Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Jag beställde vanliga versionen från amazon.co.uk och fick två av stealth-bilarna för 520:- inklusive frakt;
Mazda 787B
McLaren F1 (fatta att ha denna dag ett!)

Nu ska jag boka CE också, så jag får spela på releasedagen och då får jag en stealth-bil till, frågan är vilken jag ska ta?

Audi R10 från PC City och Elgiganten
Honda NSX GT500 från Megastore
Nissan GT-R GT500 från Game.se
Mercedes-Benz SLS AMG från Webhallen
McLaren F1 från Gamestop (för er som inte vill beställa från England)

Eftersom jag redan har en bra rishög, så står valet mellan de tyska bilarna, mercan eller audin, vilken är bäst?

Det låter lite dumt att både köpa vanliga samt CE av spelet. Jag antar faktiskt att bilarna kommer att finnas som DLC senare... (om sony är = microsoft när det gäller sådana saker...)
Men eftersom du verkar vilja välja mellan SLS AMG och R10 så kan jag ju säga såhär.

Audi r10n är ju faktiskt en le mans bil, v10 disel. Mazda 787B är också en sådan typ av bil, så du har ju redan en sådan?
Och SLS Amg är ju faktiskt mr Kazunori Yamauchi's favoritbil.. Så den har ju de antagligen "tvingats" att arbeta extra på i spelet.

Skulle jag välja någon av dem bilarna så måste jag ju säga SLS amg, eftersom jag inte är något hyper-fan på le mans bilarna.. Annars finns ju GT500 bilarna (super GT) som är enligt egen mening underbara bilar och jag gärna kör på Tokyo R246 liknande banor!

Permalänk
Medlem

Tack för svar, mitt sätt att handla ger mig samma pris som ett vaniljköp hos min lokala handlare, så jag menar att jag får CE och två extra stealthbilar "på köpet" hehe...Jag måste lura mig själv till detta, vill ha dessa vagnar från dag ett och tänk om dessa inte alls kommer som DLC, då står jag där...

Jag skippar Audin då, tänkte köra nordslingan med den, men du har ju rätt i det du säger. Har Mercan några andra fördelar i t ex vilka banor man får köra eller prestanda, eller kommer jag ha mer nytta av Nissan?

Prismässigt är ju webhallen dyrast på CE, så det svider lite extra att ta Mercan om det inte är det mest självklara valet?

Kan ju ha McLaren F1 att leka toppfart med på Sarthe II och high speed ring, antar att den är "bäst" på toppfart?

Tack igen för hjälpen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Föressten, någon som har hört något om det "underbara" 5 sekunders straffet som fanns på vissa banor i gt4 kommer tillbaka?

Älskade hur man satt och körde mission hall och sedan i sista kurvan bli påkörd samt straffad i 5 sekunder (vilket resulterade i att man såklart förlorade)

btw ibland önskar man att man bodde i Japan ... Alla verkar så, konstiga där..

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Försäljningsknep bara såklart... så att det säljer bättre.

Måste nog hålla med om det. Om man inte är ett riktigt fan av serien ser jag ingen orsak varför man vill lägga så stora pengar på det
Räcker med en CE för min del.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Prismässigt är ju webhallen dyrast på CE, så det svider lite extra att ta Mercan om det inte är det mest självklara valet?

Webhallen har sänkt CE till 749:-. Avbeställde min då det konstade 999:- när jag beställde, men jag ska ta och beställa den där igen.

Om bilen: Personligen, SLS AMG är mest intressant av dem.

Permalänk
Medlem

ÅÅÅÅH 43 dagar kvar! ><

Även fast jag har köpt Signature edition (de 5 Chome Line bilarna + de 6 stealh bilarna) så kommer jag fan inte använda dem förrns jag behöver dem!
Used Cars ftw!

Fast jag behöver fortfarande ha ett ps3 tills dess.. Ska man satsa på 250 eller 320 gbaren, lite sugen på den med 320 (med move) ifall de har "headtracking" (Gran Turismo 5’s “Head Tracking” Explained) kvar.

nyheten är ju faktiskt ett år gammal.. har för mig att de snackade om det på e3 också..

så 250 eller 320gb pengar är inte ett problem. Använder någon utrymmet i ps3an?

och slutligen till Fredag och Centura!

Latest Information on Gran Turismo 5 Uncovered (Pg 4) - News - gran-turismo.com
"Three Levels of Vehicle Damage"

Ni snackade om skadorna på sidan innan.

och att det var synd att det inte fanns någon skador som påverkar bilens prestanda.

Sry, blev ganska mycket. Har en ganska "rolig" religionslektion. . .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

och slutligen till Fredag och Centura!

Latest Information on Gran Turismo 5 Uncovered (Pg 4) - News - gran-turismo.com
"Three Levels of Vehicle Damage"

Ni snackade om skadorna på sidan innan.

och att det var synd att det inte fanns någon skador som påverkar bilens prestanda.

Sry, blev ganska mycket. Har en ganska "rolig" religionslektion. . .

"Performance Damage"... Så, jo, GT5 har det, men från det jag har sett, inget vidare. Jag tror heller inte det har någon mekanisk skada om du pressar bilen för hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Centura:

"Performance Damage"... Så, jo, GT5 har det, men från det jag har sett, inget vidare. Jag tror heller inte det har någon mekanisk skada om du pressar bilen för hårt.

Hmm, det återstår endast och ses..

Permalänk
Medlem

De borde sätta den här killen på marknadsföringen...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

N1aeOPZn50k

De borde sätta den här killen på marknadsföringen...

ihopklipp ?

Permalänk
Medlem

Lite drifting med en Enzo i Rom! -
Google Übersetzer

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Mera powersliding!! Drifting in Gran Turismo 5: First Gameplay Videos

Ser så sjukt gott ut. Hoppas fortfarande på skidmarks men den där röken makes up for it...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tyckte röken såg extremt linjär ut. Då föredrar jag GRiD's gigantiska moln.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Röken ser inte direkt verklig ut, den ska ju lägga sig lite också inte bara försvinna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Röken ser inte direkt verklig ut, den ska ju lägga sig lite också inte bara försvinna.

Jo iofs, det hade varit goare med massa mera rök typ. Blir dock svårt om det är 12 bilar på bild och alla gör burnouts @ 1080p/60FPS. FPS drops är inte riktigt okej i en racing simulator. En kraftfull PC hade säkert klarat av det men tror inte PS3 har den kraften.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mycket bättre än GT5 Prologue så jag är väldigt nöjd med hur det ser ut. Rök är väldigt krävande så det brukar försvinna fort i de flesta spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Jo iofs, det hade varit goare med massa mera rök typ. Blir dock svårt om det är 12 bilar på bild och alla gör burnouts @ 1080p/60FPS. FPS drops är inte riktigt okej i en racing simulator. En kraftfull PC hade säkert klarat av det men tror inte PS3 har den kraften.

Den kraften?
PS3 om någon konsol har väl kraften?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av fieskmask:

Den kraften?
PS3 om någon konsol har väl kraften?

Japp men en PC är kraftfullare, eller läste du fel?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Japp men en PC är kraftfullare, eller läste du fel?

Beror väl på vad spelet är optimerat för?

Visa signatur

Ryzen 7 9800X3D, 64GB DDR5 CL30 6000MT/s, MSI Mag X870 Tomahawk Wifi, XTX Merc 310 7900XTX 24Gb, 6Tb WD SN850X, NZXT 1200W GOLD, SAMSUNG ODYSSEY G9 G93SC 49" OLED, Corsair 7000D Airflow

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Beror väl på vad spelet är optimerat för?

Ja, men det finns oftare mer kraft att hämta från pc om man jämför med ps3, dock så är det lättare att optimera spel för ps3 då de inte har ett operativ/andra program som körs i bakgrunden på samma sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Drömmen vore ju att PC blev en standard på samma sätt som xbox 360 och ps3... men det kommer aldrig kunna hända.

Njaaaa, jag gillar det faktumet att man kan få en spelmaskin för max tre tusen som klarar av att ha relativt fin grafik emot om man ska ha en pc som klarar av det på samma nivå så måste man lägga ut typ dubbla!

Permalänk
Medlem

Jävla tjafs om vad som är bäst av konsoler och pc. Varför ska alltid sånna här diskunioner dyka upp i speltrådar?

Permalänk
Medlem

Enkelt, en konsol kan å kommer aldrig kunna mäta sig med en pc.
Dom har tillochmed gått ut å sagt att grafiken är sänkt till ps3 pga lagg.
Tjafsa nu inte om detta, man kör konsol för enkelhet inte för "Top of the art"

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Aha den är alltså sänkt till ps3-nivå , svårt att kunna göra på något annat sätt eller? .. Sen kan väl en konsol alltid mäta sig med en PC, dock inte en ny sådan.

btw .... @Bloopy - Länka gärna till de sidor som backar upp ditt påstående att "grafiken är sänkt till ps3 pga lagg" .....

Kommer lagga lite har jag läst, dvs inte hålla 60FPS, när det förekommer 16 bilar på banan i regn, med alla tillhörande effekter på. (Nämndes under TGS - Tokyo Game Show och finns att läsa på GTplanet.com)

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 TGS 2010 Breakout Session: Full Details

Citat:

Yamauchi admits that, in certain situations – such as standing race starts in the rain with 15 other cars on the screen kicking up spray in front of you – the game may not be able to hold 60FPS. Otherwise, it will strive to hold 60FPS as often as possible.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Aha den är alltså sänkt till ps3-nivå , svårt att kunna göra på något annat sätt eller? .. Sen kan väl en konsol alltid mäta sig med en PC, dock inte en ny sådan.

btw .... @Bloopy - Länka gärna till de sidor som backar upp ditt påstående att "grafiken är sänkt till ps3 pga lagg" .....

Kommer lagga lite har jag läst, dvs inte hålla 60FPS, när det förekommer 16 bilar på banan i regn, med alla tillhörande effekter på. (Nämndes under TGS - Tokyo Game Show och finns att läsa på GTplanet.com)

•Yamauchi admits that, in certain situations – such as standing race starts in the rain with 15 other cars on the screen kicking up spray in front of you – the game may not be able to hold 60FPS. Otherwise, it will strive to hold 60FPS as often as possible.

Betyder ju inte att det är så varje gång.
Blir nog riktigt nice när detta kommer, längtar verkligen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vafö jämföra en pc med en ps3?
Ps3 är ju inte ens en dator. Och sen ska ps3 folda eller vad det var bättre än i7 965, antagligen har de olika struktur eller så är alla pc fans som köper prollar för över 2990 kr helt grundlurade

CodecSys CE-10: PS3 Cell Faster than Core i7 965 XE - PS3 NEWS - PlayStation 3 News - PS3 Hacks

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

jaja nu sluta tjafsa dator/ps3!!! det är skillnad på äpplen och päron så bra..håll er till tråden o prata om Gran turismo 5 nu..nån som har nått mer att komma med om spelet?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Kanske fel ställe , men någon som vet några bra bokningserbjudanden gällande spelet eller dess collectors-version ?

Dvs inbyteserbjudanden eller bra pris etc och inte vilken extra bil man får på köpet (Även om det är intressant också, men för den oinvigde som jag själv så är alla bilar häftiga ). Tycker det borde komma någon bundle med ratt och spel som har ett bra pris, men kanske är önsketänkande.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT | Win 10 Home 64
LG 38GN950 | LG Oled 65C1, 65C7 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matt76:

Kanske fel ställe , men någon som vet några bra bokningserbjudanden gällande spelet eller dess collectors-version ?

Dvs inbyteserbjudanden eller bra pris etc och inte vilken extra bil man får på köpet (Även om det är intressant också, men för den oinvigde som jag själv så är alla bilar häftiga ). Tycker det borde komma någon bundle med ratt och spel som har ett bra pris, men kanske är önsketänkande.

Elgiganten tar 499,- och gratis frakt, rätt bra pris, jag har bokat mitt exemplar där.

Btw, är det någon som ett den fullständiga listan på alla 950 bilar?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |