Permalänk
Medlem

Fan va najs det blev då

Visa signatur

Core i5 750 2.66@3.33 ghz, 4 gb ddr3 pc3-10700, Sapphire Toxic Radeon hd 5850 1 gb vapor-x, Stockkylare, Fractal design r2
Core 2 Quad Q9400 2.66@3.44 ghz, 6 gb ddr2 pc2-6400, Powercolor Radeon hd 5770 1 gb, Corsair H50, Fractal design r2

Permalänk
Medlem

Fint bygge!

Visa signatur

| HAF 912 | Phenom II X4 965 Black Edition | Asus M4N75TD | A-Data 4GB 1333MHz DDR3 | XFX Radeon HD5770 | VX 550W |

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid-kop-over-500kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av olssoN_:

Fint bygge!

Tackar!
Lådan är ganska lätt att jobba med men jag gillar inte alla skruvlösa lösningar.
Det känns tryggare med stålskruv än plast om det inte blir gängpaj.
Jag har några budget byggen till.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Ang din H50. Du ska sätta den så att ny luft kommer in genom den. Alltså ska den blåsa in i chassit för som du har nu så har du uppvärmd luft som vispas runt i chassit som i sin tur din H50 använder sig av.

Vänd på fläktarna säger jag bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iprenen:

Ang din H50. Du ska sätta den så att ny luft kommer in genom den. Alltså ska den blåsa in i chassit för som du har nu så har du uppvärmd luft som vispas runt i chassit som i sin tur din H50 använder sig av.

Vänd på fläktarna säger jag bara!

Har inget filter där bak.
Har en H50 i NZXT Tempest monterad lika dant.
En H50 i taket på Obsidian och en liknande NorthQ i R3an.
Om det är meningen ska blåsas in luft så får dom väl skicka med ett filter.
Jag upplever inget värmeproblem ens vid överklockning.
Däremot så gillar jag inte damm i lådan.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, inget roligt chassi att dra kablar i! Vad kör du för fläktar till radiatorn? Typhoon 1850 är kanske de bästa valen om du vill byta ut dem Gav dig 3.5 (3, men 0.5 till för kaffet!)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

var är vattenet?

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

var är vattenet?

Vattnet gick.....
Det hamnade i en annan burk CM 690.
Bild 67 i http://www.sweclockers.com/galleri/6005-galleri-amd_pera
Sånt e livet

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...