Permalänk

Köp av dator i oktober

Ska köpa mig en dator i oktbober månad. Men jag är så tveksam till vilken prisklass jag ska hålla mig till. Jag är inte direkt någon gamer men likförbannat så hatar jag sega datorer som laddar segt och inte klarar av vissa spel på hyffsat hög grafik. När jag väl tar mig tid att spela något spel på en dator så spelar jag Napoleon total war som är väldigt krävande för datorn. Starcraft 2, Modern warfare 2 och liknande spel.

Så alltså..vad jag är ute efter är en dator som inte är seg och klarar av krävande spel. Så jag behöver inget monster för 12-20k. Jag vill bara kunna spela mina spel och använda min dator utan att slippa lagg och ändå ha höga grafik inställningar när jag spelar.

Prisklassen för en sån dator ligger väll runt 6-8k? Vilket jag också är beredd att plocka fram ur min plånbok

Permalänk
Medlem

Jag leter också efter en dator i 7-8k klassen och vad jag har tänkt mig är detta:

jag tror och hoppas att det räcker

ska du ha skärm, OS eller byggnation med?

Permalänk

Härligt!

Mjo byggnation ska nog räknas med. Är inte insatt i datorer så vågar mig inte på en egen byggnation.

Ett paket jag kollat på är detta

Men har igentligen inte en aning om grejjerna ens funkar tillsammans!

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på ett köp i samma prisklass. Satte ihop detta:

Funderar dock om någon vet om 550W är tillräckligt om man skulle vilja köra crossfire med ytterligare ett XFX Radeon HD5850 1GB senare?

Permalänk

Tror nog att jag lyckats plocka ihop det mest prisvärda paketet för 8k