Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Underbart! Älskar dessa byggen! Sjukt sugen på att göra ett eget till farsans surfburk

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

TIPS: Kör Boxee istället för XBMC, det ser mysigare ut ;P

Boxee är ju helt värdelöst om man är svensk då hela programmet är uppbyggt på att streama musik och tv-serier och de flesta sidor fungerar inte från svenskt ip.

Permalänk

USB kontakterna du har i fronten som du kopplat till mobot. Vad heter dem? kan du skicka en produktlänk? ) Helst i PM <<

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

USB kontakterna du har i fronten som du kopplat till mobot. Vad heter dem? kan du skicka en produktlänk? ) Helst i PM <<

USB-Uttagen i fronten är tyvärr inget jag köpt, utan plockat från en USB-expansionsplatta som satt bak på ett gammalt HP-chassi. Men den här är snarlik: Kjell & Company - 38733 - USB x2 uttag 1x8-pol kontakt. Jag fick förlänga kablarna på min, då dom inte riktigt räckte till uttagen på moderkortet.

Skickade precis ett PM också.

Permalänk
Medlem

Detta bygge är Inspiration helt klart ett av de coolare byggen här på Sweclockers 5/5

Permalänk
Medlem

Tjaaa!
du har fått mig till att köpa detta moderkort tycker din modd vart sjukt nice
jag undrar bara hur många sata portar är det på?
sedan undrar jag oxå eftersom att det är ett nätagg till moderkortet hur får du ström till diskarna?
och sist men inte minst, kan man driva 4diskar och en dvd läsare på det inbyggda nättaget om det är det man använder?

//Dahl1n

Visa signatur

Dyslektiker på heltid!
Grafikkort: XFX Radeon HD4890 1GB| Mb: Gigabyte GA-P55-UD4M |Processor: Intel i7860 2.8GhZ @4.0GhZ |Thermalright Ultra-120 2x Fractal Design 120mm | Ram: 2 x 2gb Cosair 1600mhz Domintor | Hdd: Samsung 500gb x2 1000gb x1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahl1n:

Tjaaa!
du har fått mig till att köpa detta moderkort tycker din modd vart sjukt nice
jag undrar bara hur många sata portar är det på?
sedan undrar jag oxå eftersom att det är ett nätagg till moderkortet hur får du ström till diskarna?
och sist men inte minst, kan man driva 4diskar och en dvd läsare på det inbyggda nättaget om det är det man använder?

//Dahl1n

Roligt att du gillade bygget!

Det är fyra SATA portar på kortet. På moderkortet sitter det ett vanlig molex-uttag där du kopplar in den medföljande adaptern för strömmatning.. DOCK så är det jävliigt underligt att dom valt att skicka med en adapter med tre SATA-ström kontakter och inte fyra... Ska du ha fler enheter får du köpa en y-kabel, typ denna.

Ang. antalet enheter vet jag inte alls hur mycket det pallar med. Kör själv bara med en 2,5" enhet så jag har inte provat.

Permalänk
Medlem