Permalänk
Medlem

Jag får likadant när jag slår igång blurayspelaren som är kopplad med tpkabel. Så allt är som det ska vara när det lyser rött.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raven6666:

hastighetsvisning, rött=100Mbit grönt=1000Mbit

Det är ju så man blir rö(r)d!

Tack som fan =p

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

Problem med vissa sidor via http/ftp får IP packet w/MC or BC SRC addr

Jag har ett Netgear 3100 modem och har problem att komma åt en sida via http och även när jag kör FTP siten. I router loggen får jag då
via ftp:
IP packet w/MC or BC SRC addr 6 Mon Sep 06 21:56:15 2010 192.168.0.2:39037 xxx.xxx.xxx.xxx:21
Och via http:
IP packet w/MC or BC SRC addr 6 Mon Sep 06 22:11:47 2010 192.168.0.5:1974 xxx.xxx.xxx.xxx:80

Jag har stängt av IP Flood Detection.

Om jag stänger av Firewall Features så fungerar det.
Det verkar som att brandväggen i routern stoppar mig.

Någon som har sett detta problem.

Permalänk

EPC2425....

Går det ens att öppna portar på denna skiten? Det är lika mycket stängt vad än jag gör tycker jag. Alternativt om jag kan sätta en pc som dmz-host tillfälligt men det går fan inte heller.

Visa signatur

i5 750@ 3.6 ghz | 16 gb ddr3| MSI 280X

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaskhalsarn:

Går det ens att öppna portar på denna skiten? Det är lika mycket stängt vad än jag gör tycker jag. Alternativt om jag kan sätta en pc som dmz-host tillfälligt men det går fan inte heller.

Tror inte de ska vara nå problem att öppna portar i det modemet. I så fall skulle jag hört något på de ca 3-4 år comhem kört med det. Bra vore ju om man kunde slå av NAT/brygga som ev kommer i nästa mjukvara... var god dröj har det varit senaste tiden ang denna dock.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Nu har problemen börjat flöda IGEN. För hundrade gången gillt. Suck.

"Jag har haft problem ända sedan jag fick modemet. Hastigheten är dock bra när modemet väl fungerar, har till och med högre fart än vad jag ska ha stundtals.

Modemet dör hela tiden, jag tappar oftast helt mottagningen från modemet och det tar någon minut innan det börjar fungera igen. Ibland fungerar det längre stunder och ibland dör det varje minut."

Orkar inte skriva upp allt jag gjort för har säkerligen testat ALLT som går redan, har dessutom en hel drös datorer och ingen fungerar vid tillfällena internetåtkomsten inte fungerar, dvs. "Access Denied".

Har varit i kontakt med support och de kan absolut ingenting och säger att allt ser bra ut.. -.- Så jag kan bara anta att det är modemet som är riktigt dåligt.

Funderar allvarligt på att försöka bryta kontraktet på ett år och ta tele2 adsl 24mbit istället för mitt nuvarande 100/10 från comhem.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Tele2
Skrivet av rinosaur:

Nu har problemen börjat flöda IGEN. För hundrade gången gillt. Suck.

"Jag har haft problem ända sedan jag fick modemet. Hastigheten är dock bra när modemet väl fungerar, har till och med högre fart än vad jag ska ha stundtals.

Modemet dör hela tiden, jag tappar oftast helt mottagningen från modemet och det tar någon minut innan det börjar fungera igen. Ibland fungerar det längre stunder och ibland dör det varje minut."

Orkar inte skriva upp allt jag gjort för har säkerligen testat ALLT som går redan, har dessutom en hel drös datorer och ingen fungerar vid tillfällena internetåtkomsten inte fungerar, dvs. "Access Denied".

Har varit i kontakt med support och de kan absolut ingenting och säger att allt ser bra ut.. -.- Så jag kan bara anta att det är modemet som är riktigt dåligt.

Funderar allvarligt på att försöka bryta kontraktet på ett år och ta tele2 adsl 24mbit istället för mitt nuvarande 100/10 från comhem.

Hej,

Vi har inte fått kännedom om några generella fel med att uppkopplingen bryts på våra Netgear-modem. För att undersöka saken ber vi dig kontakta vår support för att felanmälan denna problematik.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Permalänk

Skulle ni inte kunna erbjuda slot-in digiboxar istället för de fyla Samsung-boxarna. Borde väl inte vara så stor mellanskillnad.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk

Har de senaste dagarna gjort tester på pingtest.net för att se packet loss etc. När jag är ansluten till min VPN så har jag 0% packet loss, bra ms och bra jitter. http://www.pingtest.net/result/23753229.png

När jag däremot inte är ansluten till VPN så ser mitt resultat ut såhär: http://www.pingtest.net/result/23753297.png. Nu blev packet loss väldigt extremt hög, men den är iaf alltid över 50% och det är inte okej att den ens går över 0%. Har testat på 3 olika datorer och det blir lika resultat, vad ska jag göra för att fixa till detta? Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Har de senaste dagarna gjort tester på pingtest.net för att se packet loss etc. När jag är ansluten till min VPN så har jag 0% packet loss, bra ms och bra jitter. http://www.pingtest.net/result/23753229.png

När jag däremot inte är ansluten till VPN så ser mitt resultat ut såhär: http://www.pingtest.net/result/23753297.png. Nu blev packet loss väldigt extremt hög, men den är iaf alltid över 50% och det är inte okej att den ens går över 0%. Har testat på 3 olika datorer och det blir lika resultat, vad ska jag göra för att fixa till detta? Tack.

Låter som du har comhems netgearmodem. Slår man av NAT eller firewallen i modemet så försvinner det via pingtest.net. Inga äkta packetloss normalt sett utan hur pingtest.net mäter. Testa i bredbandskollen, Visar det bra så kan du INTE ha 50% packetloss. 50% packetloss är i princip oanvändbart.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Phunky:

Låter som du har comhems netgearmodem. Slår man av NAT eller firewallen i modemet så försvinner det via pingtest.net. Inga äkta packetloss normalt sett utan hur pingtest.net mäter. Testa i bredbandskollen, Visar det bra så kan du INTE ha 50% packetloss. 50% packetloss är i princip oanvändbart.

Tack för svaret! Jag har en EPC2425. Upptäckte att det var som du sa, jag testade stänga av allt en efter en och det var "IP Flood Detection" som orsakade det När jag kryssade ur den rutan så blev resultaten bra! Är det något viktigt att ha igång eller kan jag ha det avstängt? Kanske inte blir någon skillnad ändå om jag har det avstängt?

Kommer ihåg för länge sen när voddler vad nytt, då var jag tvungen att stänga av IP Flood Detection annars fungerade det inte att ansluta till voddlers server eller nå sånt...

Permalänk
Tele2
Skrivet av adriankarlsson:

Skulle ni inte kunna erbjuda slot-in digiboxar istället för de fyla Samsung-boxarna. Borde väl inte vara så stor mellanskillnad.

Hej,
Menar du en CA-modul så är vår intention att kunna erbjuda våra kunder en sådan under hösten. Slot-in-mottagare är inget vi kommer att erbjuda våra kunder.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Siméla Lidén

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Tack för svaret! Jag har en EPC2425. Upptäckte att det var som du sa, jag testade stänga av allt en efter en och det var "IP Flood Detection" som orsakade det När jag kryssade ur den rutan så blev resultaten bra! Är det något viktigt att ha igång eller kan jag ha det avstängt? Kanske inte blir någon skillnad ändå om jag har det avstängt?

Kommer ihåg för länge sen när voddler vad nytt, då var jag tvungen att stänga av IP Flood Detection annars fungerade det inte att ansluta till voddlers server eller nå sånt...

Nä comhem anser att alla kunder bör inaktivera ip-flood detection så troligen ingen fara. Det är ju annars en firewall i modemet och många har ju det i datorn dessutom.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hej
Jag ska göra en overlatse av ett bredbandsabonnemang och tänkte fråga hur lång tid det tar innan jag kan börja surfa

Permalänk
Medlem

Hej!

Har Telia 12-24 Mbit och deras telefon dygnet runt idag, undrar hur man gör så comhem ordnar flyttning av abonnemang och undrar om man kan få 100 mbit i uddevalla än?

sedan med flyttning till er måste man betala telia fortfarande då? för har tills 2011-07-11 står det på mina sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BioX2003:

Hej!

Har Telia 12-24 Mbit och deras telefon dygnet runt idag, undrar hur man gör så comhem ordnar flyttning av abonnemang och undrar om man kan få 100 mbit i uddevalla än?

sedan med flyttning till er måste man betala telia fortfarande då? för har tills 2011-07-11 står det på mina sidor.

uddevalla har 100mbit från comhem. Övriga frågor låter jag nån annan svara på... comhem kan ordna flytten av telefonin men hur det blir med bindingstid vet jag inte.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Alltså jag gjorde en överlåtelse av en annans abonnemang och grejor idag. Papprena skickades alltså in idag, men när jag kopplade in modemet som jag fick av den jag tog över abonnemanget ifrån så kunde jag börja surfa direkt, hur fan är det möjligt :S

Permalänk
Tele2
Skrivet av roundhat:

Alltså jag gjorde en överlåtelse av en annans abonnemang och grejor idag. Papprena skickades alltså in idag, men när jag kopplade in modemet som jag fick av den jag tog över abonnemanget ifrån så kunde jag börja surfa direkt, hur fan är det möjligt :S

Hej,

Då vi inte kan bemöta enskilda kundärenden hänvisar vi dig att kontakta Kundservice för att få svar på din fråga.

Ett exempel på varför bredbandsabonnemanget ligger aktivt kan vara att den tidigare abonnentens bredbandsabonnemang ligger aktivt månaden ut.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Carina Nolte

Permalänk
Medlem

Man kan enkelt säga, jag fick ett com hem modem idag och kunde börja surfa direkt, trots att jag inte har något com hem abonnemang.

Permalänk
Medlem

ComHem Rules! Gjorde ett snabbtest av min hastighet idag... hehe...
Bredbandskollen Download 400-500Mbit/s Upload 10Mbit/s
Speedtest.net Download 200-300Mbit/s Upload 10Mbit/s

Mätresultat 10 september 2010, 22:48
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 480,6 Mbit/sek
SVARSTID 10 msek
MÄTSERVER Göteborg

Mätresultat 10 september 2010, 22:49
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 541,2 Mbit/sek
FÖRVÄNTAT 100,0 Mbit/sek
SVARSTID 12 msek
MÄTSERVER Göteborg

Mätresultat 10 september 2010, 22:51
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 416,5 Mbit/sek
SVARSTID 0 msek <----------- Här snackar vi latens!
MÄTSERVER Göteborg

http://www.speedtest.net/result/948465950.png
http://www.speedtest.net/result/948467103.png

Måste ju va nåt mysko fel men fasen va paff jag blev...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk
Tele2
Skrivet av roundhat:

Man kan enkelt säga, jag fick ett com hem modem idag och kunde börja surfa direkt, trots att jag inte har något com hem abonnemang.

Hej.

Jag förstår. Vänligen kontakta Kundservice för att få svar på detta.
Du når dom på telefonnummer 0771-55 00 00.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Carina Nolte

Permalänk
Medlem

Har inte skrivt här på ett tag, mest för att jag varit väldigt nöjd med mitt XXL. Någon enstaka gång som jag varit tvungen starta om modemet bara, men det är stabilt och snabbt för mig i princip hela tiden.

Permalänk
Tele2
Skrivet av Buio:

Har inte skrivt här på ett tag, mest för att jag varit väldigt nöjd med mitt XXL. Någon enstaka gång som jag varit tvungen starta om modemet bara, men det är stabilt och snabbt för mig i princip hela tiden.

Hej,

Det gläder oss att du är nöjd med ditt bredband XXL. Som du skriver så går oftast eventuella problem att lösa genom att starta om utrustningen, vilket vi alltid rekommenderar att göra i första hand.

Med vänlig hälsning
Kundservice
Carina Nolte

Permalänk
Tele2
Skrivet av Nimrood:

ComHem Rules! Gjorde ett snabbtest av min hastighet idag... hehe...
Bredbandskollen Download 400-500Mbit/s Upload 10Mbit/s
Speedtest.net Download 200-300Mbit/s Upload 10Mbit/s

Mätresultat 10 september 2010, 22:48
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 480,6 Mbit/sek
SVARSTID 10 msek
MÄTSERVER Göteborg

Mätresultat 10 september 2010, 22:49
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 541,2 Mbit/sek
FÖRVÄNTAT 100,0 Mbit/sek
SVARSTID 12 msek
MÄTSERVER Göteborg

Mätresultat 10 september 2010, 22:51
SKICKA 10,6 Mbit/sek
TA EMOT 416,5 Mbit/sek
SVARSTID 0 msek <----------- Här snackar vi latens!
MÄTSERVER Göteborg

http://www.speedtest.net/result/948465950.png
http://www.speedtest.net/result/948467103.png

Måste ju va nåt mysko fel men fasen va paff jag blev...

Hej,

Vi har kollar på detta och vi får fram värden som ligger runt 114 Mbit /sek. Vad det beror på att du får så väldigt mycket högra värden är svårt att veta. Det kan möjligen bero på webbläsare eller operativsystem som ger falska mätvärden.

Vår målsättning är att kunna leverera höga hastigheter men vi är inte riktigt framme vid så pass höga än. I alla fall inte i praktiken.

Med vänlig hälsning
kundservice
CarinaNolte

Permalänk
Medlem

Jag är ganska nöjd med mitt xxl, hastigheterna har varit bra men ibland är det extremt segt att surfa. Det kan ta evigheter att komma in på sidor och ibland är det till och med segt att komma in på modemets egna konfig sida. Detta problem började i mitten av sommaren har jag för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeV:

Jag är ganska nöjd med mitt xxl, hastigheterna har varit bra men ibland är det extremt segt att surfa. Det kan ta evigheter att komma in på sidor och ibland är det till och med segt att komma in på modemets egna konfig sida. Detta problem började i mitten av sommaren har jag för mig.

Testa gör en factory reset på modemet och kör ett tag för att se om det gör någon skillnad. Observera att alla inställningar då försvinner och måste göras om, men kör på default och se om det fungerar bra innan du börjar ställa in något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tycker tvärtom, det är löjligt att det blivit accepterat att starta om modemet som någon slags lösning.

Har själv ett pågående ärende sen två månader där starta om modemet är enda lösning.

Hela världen verkar ha windowssyndrom...

Permalänk
Tele2
Skrivet av Buio:

Testa gör en factory reset på modemet och kör ett tag för att se om det gör någon skillnad. Observera att alla inställningar då försvinner och måste göras om, men kör på default och se om det fungerar bra innan du börjar ställa in något.

Hej.

Om det går segt att komma in på modemets egen sida kan det sitta i nätverkskort eller eget nätverk. Det går inte att säga vad det kan bero på utan närmare felsökning dock.

Med vänlig hälsning
kundservice
Carina Nolte

Permalänk
Medlem

Ja, efter lite tjafs med supporten och efter att ha brutit strömmen ett par hundra gånger så fungerar modemskrället i alla fall. Så nu stoppar jag tillbaks min Linksys-router i garderoben och gasar tills det rasar.

*pust*

/Jimmy

Permalänk

Hej alla glada (och mindre glada) Com Hem brukare
Mitt 24Mbit har fungerat bra den sista tiden, men nu senare dar har det vart lite irriterande.

Anslutningen bryts helt från WLAN'et när man idlar eller surfar.
men det kommer kopplar upp igen lika snabbt (5-10 sec utan nät)

Dock händer det aldrig när jag spelar online spel, någon som har upplevt samma grej?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"