Koppla dator till receiver!

Permalänk
Medlem

Koppla dator till receiver!

Hej! Jag har precis inhandlat detta hemmabiosystem. Jag har även kopplat ihop min dator med receivern via en koaxial kabel. Och det verkar som att datorn har aktiverat att den skickar digitalt out (se här). Någon som kan förklara från grunden precis hur jag ska göra? Och vilka inställningar på receivern ska jag ha för att få ljud från datorn?

Som ni märker är jag HELT rookie på detta... Men tacksam för svar!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Datorn ser ut att vara rätt inställd så rätt läge på receivern behövs. Jag kör också ljudet via min receiver, den står då på "AUX Digital". Dock har den bara en optisk ingång så jag har också en analog switch. "Digital" bör stå med i namnet i alla fall. Snabbast svar skulle du antagligen få via manualen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av CEB:

Hej! Jag har precis inhandlat detta hemmabiosystem. Jag har även kopplat ihop min dator med receivern via en koaxial kabel. Och det verkar som att datorn har aktiverat att den skickar digitalt out (se här). Någon som kan förklara från grunden precis hur jag ska göra? Och vilka inställningar på receivern ska jag ha för att få ljud från datorn?

Som ni märker är jag HELT rookie på detta... Men tacksam för svar!

Du borde ha fått med en instruktionsbok till receivern.
Läs den!
I den bör stå förklarat hur du ställer in de digitala ingångarna.

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Medlem

beror på hur din reciver ser ut! jag trycker bara på en knapp så byter jag vart den tar ljudet ifrån!

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Jag tror var felet ligger! Har mixat ihop minus sladden med plus sladden (A) Återkommer om det fixar sig!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Nu har jag ljud yey! Dock är centern tyst men ska kika på inställningarna imorn!

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

Hur är ljudet från högtalarpaket? funderar på att ha en i mitt rum

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1