Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Många IT-företag bland världens mest värdefulla varumärken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Lite förvånad att nokia ligger så högt upp måste jag säga, vissa andra har iaf inte jag hört talas om

Vilka har du inte hört talas om? För det är ju verkligen bara jättekända företag och företag som man känner till om man är IT-intresserad.

Permalänk
Medlem

Rycker från topic litr, tyckte mig höra för nåt år sen att Pepsi var större än Coca Cola ett tag. Verkar tydligen ha vart felaktiga uppgifter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Storhetsvansinne?

Skrivet av Mr_.Anderssons:

En sak som jag undrar är borde inte Ericsson vara med på listan? Dom är ju gÖr stora dom med.

Hahaha, nej Mr. Andersson, så är nog inte fallet. Ericsson är relativt stora i sin bransch men inte ens i närheten av dom stora fiskarna.

Tänk dig hur mycket pengar fiskbilen omsätter jämfört med ett ICA Maxi.

Permalänk
Medlem

Dock är inte sprite, fanta, allt det andra inräknat i varumärket Coca-Cola.

Sprite ligger för övrigt på 61 plats.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Är inte IKEA med?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk

Nånting som förvånar mig är att inte marlboro eller lm är med.IMB på andra plats , vad gör dom egentligen? inte ofta man ser dom

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av KroonBerg:

Är inte IKEA med?

Kollar du på hela listan (Best Global Brands Ranking for 2010) så ligger IKEA på 28:e plats.

Skrivet av rinosaur:

Dock är inte sprite, fanta, allt det andra inräknat i varumärket Coca-Cola.

Sprite ligger för övrigt på 61 plats.

Tänk hur mycket Coca-Cola är värt om man lägger ihop alla deras produkter. Eller man kanske inte kan tänka så?

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Hahaha, nej Mr. Andersson, så är nog inte fallet. Ericsson är relativt stora i sin bransch men inte ens i närheten av dom stora fiskarna.

Tänk dig hur mycket pengar fiskbilen omsätter jämfört med ett ICA Maxi.

I sin bransch? De håller på med rätt så många olika saker.

Blev lite förvånad över att se SAP där dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nokia som det går så dåligt för
Dock inte förvånad att man inte hittar SonyEricsson på listan.

Ingår i Sony koncernen. Så plats 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ridder:

Hahaha, nej Mr. Andersson, så är nog inte fallet. Ericsson är relativt stora i sin bransch men inte ens i närheten av dom stora fiskarna.

Tänk dig hur mycket pengar fiskbilen omsätter jämfört med ett ICA Maxi.

Global 500 2010: Global 500 301-400 - FORTUNE on CNNMoney.com

VAD HAR DOM I FISKBILARNA DÄR DU BOR?? ^^

Permalänk

Heja Google! Det skulle vara intressant med information om hur mycket företagens nettoomsättning är.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Hedersmedlem

Many geeks to role them all

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Heja Google! Det skulle vara intressant med information om hur mycket företagens nettoomsättning är.

DÅ ligger cola mycket längre ner

Finns att googla fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

DÅ ligger cola mycket längre ner

Finns att googla fram

Coca Cola vs Google - Wolfram|Alpha

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Aloysius:

Vilka har du inte hört talas om? För det är ju verkligen bara jättekända företag och företag som man känner till om man är IT-intresserad.

Oracle och SAP har jag aldrig hört talas om

Permalänk
Skrivet av Asheileon:

Oracle och SAP har jag aldrig hört talas om

"Oracle Corporation är ett av de största mjukvaruföretagen i världen. Företaget grundades 1977 av Larry Ellison (VD), Bob Miner och Ed Oates. Oracle har över 55 000 anställda i 145 länder och omsätter cirka 18 miljarder dollar."
Från wikipedia.
Var inte så länge sen jag fick reda på vad det var heller Konstigt att man inte har stött på det tidigare

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Skrivet av A Sandberg:

"Oracle Corporation är ett av de största mjukvaruföretagen i världen. Företaget grundades 1977 av Larry Ellison (VD), Bob Miner och Ed Oates. Oracle har över 55 000 anställda i 145 länder och omsätter cirka 18 miljarder dollar."
Från wikipedia.
Var inte så länge sen jag fick reda på vad det var heller Konstigt att man inte har stött på det tidigare

Det är ofta det konstiga, man har säkert stött på dem förut fast under annat namn

Permalänk

undra var IKEA ligger

EDIT: plats 28 visst

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

ericsson? vad är det hehe

Håller med

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Tack! Det är sjukt hur lätt man kan få så mycket information på en google-sökning

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Skrivet av piddeman:

Håller med

Ericsson inte direkt små i det dem gör Ericsson - Wikipedia mobildelen är nog ganska liten i betydelse annars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Oracle och SAP har jag aldrig hört talas om

java.com
Kika på den lilla loggan nere i högra hörnet. Pröva även
www.sun.com

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av )ExecutoR(:

Det är inte nödvändigtvis företagen som är jättestora, det handlar om VARUMÄRKEN, inte företag eller dess omsättning, dessutom räknas det säkert internationellt och många varumärken som är grymt stora i västvärlden kanske inte finns alls i resten av världen.

Det stämmer inte riktigt, tittar man över världens mest värdefulla varumärken så hittar man endast multinationella jätteföretag bland ägarna. Bara att kika i listan. ;P

Permalänk
Skrivet av Dracc:

Jag har viljan. Coca Cola är ju - som alla vet - det enda rätta!

Nä fyfan vad äckligt!
I Pepsi cola är det hälften så många tillsatser som i Coca cola.
Ett Uland som USA ska inte hugga tänderna i nordiska länderna mer tack, varken ekonomiskt eller i fetma.
Apotekarnas cola är det tre ämnen i...OCH fan så mycket godare

Visa signatur

HP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Nä fyfan vad äckligt!
I Pepsi cola är det hälften så många tillsatser som i Coca cola.
Ett Uland som USA ska inte hugga tänderna i nordiska länderna mer tack, varken ekonomiskt eller i fetma.
Apotekarnas cola är det tre ämnen i...OCH fan så mycket godare

Vad fan pratar du om? På vilket sätt skulle skulle USA vara ett uland? Och sen är även pepsi Amerikanskt om du inte visste det. Och om du inte vill bli "påverkad" av USA så kan du sluta använda din dator helt och hållet för nästan all teknologi, både mjukvara och hårdvara, är utvecklad i USA. Så trött på ignoranta dårar som dig, skaffa dig lite bildning så kanske du blir av med ditt mindervärdeskomplex gentemot USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Oracle och SAP har jag aldrig hört talas om

Okej, de är nog de okändaste på listan, fast även om man inte kommit i kontakt med Oracle brukar de flesta veta vem Larry Ellison är eftersom han varit världens rikaste man lite då och då och är något av en linslus. Han syns ju bland annat till i Iron Man 2 som sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nokia som det går så dåligt för
Dock inte förvånad att man inte hittar SonyEricsson på listan.

Nokia är, och har under en längre tid varit, den största mobiltelefontillverkaren i världen. Knappast konstigt att deras varumärke är riktigt starkt.

Permalänk
Avstängd

Angående ericsson; de omsätter löjligt mycket pengar men är lite av en doldis. Vem bryr sig egentligen om vad som sitter i deras mobilmast?
Nokia: har stört mycket patent på massor av grejer och är större än man tror i världen.

Angående pepsi så är min egen, subjektiva, upfattning att pepsi är jämnstort med coca-cola i USA men mycket mindre i resten av världen. Personligen så tycker jag dock att pepsi cola är mycket godare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Angående ericsson; de omsätter löjligt mycket pengar men är lite av en doldis. Vem bryr sig egentligen om vad som sitter i deras mobilmast?
Nokia: har stört mycket patent på massor av grejer och är större än man tror i världen.

Angående pepsi så är min egen, subjektiva, upfattning att pepsi är jämnstort med coca-cola i USA men mycket mindre i resten av världen. Personligen så tycker jag dock att pepsi cola är mycket godare.

Håller med, man blir bara mer törstig när man dricker coca cola.