Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Gta iv laggar!

Hejsan!!

Har precis installerat GTA IV på min ny byggda dator och jag tycker att den borde klara detta spel... när jag startar och ska börja med uppdrag 1 laggar det inget men så fort jag börjar gasa lite laggar det sen slutar det om jag håller inne gasen men om jag bromsar laggar det även om jag svänger...
jag fattar inte vad problemet är!

Dator:
Ati radeon Hd5750
4 gig ram
AMD phenom x4 945
windows 7

Tack på förhand!!

// Albin

Permalänk
Medlem

brutalt kass portning till pc.. Fast vet inte om det borde flyta bättre på din dator ändå. Vet att jag med min 955 och 5850 kan uppleva lite små lagg ibland vilket är extremt störande.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Datorn borde palla spelet, kanske inte på högsta med 1900x1080 men ksk medium? Har en polare som lirar med en hd4770 och 3 kärnig prolle så din dator borde ju palla de:D Prövat och ta på lägsta grafiken och kollat om de laggar ändå?

PS: Köpte en precis likadan dator som dej för ett tag sen, grymt nöjd!:D

Permalänk
Medlem

Har AMD x6 1090T & ATI 5850 och det laggar det med fast i Win XP.
Det beror på hur man ställer in grafiken på spelet.
Detta spel är väldigt krävande och man får ställa ner grafiken lite så duger det.
Ska prova med Win7 och GTA IV EFLC expantionerna när jag har kommit överens med Win7
Läs GTA IV tråden. Där finns det massor med olika tips.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

nu har jag inte spelat gta IV på dator men motion blur, vertical sync elr draw distance skulle kunna vara boven då grafikkortet inte är high-end... annars om du har en stor skärm med hög upplösning så skulle det kunna vara ett problem då gta IV är rätt så krävande

Visa signatur

Gaming, Better than nothing. | Intel Core i7 4970k @ 4.4 GHz | Corsair H80i | Asus Maximus VII Hero | Corsair Dominator Platinum Cl9-9-9-24 2x4GB @ 1600 MHz | Asus GTX 780 DC2 @ 1.1 GHz Boost | 2TB Seagate | Samsung 840 EVO 250GB | FD Define R4 | FD Newton R3 80+ Platinum 600w |

Permalänk
Medlem

Patcha ditt GTA IV till senaste versionen det funkade för min polare när detta hände för honom, det var tydligen något fel med stödet för hans grafikkort (HD5000 series)