Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk

Jag är varken sverige demokrat eller politik intresserad men gud va irriterad jag blir när man tvingas bevittna våra såkallade "politiker" bete sig som små ungar, utfrysning och mobbning borde dom ha vuxit ifrån, bete er som vuxna för bövelen och våga ta tag i situationen.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Du tycker som du vill, men att tycka det är bra (t.o.m. "bästa) att SD fick mer röster än V för att du inte tål Ohly var bland det mest idiotiska jag har läst.

Jag är skitsur på att 5,7% av svenska folket och med all sannolikhet då några bekanta har röstat SD. Själv röstade jag rödgrönt då jag är emot privatiseringen och utförsäljningen av vårt land. Men att alliansen vann berör mig inte i jämförelse med SD-cirkusen..

Jag tycker illa om SD med men V har platsen för mest hatade parti reserverad i mitt hjärta.
Jag tar inte så hårt på att SD kom in i riksdagen som alla ni rödgröna verkar göra, jag accepterar att 5,7% av folket inte tycker som jag, jag accepterar t.o.m att 90+% av folket inte tycker som jag för i Sverige så får man tycka precis som man vill, något som SD faktiskt har bevisat.
Jag ser fler invandrare än svenskar varje dag och jag har aldrig råkat ut för något och förstår gott och väl skillnaden på en vanlig invandrare och en idiot, säkerligen häften av de jag jobbar med (200 pers ca allt som allt) är nog invandrare.
Det handlar om exakt samma sak som med svenskar, blir de dåligt uppfostrade så blir de idioter.
Det handlar inte om pengar, det handlar inte om utanförskap och det handlar inte om rasism utan det handlar enbart om uppfostran.
Jag känner blånegrer som är mer stereotypiskt svenska än vad jag själv är.

Att öppna dörren för privatisering ser jag som att öpnna "gör som du själv vill" dörren lite lite mer, den dörren är vänstern väldigt glad för att stänga och låsa.
Jag har inga problem med att hjälpa till, ber någon mig att göra någonting så ställer jag gärna upp (om det är rimligt), däremot uppskattar jag inte att bli beordrad att göra saker eller bli tillsagd vad jag INTE får lov att göra av någon politiker som aldrig har provat på att leva ett vanligt liv och det är precis vad framför allt vänstervriden politik är.

Permalänk
Medlem

Hej Sweclockers. Känner att jag bara måste skriva av mig om min livssituation för tillfället. Känner mig något otroligt utbränd, misshandlad och ledsen.
Min flickvän är högravid och helgen har spenderats med att åka in och ut på förlossningen, bebisen kan komma vilken sekund som helst nästan.
Jobbet så gott som vägrar mig att ta ledigt, fick böna och be mig till en 2 dagars tjänstledighet. Från början bad jag om mer men då sa min smutsiga personalansvarige indirekt att jag skulle få sparken om jag gjorde det. Vad ska jag ta mig till? Har tagit en diskussion med facket och deras enda svar är att ta tjänstledigt. Min arbetsplats ligger ca 5 mil ifrån orten jag bor på och om jag skulle jobba är det inte helt säkert att jag hinner hem till det smäller så att säga. Tack för ventilationen //Vcz

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Skrivet av Vcz:

Hej Sweclockers. Känner att jag bara måste skriva av mig om min livssituation för tillfället. Känner mig något otroligt utbränd, misshandlad och ledsen.
Min flickvän är högravid och helgen har spenderats med att åka in och ut på förlossningen, bebisen kan komma vilken sekund som helst nästan.
Jobbet så gott som vägrar mig att ta ledigt, fick böna och be mig till en 2 dagars tjänstledighet. Från början bad jag om mer men då sa min smutsiga personalansvarige indirekt att jag skulle få sparken om jag gjorde det. Vad ska jag ta mig till? Har tagit en diskussion med facket och deras enda svar är att ta tjänstledigt. Min arbetsplats ligger ca 5 mil ifrån orten jag bor på och om jag skulle jobba är det inte helt säkert att jag hinner hem till det smäller så att säga. Tack för ventilationen //Vcz

Fan det där låter inte skoj alls. Jag saknar större insikt i det juridiska så jag har inga kloka råd.
Dock skulle jag nog själv i denna situationen säga att jag fått fågelinfluensan och hålla mig borta från jobbet några dagar.

Edit: Ett problem av nästan samma dignitet som jag själv befinner mig i är följande.
Inte ens Göteborgs mest välsorterade matbutik har julmust! Två veckor måste jag vänta innan de kommer in.
Okey, det finns små butiker som säljer burkar ibland men jag vill köpa mig några backar blandad julmust.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Jag kan nog se det som något positivt att SD kommit in. Även fast jag inte röstade på de så kan det göra gott om de får vara där 4 år och röra om i grytan. Det som är så tråkigt är att alla partier snackar skit om varandra. Om de bara talade som normalt funtade människor så skulle mer personer lyssna på de. Jag vill nog inte ha SD som styre men de kan föra gott med sig.

Undra förresten när alla dessa satans jävla reklamskyltar försvinner från stan. står ju i varenda korsning. tar nog lång tid innan de är bortplockade!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av Vcz:

Fy fan.. lite jobbigt sits. Dum chef du har som inte erbjuder dig ledigt.
Men ta det lungt och du få se det gott när bäbisen kommer du ta och vila upp dig. Åk hem och besök föräldrarna och sök lite stöd och krisar det sig med pengar så har du säkert någon som kan skjuta till lite.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vcz:

Sjukskriv dig i sådana fall, sjukintyg krävs bara vid längre frånvaro.

Permalänk
Medlem

döda mig

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

döda mig

Aldrig. Vad har du gjort för att du ska kunna skriva så? Eller vad har hänt?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Aldrig. Vad har du gjort för att du ska kunna skriva så? Eller vad har hänt?

kaos...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Låter riktigt hemskt, som den gången jag köpte hushållspapper istället för dasspapper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tjejkaos? Jag har för mig att du nämnde att du skulle på någon dejt i helgen, eller?

Skrivet av Robbaz:

Låter riktigt hemskt, som den gången jag köpte hushållspapper istället för dasspapper.

Nu ska vi inte vara sådan, Robbaz. Hushållspapper kan användas på toaletten. Och hushållspapper är något som går åt så det kan du spara och tänka att du har investerat och sedan köper du en ny påse med toapapper.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Du är inte ensam. Trodde också en gång att jag köpt fyra toarullar men så var det två hushållsrullar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

aah..

Skrivet av Ala_95:

Tjejkaos? Jag har för mig att du nämnde att du skulle på någon dejt i helgen, eller?.

inte tjejkaos, men annat kaos, mycket annat kaos.. bah.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

inte tjejkaos, men annat kaos, mycket annat kaos.. bah.

Då kan det ju vara värre
Well, ta och berätta för oss?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Då kan det ju vara värre
Well, ta och berätta för oss?

nej, vill bara träna.. ge mig imorgon nu så jag kan träna.. =/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

nej, vill bara träna.. ge mig imorgon nu så jag kan träna.. =/

Okej :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Men ge mig säger jag ju!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Men ge mig säger jag ju!

Vad ska jag ge dig?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Vad ska jag ge dig?

Morgondagen? För trött för att sitta och vänta ju.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Morgondagen? För trött för att sitta och vänta ju.

Du skulle ju alltid kunna gå och sova.
Ta och drick en liter mjölk så ska du se att det går snabbt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Du skulle ju alltid kunna gå och sova.
Ta och drick en liter mjölk så ska du se att det går snabbt.

Kan inte sova ju!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Kan inte sova ju!

Åksjukepiller. Nej, ta inte det.

Om du inte kan sova... Ja då vet jag inte vad du ska göra. Sätt dig framför datorn, slå på lite musik, typ Joe Bonamassa's album Blues Deluxe. Stäng ner skärmen, släck allt ljus i rummet. Blunda och bara lyssna på alla detaljer i musik och sjunk in i den.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Du är inte ensam. Trodde också en gång att jag köpt fyra toarullar men så var det två hushållsrullar

Det är så störande :/ man vet inte riktigt hur man ska vika.

Permalänk
Medlem

Åh en sådan härlig dag, Djurgårn vann!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Det är så störande :/ man vet inte riktigt hur man ska vika.

Enkelt ju. Vik den dubbelt, torka, vik den igen, torka. Om du vill så kan du vika igen och torka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Sanazin:

Kan inte sova ju!

Några öl är underskattat för att somna om man har ångest och allt annat är slut.
Kombinera det med 50-100mg atarax eller liknande så somnar man utan större problem.

Annars kan du alltid slänga mig ett PM, jag sitter ändå bara här och degar.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Några öl är underskattat för att somna om man har ångest och allt annat är slut.
Kombinera det med 50-100mg atarax eller liknande så somnar man utan större problem.

Annars kan du alltid slänga mig ett PM, jag sitter ändå bara här och degar.

Sprit och tabletter? Låter ju inte vidare bra, imho.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk

Märkte idag att min Förstärkare inte är 350 grader varm , den har helt plötsligt blivit väldigt sval...nu kommer jag frysa ihjäl när vintern kommer

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Märkte idag att min Förstärkare inte är 350 grader varm , den har helt plötsligt blivit väldigt sval...nu kommer jag frysa ihjäl när vintern kommer

Too bad, börja folda för sweclockers. Då får du lite värme istället

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000