Permalänk
Medlem

Imponerande!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

blir till att lägga en helg på att komma runt ringen på 11-12 minuter med folkan

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

ser ju riktigt bra ut. verkar som att man kommer vara "sjuk" ett par dagar efter det kommer.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Känns ju värt såhär i efterhand att de lagt så mycket tid på skadorna.

MaxConsole - Video: Gran Turismo 5 crash damage disappoints very much

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

men va kass! fortfarande inte många spel som tar Carmageddon 2 när det gäller skador.. trist

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Vädertrailern är mycket imponerande. Klagat på GTs obefintliga skador har jag gjort sedan GT2. Men det tar inte bort faktumet att resten av spelet är stort och trevligt. Om man jämför med vissa andra spel så är racingen lugn och mindre intensiv, det är något som jag gillar, ibland, eftersom man spenderar så mycket tid med spelet. Lite trevlig piano och akustisk gitarr medan du spanar in spelets hundratals bilar. Föregångarna till GT5 har för mig varit spel som går ut på att samla bilar (i snygg grafik). När man fick vassare bilar med supersofta slicks kunde även bilkörningen bli riktigt spännande. Hoppas GT5 blir aningen mer levande och vilt på banan även i lägre bilklasser. Eller orkar man med det, med tanke på hur mycket tid man spenderar med spelet ^^? GT är mys!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Åh jag håller med! X( dock så är den väl endast lättillgänglig i Asien/japaan, dock så är det fortfarande fullt möjligt att importera skiten ^^ gillar att de inte längre är PAL eller NTSC när det gäller spel på ps3an!

Permalänk
Medlem

Bekräftade banor:

(37 av ca 70)

Vad gäller skador, så anser jag att ett race är slut om man kört av eller krockat. Att se skadorna är bara sorgligt, allt jag tänker på då är att restarta loppet och försöka igen... The Real Driving Simulator handlar om att inte krocka bilarna, ungefär som ett flygsim, där du blir utskrattad om du kraschar online...

Att PD tvingats lägga tid på det för att en del av fansen skrek sig hesa efter skador är bara sorgligt. Som tur är har vi fått ett riktigt fint vädersystem, och många andra features som berikar spelet, så väntan känns värd ändå.

Detta är vad spelet handlar om, enligt mig:

Citat:

Driving a virtual near race-spec Lexus IS F in a just-completed GT5 version of the Nurburgring's full 24-hour race course (a world-first and highlight of the new game), which links the legendary Nordschleife (north loop) to the F1 GP track, Yamauchi did two qualifying laps. One, at 100 percent "game" speed, pushed the IS F to its limits and beyond on some corners. His time? Try 9 minutes 38 seconds.

"In the game," explains Yamauchi, "you have the luxury of being able to push the car to 100 percent, and not worry about going off. But in the real world, you must tone that down to somewhere around 95 percent, so that you retain a small margin for error. You must remember that you are racing against REAL cars at speeds topping 150mph with REAL hazards and REAL guard rails." So on his second GT5 qualifying lap, he drove as if he was qualifying for the real world, and posted a time of 9 minutes 48 seconds.

During the actual Nurburgring 24-hour race on the following day, behind the wheel of the World Car Awards' Lexus IS F race car, Yamauchi posted a fastest lap time of... you guessed it: 9 minutes 48 seconds, an unbelievable feat that had us all doing a double-take. His performance shows GT5 is as close to real world racing as you can get, without actually jumping into a real race car.

Mera fokus på korrekt körning och vad det kan ge. När jag vill krocka bilar och leva rövare slänger jag in GTA4, där brinner bilarna efter de exploderat, fullt deformerade med lik i. Ungefär vad som skulle hända om man brände in i räcket efter raksträckan på Sarthe II i närmare 400 km/h, lite för magstarkt för en simulator med 3+ åldersgräns. "Realistiska" skador kommer inget sim att ha, en riktig trafikolycka är fruktansvärd att beskåda och består av så mycket mera än en bucklig front eller avblåst motorhuv. Helt omöjligt att simulera om man inte vill ha 18+ som åldersgräns.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Skador är mycket mer än kört av eller krockat. Växlar för sent? Större risk att växellådan går sönder. Kör mycket på "rumble strips" (kommer inte ihåg svenska namnet)? Risk att förstöra stötdämpning. Och mycket annat. Att ha skada får dig att köra mer försöktigt. Men tyvärr tror jag att GT5 inte har något av detta.

Permalänk
Medlem

Sant, mekaniska skador och allt annat som hör till, sånt borde fansen bry sig mer om än de visuella skadorna. Vad jag har hört så ska de mekaniska skadorna ha förbättrats. Allt som får dig att vilja undvika att krocka är välkommet. Tyvär blir sånt aldrig i proportion till verkligheten, där en krock i 50 km/h kan räcka för att kvadda en bil såpass att den inte längre går att framföra. Att då bara missa en växel känns lite löjligt, men bättre än inget...

I ett 3+ spel skulle jag ha gjort bilden svart med en text som förklarar att du skulle dött om detta hänt på riktigt. Game over, haha...(vid kracher över 300 då)

Avåkning i grus t ex tycker jag att PD gjort bra, det sänker din fart rejält och får dig att vilja åka på asfalten till varje pris. Däremot gillar jag inte att få penalty för att nån åker in i mig, då borde deras växellåda paja istället...
Det skulle l

Visa signatur

Permalänk

YouTube - Gran Turismo 5 Excl. Nordschleife Gameplay gamescom

och

YouTube - Gran Turismo 5 GT5 Exclusive Nürburgring Nordschleife HD-Gameplay #4 PS3 www.playstationfront.de

Om man jämför klippen så har det översta mycket bättre FOV. Det ser riktigt bra ut.

Någon som är mer insatt och om man kan justera FOV som i Forza3??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Sant, mekaniska skador och allt annat som hör till, sånt borde fansen bry sig mer om än de visuella skadorna. Vad jag har hört så ska de mekaniska skadorna ha förbättrats. Allt som får dig att vilja undvika att krocka är välkommet. Tyvär blir sånt aldrig i proportion till verkligheten, där en krock i 50 km/h kan räcka för att kvadda en bil såpass att den inte längre går att framföra. Att då bara missa en växel känns lite löjligt, men bättre än inget...

I ett 3+ spel skulle jag ha gjort bilden svart med en text som förklarar att du skulle dött om detta hänt på riktigt. Game over, haha...(vid kracher över 300 då)

Avåkning i grus t ex tycker jag att PD gjort bra, det sänker din fart rejält och får dig att vilja åka på asfalten till varje pris. Däremot gillar jag inte att få penalty för att nån åker in i mig, då borde deras växellåda paja istället...
Det skulle l

Håller med. Det är kul med visuella skador, men mekaniska skador är mycket mer viktigt, i alla fall i ett spel som GT. Om det inte hade varit för biltillverkarna så hade skadorna säkerligen varit betydligt bättre.

Så länge du inte har en person med i kraschen, så är det inga problem med ålders gränsen. Det var så Burnout gjorde, inga människor i bilen.

Yup, och det som är bra är att efter du kört på asfalten igen så tar det en stund innan du får fullt fäste igen pga. sand/gräs på däcken. Väldigt stor risk att man spinner efter man kört av gruset/gräset om man inte tar det lugnt.

Skrivet av RödMicra:

Någon som är mer insatt och om man kan justera FOV som i Forza3??

Det är möjligt att vi får en sån inställning, men de har inte sagt något om en sån funktion ännu.

Permalänk
Medlem

Frågan är, kommer man bli besviken?. Jag har alltid varit ett GT-fan men sen jag köpte Forza 2 till xboxet så har jag inte gillat GT. Jag tycker att GT är alldeles för stelt när det gäller körningen.

Visa signatur

Intel I7 8700K|Corsair H100i V2|Asus Z370-H GAMING|16GB Corsair|ASUS GeForce GTX 1080 Strix|Samsung 960 EVO 256GB|Samsung 840 EVO 500GB|4TB Seagate Barracuda|Fractal Design Define R5|EVGA 750W PSU

Permalänk
Medlem

Oj, mitt inlägg gick sönder, har glömt vad resten var, lol...

Angående att bli besviken, det tror jag inte, körningen är så realistisk den kan bli. Skaffa ratt och pedaler för att bättre uppskatta fysiken. Finns mycket skoj att fördriva tiden med:

B-spec med 15 andra personer som alla gjort sina strategiska val är en stor förbättring mot att köra mot AI, kul att växla med om man fått kramp efter några timmars race...
Att samla bilar och uppgradera dem är också ett spel i sig, avkopplande och kul...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

suck..kan inte dagarna gå fortare för engångsskull

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte54:

Fan va sjukt att man kan köra en Volkswagen Schwimmwagen , varför kan man ju undra. SÅ mycket regn kan det väl inte komma

Ferrarin åker runt sjön. Jag åker över den!

Skrivet av Pewtah:

Vad var det första spelet?:O

Heavy Rain.

Nej allt fler filmer man ser blir man allt mer taggad Får börja bygga mig en racingstol till min G27 som snart skickas från Pixmania.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Diggar filmen i slutet på artikeln...

menmen, verkar inte som om man kan måla om bilarna (önskvärt, speciellt på de man vinner). iaf inte i gt auto (turning, parts, service) om inte service innehåller ommålning xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Diggar filmen i slutet på artikeln...

menmen, verkar inte som om man kan måla om bilarna (önskvärt, speciellt på de man vinner). iaf inte i gt auto (turning, parts, service) om inte service innehåller ommålning xD

Att välja färg på bilar måste vara det enklaste man kan göra så tror inte det är borta.
Specialbilar med dekaler på osv. lär man inte kunna måla om.

Visa signatur

Permalänk

Ska nog finnas en möjlighet att måla om bilar iaf, kanske dock inte de specialbilar med racingdekaler som Pimpim666 säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supra-GeeK:

http://www.gtpla.net/wp-content/uploads/2010/09/jsmenugtauto0...

Ska nog finnas en möjlighet att måla om bilar iaf, kanske dock inte de specialbilar med racingdekaler som Pimpim666 säger.

NEJ ÅHGUD!:D UNDERBART!!!
nu är jag ännu mer pepp på den 3e november då mitt signature edition kommer!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

NEJ ÅHGUD!:D UNDERBART!!!
nu är jag ännu mer pepp på den 3e november då mitt signature edition kommer!:D

Du menar väl den 5e november då din Signature Edition skickas iväg från butiken den 2a och fastnar i Ånge i 3 dagar.

EDIT: Är det värt att köpa signature edition för 2000kr när collectors edition går på 750kr?
Vad är det man får som är värt så mycket pengar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Du menar väl den 5e november då din Signature Edition skickas iväg från butiken den 2a och fastnar i Ånge i 3 dagar.

nu ska vi inte vara så negativa emot posten här. jag antar att webbis (som jag har beställt ifrån) skickar 1-2 dagar innan release så jag har den på releasedagen. dessutom så går inte mina paket förbi Ånge utan hoppar Stockholm>Örebro>Katrineholm ^^

Låter som om du har problem med ånge? aja, vanligtvis så brukar det ta 1 dag från butiker i sthlms trakten och 2 dagar för sydligare/nordligare butiker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

B-spec med 15 andra personer som alla gjort sina strategiska val är en stor förbättring mot att köra mot AI, kul att växla med om man fått kramp efter några timmars race...
Att samla bilar och uppgradera dem är också ett spel i sig, avkopplande och kul...

Du kan ej säga till vad din B-Spec person ska göra när du tävlar mot andras B-Spec personer. Det är endast mot AI du kan det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

EDIT: Är det värt att köpa signature edition för 2000kr när collectors edition går på 750kr?
Vad är det man får som är värt så mycket pengar?

Chans att vinna en 2000000 SEK bil? Sen får du mer krimskrams.

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Bazzite Gnome OS

Permalänk
Medlem

SE ger dig Stealth-bilarna, något trimmade och viktreducerade. Det är inga dåliga bilar:
Audi R10 TDI
Honda NSX GT500
Mazda 787B
McLaren F1
Mercedes-Benz SLS AMG
Nissan GT-R GT500

Sen får man även detta:

Specialfodral för signaturutgåvan i formad metall med SLS AMG-obsidiansvart finish.

Exklusivt varumärkt SLS AMG 1:43-modellbil.

GT-läderplånbok samt anmälan till tävlingen i signaturutgåvan av spelet där du kan vinna en riktig Mercedes SLS AMG.

GT-märkt USB-minne med GT-seriens trailrar och en film om samarbetet mellan GT och Mercedes Benz.

De fem exklusiva bilarna från samlarutgåvan och ett dynamiskt tema.

GT-nyckelring i metall.

Presentbok för signaturutgåvan med de snygga bilarna och platserna i Gran Turismo.

Racingtidningen "Apex" med över 200 sidor fyllda av tips om körteknik, biltuning, framtida tekniker och mycket annat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde vanliga versionen från amazon.co.uk och fick två av stealth-bilarna för 520:- inklusive frakt;
Mazda 787B
McLaren F1 (fatta att ha denna dag ett!)

Nu ska jag boka CE också, så jag får spela på releasedagen och då får jag en stealth-bil till, frågan är vilken jag ska ta?

Audi R10 från PC City och Elgiganten
Honda NSX GT500 från Megastore
Nissan GT-R GT500 från Game.se
Mercedes-Benz SLS AMG från Webhallen
McLaren F1 från Gamestop (för er som inte vill beställa från England)

Eftersom jag redan har en bra rishög, så står valet mellan de tyska bilarna, mercan eller audin, vilken är bäst?

Visa signatur