Ersättningsskyldig till försvarsmakten?
Hallå.
Jag ryckte in i lumpen den tredje maj i år. Allt flöt på och hade egentligen inga tankar på att hoppa av, men bestämde mig ändå en vecka innan terminsstart att acceptera min plats på kth och hoppa av lumpen. Hur som helst så samlade jag ihop alla mina militära saker och knatade upp till förrådet och lämnade allt. Allt gick vad jag trodde bra, blev klar efter en timme eller så, åkte sedan hem och vips så var man ute i det civila ljuset.
Hur som helst så ringer min gamla Fänrik igår och säger att enligt de på förrådet så är mina saker fortfarande ute (Dvs jag har dom) och dom hävdar att jag aldrig vart där. Eftersom jag fick en kvittens, som dock ingen sa skulle vara _så_ viktig, skulle jag leta upp den. Lättare sagt än gjorteftersom jag bytt rum och förberett för flytt.
Min Fänrik säger vet att jag inte har sakerna, men att jag kommer bli ersättningsskyldig om inget händer.
Vad ska jag göra?
Sjukt ju. Ska jag få betala för att dom på persedelavdelningen är sjukt klantiga?
Inte så att jag går ut genom vakten med 2 bärsäck 2000, stridssäck och 2-3 kängor/stövlar runt halsen.
Är lite förvirrad, blev ganska överrumplad igår...
Skulle vilja ha lite råd hur jag ska göra.., Ska åka till förrådet på tisdag iaf och försöka prata med dom.
Saknas det någon information som kan vara väsentlig så är det bara att fråga så svarar jag såkart!
Tack på förhand