Permalänk
Medlem

Första Tangentbords Modden

Så detta är min första tangentbords mod.

Alla tangentbord ser nästan likadana ut så jag blev sugen på att göra om ett så att det stack ut ur mängden lite mer

Första Tangentbords Modden

Permalänk
Inaktiv

Snyggt gjort, kan man få lite närbilder?

Kolla här: Technology - Steampunk - How to Make Instructables

Sök på "Steampunk" på google så hittar ni mer!

Permalänk
Skrivet av anon124265:

Han före mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Skrivet av Asheileon:

Han före mig

Ska se om jag lyckas med att ta några närbilder.Ny kamera så vet inte helt hur jag ställer in slutarhastigheten på den så om jag tar bilder nära så ändrar den slutar hastigheten till ett väldigt högt värde och då blir bilden bara skakig :/

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, skulle se sjukt coolt ut med tre små glödlampor istället för led

Permalänk
Medlem

Oerhört häftigt!

Permalänk
Medlem

Omg så sexigt! Ännu fränare skulle varit om tangenterna såg lite mer gammla ut och att dom lyste med ett gammalt dags ljus 5/5

Permalänk
Permalänk
Medlem
Permalänk
Tangentbordskonnässör
Permalänk
Hedersmedlem

Fräsigt, jag undrar bara vad du använt för tangenter?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Nice

Får lite steampunk vibbar av den här

Permalänk

grymt coolt i sann steampunk anda

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

Ser väldigt coolt ut

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

hur gjorde du knapparna? ser välgjorda ut!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem

Älskar Win knappen

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 5090 FE | Corsair RM1000X 3.1 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650 + Kali LP-UNF

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Omg så sexigt! Ännu fränare skulle varit om tangenterna såg lite mer gammla ut och att dom lyste med ett gammalt dags ljus 5/5

Menar du gammalt dagsljus (ljus från solen från förr i tiden) eller gammeldags ljus (ljuskälla som ser gammal ut)?

Sen vill jag bara påpeka att man inte säger "mer gammla" utan "äldre".

Permalänk
Medlem

Ja jävlar

Permalänk
Medlem

riktigt cool grej att göra, lite rakare tangenter hadde dock varit nice. har sett en del på andra förum tidigare och har vart riktigt sugen på att göra ett själv. såg en gammal skrivmaskin med liknande knappar på loppis i sommras, jag skulle ha köpt den och gjort något liknande om det inte var för att space knappen fattades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

hur gjorde du knapparna? ser välgjorda ut!

Uppdaterade galleriet med 2 bilder som visar lite hur dem är gjorda

Skrivet av zather:

Älskar Win knappen

Tack Tyvärr så fungerar den inte som jag vill när jag spelar SC2!

Skrivet av Gaugin:

Nice

Får lite steampunk vibbar av den här

Skrivet av ManBearPig:

grymt coolt i sann steampunk anda

Puh, så den känns lite steampunkig ändå.Blev lite orolig ett tag då jag tycker att den ser lite för "ny" ut för att vara steampunkig.

Skrivet av Suddigum:

riktigt cool grej att göra, lite rakare tangenter hade dock varit nice. har sett en del på andra förum tidigare och har vart riktigt sugen på att göra ett själv. såg en gammal skrivmaskin med liknande knappar på loppis i somras, jag skulle ha köpt den och gjort något liknande om det inte var för att space knappen fattades.

Jag använde inga knappar från en skrivmaskin. gjorde alla från det gamla tangentbordets tangenter. Kan rekommendera att göra ett då det var väldigt roligt och involverade en massa problemlösning, men det tar ett bra tag innan man blir klar.

Tack för alla schysta svar! Blir nästan sugen på att ta ett till tangentbord som bara ligger och skräpar och göra om det

Permalänk
Inaktiv

Det är loopis idag, ska kolla om jag hittar någon gammal skrivmaskin, fast först ska jag hitta min iPhone

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon124265:

Det är loopis idag, ska kolla om jag hittar någon gammal skrivmaskin, fast först ska jag hitta min iPhone

Lycka till! hoppas du hittar en fast att tänka på är att du inte får tillräckligt med tangenter från en skrivmaskin till ett helt tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

Menar du gammalt dagsljus (ljus från solen från förr i tiden) eller gammeldags ljus (ljuskälla som ser gammal ut)?

Sen vill jag bara påpeka att man inte säger "mer gammla" utan "äldre".

SKrev fel.. Menade gammalt lamp ljus där gult.
Jag serjer mer gammla å du värkar ju inte vara iq befriad nog att inte förstå.
Har du varit fasst i din stad hela ditt liv? Här i värmland sejer vi gammlare å inte äldre.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av of-doom:

Har du varit fasst i din stad hela ditt liv? Här i värmland sejer vi gammlare å inte äldre.

Haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Ja det var ju kul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Ja det var ju kul...

Haha, ja, hela dit inlägg var faktiskt epic fail.. xD

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

Hur var mitt inlägg epic fail? Var väll hans inlägg som var epic fail som bara bevisa att han var en storstads råtta som klagar på andra för han egna liv inte funkar som det ska? =P

Permalänk
Skrivet av huttala:

Måste nog hålla med där

Permalänk
Medlem

Det krävs lite för att det ska bli epic fail nuförtiden. Var inte så känsliga grappar
På min tid när jag var lokförare, året var 1855, så var epic fail detta: http://www.samizdata.net/blog/~pdeh/epicFAIL.jpg

väldigt fint tangentbord. Se till att putsa till ytan nu bara!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relel:

+1 (Relel!!: Du skrev fel på ditt, det heter inte dit, använd punkt och komman korrekt, blöhöblöhö.)

Sen tycker jag det snabbt blev negativ stämning här.. Ge er förfan. Håll er till topic och kommentera modden som man ska göra, inte hoppa på varandra för stavfel och grammatikfel.

Jag är från Mariestad, här säger vi Skärt när det egentligen heter skurit, och vi älskar FLÖTIGA pizzor.
Sen går jag i skolan i Lischöping! (Lidköping).

Nog för att man ska skriva någorlunda korrekt i ett forum, men alla är inte svenskalärare eller MVG studenter. Sålänge man förstår varandra utan några större komplikationer så är det värdelöst att spendera sin fritid på att vara forumpolis.

Just nu spenderade jag 5minuter till att vara en forumsgubbe som alltid vet bäst.

ciao.

ONT: Skitsnygg modd, gillas skarpt!
Jääävligt epic med WIN knappen! haha.