Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

ALLA bilar är omgjorda. GT4-bilarna är inte i närheten av så välgjorda som krävs för GT5.

hur omgjorda? har sätt ett test där de jämförde samma bil från gt4 mot gt5 och grafikmässigt så är de i gt5 likadana som de i gt4. gran turismo 4 reklam på bilarna och ps2 reklam

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

hur omgjorda? har sätt ett test där de jämförde samma bil från gt4 mot gt5 och grafikmässigt så är de i gt5 likadana som de i gt4. gran turismo 4 reklam på bilarna och ps2 reklam

De är förfinade, bättre grafik. Antar att vi kollat på samma jämförelser där det är klart högre upplösning på bilarna.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Vore trevligt om allt var ingame. Verkar ju sakna en hel del antialiasing i gameplay videorna som finns ute.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Man lovade dock att spelet ska vara ute "i tid för helgerna", vilket alltså ska läsas som jul- och nyårshelgerna. Att missa årets julförsäljning vore förstås ett grovt tjänstefel.

Men nu nås vi av nyheten att de stora varuhusen i USA flyttat fram releasedatum till nyårsafton, alternativt 1 januari. Andra har valt att helt utelämna uppgifter om datum. Även om Sony inte meddelat något officiellt ännu ser det alltså ut som om det omöjliga är på väg att hända - man missar den livsvikta julklappsförsäljningen.

Gran Turismo 5 försenat ännu en gång - Auto Motor & Sport

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Det här spelar mig helt i händerna, har planer på att köpa PS3 i mellandagsrean

edit: Oj, det ser sannerligen tråkigt ut. Dålig grafik, dålig körning, dåliga detaljer... HEHEHEHEHEHE längtar som fan, kommer förmodligen grunka mig igenom det som med MGS4

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Skrivet av Dunis:

Det börjar bli lite Duke nukem forever över spelet känns det som.

Haha så sant

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Man lovade dock att spelet ska vara ute "i tid för helgerna", vilket alltså ska läsas som jul- och nyårshelgerna. Att missa årets julförsäljning vore förstås ett grovt tjänstefel.

Men nu nås vi av nyheten att de stora varuhusen i USA flyttat fram releasedatum till nyårsafton, alternativt 1 januari. Andra har valt att helt utelämna uppgifter om datum. Även om Sony inte meddelat något officiellt ännu ser det alltså ut som om det omöjliga är på väg att hända - man missar den livsvikta julklappsförsäljningen.

Gran Turismo 5 försenat ännu en gång - Auto Motor & Sport

troligtvis så är ju anledningen att de satt nyårsafton och 1 januari för att de inte vet när de kommer men vet att det troligtvis kommer innan det. tror inte att de missar julen

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av bbx8:

Det här spelar mig helt i händerna, har planer på att köpa PS3 i mellandagsrean

edit: Oj, det ser sannerligen tråkigt ut. Dålig grafik, dålig körning, dåliga detaljer... HEHEHEHEHEHE längtar som fan, kommer förmodligen grunka mig igenom det som med MGS4

Om man förbokar collectors edition innan release kan man få en stealth bil (alla sex stealth bilar får man om man köper signature edition) fast det är olika bilar beroende på vilken återförsäljare man köper spelet från. Nedan är en lista:

Mercedes-Benz SLS AMG

WEBHALLEN.com - Gran Turismo 5 - Collector's Edition inkl förbokningserbjudande

Nissan GT-R GT500

Gran Turismo 5 Collector's Edition (PS3) - GAME.se

Honda NSX GT500

Gran Turismo 5 Collectors Edition - Megastore.se

Audi R10

Gran Turismo 5 Collectors Edition (PS3) - Elgiganten

Mclaren F1

http://www.gamestop.se/pdf/GSexclusive.pdf

http://img340.imageshack.us/img340/8378/gt5g.png

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem

[facepalm]Bilen heter inte nissan vouchern.. [/facepalm]

utan det är en Nissan GT-R GT500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

[facepalm]Bilen heter inte nissan vouchern.. [/facepalm]

utan det är en Nissan GT-R GT500

Ok, epic fail för game då

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nefus:

Ok, epic fail för game då

ne, egentligen inte, för att vouchern de syftar på är den lilla lappen med nedladdningskoden du får

Permalänk
Medlem

Sony Australia Hints at GT5’s New December Release Date

:3 hoppas det blir så och inte nyår-jul tiden.

Permalänk

Nu är det åtminstone färdigt: Level 7: Gran Turismo 5 är färdigt

Kom hit snart nu då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sinister one:

Nu är det åtminstone färdigt: Level 7: Gran Turismo 5 är färdigt

Kom hit snart nu då!

Likadant har man sagt om Duke Nukem forever. Självklart vill jag ha ett spel utan buggar så det inte blir som Rome Total War men man kan ju inte vänta i evigheter.

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk

Inte långt kvar nu (förhoppningsvis) Enligt spelbutiken.se så är releasen den 30e November! Vore väldigt gött det. Känns ju i alla fall bra den här gången med releasen eftersom dom har fixat skivorna och börjat köra ut dom i världen över.

Jag sitter och håller tummarna nu!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

The date is locked in: Gran Turismo 5 will go on sale throughout North America/Europe on Wednesday, November 24th.

GT5 Release Announcement – PlayStation.Blog.Europe

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Satt o läste på GTplanet nyss att den är den 24 november som gäller för Europa.
Längtar nå galet tills man har det i handen...
Gran Turismo 5 Release Date: November 24th in Europe, US

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Satt o läste på GTplanet nyss att den är den 24 november som gäller för Europa.
Längtar nå galet tills man har det i handen...
Gran Turismo 5 Release Date: November 24th in Europe, US

Vafan!:D då måste man ju köpa ps3 snart då spelet kommer snarare!!

Signature edition från webhallen, bokad från första dagen.. har väntat i 2-3-4 månader.. kommer inte ihåg xD

Permalänk
Medlem

nu kan de väll ändå inte ha någon ursäkt att inte släppa det när skivorna är tryckta.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

nu kan de väll ändå inte ha någon ursäkt att inte släppa det när skivorna är tryckta.

Jodå, nått kan dom säkert hitta på.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vänta på att få sätta mig i en Nissan Skyline GT-R Vspec II Nür R34 '02 !! <3

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

24 november alltså, ljus i tunneln Har inte denna generationens konsoler, så detta blir antagligen det första riktiga GT-spel som jag inte spelar sönder.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

tror att jag är sjuk den 24

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Permalänk

Har redan lusläst hela "carlist" men verkar ju hrm CP (ursäkta språket) att Toyota Supra RZ inte är Premium!? Liksom... min favvobil. Men annars verkar det ju va en hel del roliga bilar SKitglad att dom har med Lamborghini Murcielago LP-670-SV. Såg en sån live i somras btw

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

någon som vet hur många unika bilar det är? vissa modeller har de ju ganska många av.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Jag som hade hoppats på Koenigsegg :S Aja, får hoppas på DLC

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Läste den listan igår.. Ingen Koenigsegg och ingen Saab. Lite tråkigt, men Koenigsegg lär ju hamna på Download, vi har jag trots allt sett den in-game.

Men Volvo C30 som Premium, hade jag aldrig trott

Banlistan:
Gran Turismo 5 Official Track List

Billistan igen:
Gran Turismo 5 Official Car List

Skrivet av flyawaynille:

någon som vet hur många unika bilar det är? vissa modeller har de ju ganska många av.

om du med unika bilar menar Premium Modeller, så står det S eller P framför varje bilmodell. S för Standard och P för Premium.

Permalänk
Medlem

med unika bilar menar jag hur många bilar de har om man bara räknar varje modell en gång och inte typ samma bil fast '93 '94

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell