Har detta Grafikkort external Exhaust (EE) ?

Permalänk
Medlem

Har detta Grafikkort external Exhaust (EE) ?

som det står i titeln undrar jag om EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA såld på komplett.se är EE versionen, jag undrar efter som att det ser så ut på bilden, men när jag e-mailade dem så var deras svar detta:

från: support@ko​mplett.se

Hej,

Enligt de uppgifter vi har så säljer vi inte EE-modellen.

Med vänliga hälsningar
Xxxxx xxxxxxxxx, Komplett.se

länk till produkten finns här: Komplett.se - EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA

som jag förstår det så har flera sweclockers användare rekomenderat just detta 460-korts till SLI pga av external exhaust ?

Permalänk
Medlem

den där är EE

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

den där är EE

tråkigt att de på komplett.se 's support inte vet vad de säljer :/ ?

Permalänk
Avstängd

EVGA's 1GB modeller av GTX460 är External Exhaust

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

ok, aja tack båda två!

jag tycker dock att de borde skriva ut det tydligare precis så som de gör på EVGA's hemsida, eller iallafall att supporten vet vad som gäller hehe.

Permalänk
Avstängd

Om du klickar på "producentlänkar" på sidan du länkade till, så ser man att artikelnumret stämmer med "EE"kortet...

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk

Ja det är EE, jag har själv superclocked varianten från komplett:-)

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

dom hade nog ingen aning om det var det eller inte så dom tog den enkla vägen och sa att det inte är det
kan dom inte blir skyldiga om du köper den och det inte är det man får juh dock en ganska oprofessionellt intryck om det är det istället

Visa signatur

orka

Permalänk
Medlem
Skrivet av all-seeing:

Ja det är EE, jag har själv superclocked varianten från komplett:-)

Samma här, grymt kort!

Köp det istället, kostar bara 100kr mer och är fabriksklockat.

Visa signatur

Schpilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av diezel:

Samma här, grymt kort!

Köp det istället, kostar bara 100kr mer och är fabriksklockat.

skulle du (och ni andra) rekomendera SuperClocked versionen även fast EVGA har skapat en gratis patch som clockar deras "vanliga" 460 modeller till "Core/Processor clock increased to 720/1440"

länk: Free Performance Boost (FPB) for GTX 460 Now Available

Permalänk
Skrivet av swerox:

skulle du (och ni andra) rekomendera SuperClocked versionen även fast EVGA har skapat en gratis patch som clockar deras "vanliga" 460 modeller till "Core/Processor clock increased to 720/1440"

Rekommenderar varken eller, beror helt på om du vill lägga till slantarna eller ej.
Superclocked varianten har ju core clocken på 763mhz men det är ju lätt att fixa själv om du inte skulle köpa "SC":) Vill man inte klocka själv så kan man ju ta "SC".
Anledningen till att det vart "SC" för min del va att det va den enda varianten som fanns i lager när jag skulle beställa:)
Dina pengar:)

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Antielefant
Skrivet av swerox:

Superclockedkorten har andra minneskretsar, vilket är varför jag köpte SC. Standardchippen är 900/3600 MHz-minnen, de på SC ligger på 1000/4000 MHz.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync