Sweclockers September-turnering i Starcraft 2!

Permalänk
Medlem

Nu har inte jag varit så aktiv tidigare i veckan pga bredbandstrubbel. Men har spelat 2/4 matcher, pm:at de andra.

Problemet är nog inte att det är för lite tid utan att många verkar glömma bort att de är i en turnering och inte kollar sweclockers pm eller är online på bnet. Folk borde kanske få en påminnelse via email när kval/Gruppspel/slutspels - motståndare har annonserats och man ska kontakta dem för att bestämma tid. Borde väl gå att skicka ut automatiskt till de som gått vidare?

Permalänk

Jag ska möta celoz (qoiN på bnet) och har PM:at honom men han verkar inte svara, vad ska jag göra? Och celoz om du ser dethär så säg till om det är någon tid du kan spela! Ikväll eller imorgon kväll!

/skirmisheR

Permalänk
Medlem

du messa mig runt midnatt och tror att jag hinner svara dirr? nej du, jag har annat att göra än att hänga på clockers 24/7

men ja jag kan spela ikväll

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av denad:

Nu har inte jag varit så aktiv tidigare i veckan pga bredbandstrubbel. Men har spelat 2/4 matcher, pm:at de andra.

Problemet är nog inte att det är för lite tid utan att många verkar glömma bort att de är i en turnering och inte kollar sweclockers pm eller är online på bnet. Folk borde kanske få en påminnelse via email när kval/Gruppspel/slutspels - motståndare har annonserats och man ska kontakta dem för att bestämma tid. Borde väl gå att skicka ut automatiskt till de som gått vidare?

Verkar var en bra idé att kunna skika påminnelser på epost. Undrar om vi kan lägga till det på hemsidan. Ska höra med Mikael Berglund (som f.ö. varit den som gjort i princip allt arbete denna månad. Stor eloge till honom!)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

fungerade bra med å skicka här också, fick ett litet fint email att jag hade pm här så vart d kalrt

Permalänk
Medlem

skickat pm till slackr osv lira ikväll

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Nu har vi spelat mot celoz och fått stryk, lol jag åkte ur hela turneringen (om inte ashzala klantar sig), troligt

Permalänk
Medlem

Arrrrr! Bad news, bad news!

Måste tydligen åka iväg på söndag (%R#/¤()="!) och blir borta i ca 7 dagar. Känns ganska kört för mig att vara med i playoffen trots att det ser ut som jag gått vidare. Hoppas det går att stryka mig och göra min grupp till en fyra-manna-grupp istället. Eller något.

>_<

Permalänk

Eller låta mig som blir trea i gruppen gå vidare istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Eller låta mig som blir trea i gruppen gå vidare istället?

Blir det en 4-grupp istället blir du ju 2:a och går därför vidare :>

Permalänk
Hedersmedlem

ja om Ashzala blir 1a eller 2a kommer 3an gå vidare istället för Ashzala.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag har varit såpass inaktiv och inte tror att jag kommer att få möjlighet spela alla matcher idag lämnar jag walk over i de kvarvarande matcherna. Tycker att turneringen är ett väldigt roligt initiativ och jag är ledsen att jag har varit för upptagen för att spela min del.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Agdur:

Eftersom jag har varit såpass inaktiv och inte tror att jag kommer att få möjlighet spela alla matcher idag lämnar jag walk over i de kvarvarande matcherna. Tycker att turneringen är ett väldigt roligt initiativ och jag är ledsen att jag har varit för upptagen för att spela min del.

V.G. gå in på flamingfox.se och rapportera dina matcher som walkover. Det får antingen du eller dina motståndare göra.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Jag beklagar men under de senaste veckorna har jag haft för mycket jobb och andra aktiviteter för att ha tid att spela nå matcher i turneringen så även jag lämnar WO i mina resterande matcher, bara Crunsher som fick äran att spöa upp mig

Jag hoppas att jag kommer ha mera tid i framtida turneringar istället och GL till alla som lyckas ta sig till slutspel!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crom:

Jag beklagar men under de senaste veckorna har jag haft för mycket jobb och andra aktiviteter för att ha tid att spela nå matcher i turneringen så även jag lämnar WO i mina resterande matcher, bara Crunsher som fick äran att spöa upp mig

Jag hoppas att jag kommer ha mera tid i framtida turneringar istället och GL till alla som lyckas ta sig till slutspel!

Glöm inte rapportera wo på flamingfox.se bara!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

OK 1 dag kvar nu innan alla matcher ska vara rapporterade.
57/80 matcher är hittills rapporterade, så vi bör nå upp till en ganska bra rate.

Vid midnatt 25e-26e kommer jag lägga upp slutspelsbrackets.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Vet att det inte är här jag skriver in denna typ av fråga men chansar. Har porblem med att installera starcraft Installationen funkar bra tills man har kommit in i spelet där man skall skapa en profil o koppla det med Batel.net. Har ett konto där o har addat spelet o gjort det aktivt. Problemet jag får är att jag inte kan trycka på Connect det valet är lite svager dvs går ej att välja detta. Utan det ända jag kan göra ett att skapa konto på batel.net men det har man ju åå jag som så gärna vill lira detta . någon som vet något om detta evigt tacksam

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Entusiast

det är fel tråd, men har du skrivit in ditt email innan du försöker trycka på connect? om du har det, så har du antingen stavat fel, eller använder fel email helt, eller så finns inget sc2 reggat på din email. det är dom enda förklaringarna jag har.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Gi:

[Gurra;10400927']Glöm inte rapportera wo på flamingfox.se bara!

done!

och till Berglund:

Efter att jag rapporterat första matchen WO som blev mot Boda så blev jag utloggad från sidan. Vet inte om det är nån bugg eller om felet ligger hos mig.. De andra 2 matcherna som jag rapportera WO i gick dock utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem

61/80 matcher rapporterade nu. Ser bättre ut.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

[b] Heads up! [/b]

Jag har nu skrivit koden som sammanställer gruppspelsresultat, och har hittat minst 1 fel i rapporteringen.

1. Kan spelarna "Johii" och "Pzzz" berätta för mig snarast vem som vann er match?
Jag har nämligen rapport på att "båda vann"

2. Kan ShowTime skriva något i den här tråden så vi ser att han lever?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Haha. Pzzz vann båda matcherna

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Hedersmedlem

Preliminära resultat av gruppspelet:

kan ses på http://yoda.reservoirselite.com/gruppRes.txt
Endast i grupp 2 och 4 är resultaten fortfarande osäkra.

OBS: Ashzala i grupp 6 har dragit sig ur och därför går 3an vidare istället för Ashzala.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

öh ändra min rank från plat till diamond när jag signa upp var jag fortfarande plat men vart ju promotad bara nån dag efter, har väl ingen betydelse antar jag dock

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Sista chansen nu att skicka PM med förklaringar etc till varför matcher inte spelats om ni vill ha extra poäng. Gruppspelsresultaten kommer presenteras i denna tråd om 2 h.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Hedersmedlem

.

Gruppspelet är nu avslutat!

Nedan följer de spelare som går vidare från gruppspelet. Två spelare går vidare från varje grupp.
Slutspelsbrackets kan ses i första posten!
(Se även första posten för information om inrapportering av slutspelsresultat och matchtider!)

GRUPP 1 (A)
swec: kingeling, bnet: kingeling, #910 , rank: diamond
swec: jan_banan655, bnet: janbanan, #846 , rank: diamond

GRUPP 2 (B)
swec: crunsher, bnet: crunsher, #722 , rank: platinum
swec: Boda, bnet: Boda, #249 , rank: platinum

GRUPP 3 (C)
swec: Ultroz, bnet: Ultroz, #611 , rank: diamond
swec: Pzzz, bnet: Pzzz, #964 , rank: diamond

GRUPP 4 (D)
swec: Fancy, bnet: Fancy, #263 , rank: diamond
swec: sDix, bnet: sDix, #460 , rank: diamond

GRUPP 5 (E)
swec: BlommaN, bnet: BlommaN, #685 , rank: diamond
swec: kriggus, bnet: kriggus, #190 , rank: diamond

GRUPP 6 (F)
swec: celoz, bnet: qoiN, #676 , rank: platinum
swec: m1n1h0p, bnet: skirmisheR, #515 , rank: diamond

GRUPP 7 (G)
swec: silly, bnet: silly, #148 , rank: diamond
swec: ChrisJ, bnet: Fateless, #332 , rank: diamond

GRUPP 8 (H)
swec: fr0sz, bnet: frosz, #558 , rank: diamond
*****swec: showtime, bnet: Showtime, #837 , rank: diamond******

*** Showtime: Skicka mig ett PM så vi vet att du lever, annars får vi låta "swec: StillRooney, bnet: StillRooney, #921 , rank: diamond" gå vidare istället.

Poängställningarna för varje grupp finns att hämta här : http://yoda.reservoirselite.com/gruppRes.txt

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Om ni inte har någonstans att lägga upp replays så funkar detta lilla script: Uppladdning av SC2 replays.

Men kom ihåg då att spara hela adressen till var replayen hamnar så att ni kan länka till den här i forumet! (Och lyckas ni tappa bort adressen får ni ladda upp replayen på nytt då jag inte orkar leta runt efter den. )

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Om ni inte har någonstans att lägga upp replays så funkar detta lilla script: Uppladdning av SC2 replays.

Men kom ihåg då att spara hela adressen till var replayen hamnar så att ni kan länka till den här i forumet! (Och lyckas ni tappa bort adressen får ni ladda upp replayen på nytt då jag inte orkar leta runt efter den. )

Och kom ihåg att ni fortfarande måste rapportera resultat i den här tråden, att ladda upp en replay räcker inte

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

Jag vann just mot BlommaN i åttondelsfinal, 2-0:
Xel Naga Caverns 5 SC2Replay
Steppes of War SC2Replay
/skirmisheR partyboi

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Jag vann just mot BlommaN i åttondelsfinal, 2-0:
Xel Naga Caverns 5 SC2Replay
Steppes of War SC2Replay
/skirmisheR partyboi

Riktigt roliga matcher. Den sista attacken du gjorde på steppes of war var ju dock bara sämst från min sida.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |