Torrent funkar inte efter återställning

Permalänk

Torrent funkar inte efter återställning

Jag blev tvungen att återställa min dator i veckan.
Problemen löste sig men nu kan jag inte få i gång något torrentprogram.
Jag kör med qbittorrent och har öppnat det i windowsbrandväggen men jag får inga anslutningar vare sig upp eller ner.
Jag har inga virusprogram installerade utan kör med NordVPN.

Nåt jag missat här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skychaser2:

Jag blev tvungen att återställa min dator i veckan.
Problemen löste sig men nu kan jag inte få i gång något torrentprogram.
Jag kör med qbittorrent och har öppnat det i windowsbrandväggen men jag får inga anslutningar vare sig upp eller ner.
Jag har inga virusprogram installerade utan kör med NordVPN.

Nåt jag missat här?

Installerat om programmen?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Avancerade inställningar och ställ in rätt network interface

Permalänk

Jag har installerat om allt men det funkar fortfarande inte.
Om det är något mer avancerat man behöver göra så ge mig gärna en bra instruktion, är nybörjare på detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skychaser2:

Jag har installerat om allt men det funkar fortfarande inte.
Om det är något mer avancerat man behöver göra så ge mig gärna en bra instruktion, är nybörjare på detta

Testade du att ändra nätverksadapter?

Permalänk

Jag testade detta men det funkade inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skychaser2:

Jag blev tvungen att återställa min dator i veckan.
Problemen löste sig men nu kan jag inte få i gång något torrentprogram.
Jag kör med qbittorrent och har öppnat det i windowsbrandväggen men jag får inga anslutningar vare sig upp eller ner.
Jag har inga virusprogram installerade utan kör med NordVPN.

Nåt jag missat här?

vad händer om du avaktiverar din VPN?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av FX9:

vad händer om du avaktiverar din VPN?

Jag provade att avinstallera NordVPN men det blev samma resultat.

Permalänk
Medlem

Har Du en bredbandsdelare hemma eller kör Du rakt in på nätverksuttaget?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Har Du en bredbandsdelare hemma eller kör Du rakt in på nätverksuttaget?

Kör direkt från nätverksuttaget via routern.

Permalänk
Medlem

Den här bredbandsdelaren som Du benämner som "router", har Du ställt in den en gång i tiden för att fungera med Torrents när det fungerade tidigare?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av Veni:

Den här bredbandsdelaren som Du benämner som "router", har Du ställt in den en gång i tiden för att fungera med Torrents när det fungerade tidigare?

Ja, det funkade innan återställningen, dock så skickade den inte utan laddade bara ned

Permalänk
Medlem

Kolla inställningarna i bredbandsdelaren. För att saker och ting skall fungera optimalt med torrent så behöver Du slå på NAT-mappningar(==är i folkmun att öppna portar för ingående anslutningar) i din bredbandsdelare så att andra kan ansluta till dig. Om Du har en NAT-mappning där sedan tidigare så kanske den pekar till fel privat IP-adress efter din återställning. Eller att Du valde att köra med någon open-sesame lösning som t.ex. UPnP. Kolla i så fall i torrentprogrammet att UPnP är påslaget. Oavsett så borde Du kommit åt något. Har Du testat att ladda ner en Ubuntu ISO fil via ditt torrentprogram?

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

VPN använder inte port forwarding ändå så det lär inte vara problemet.

Vad står det i qbittorrent loggen ?

Permalänk

Det börjar att lösa sig sig, jag fick fixa portforwarding i routern på nytt.
Nu är enda problemet att jag kan hämta men så fort filen är hämtad så slutar programmet att seeda

Permalänk
Medlem

Återställning av Windows till en tidigare version kanske menar du?

Pröva att återställa nätverket. Du kan ju börja med att avinstallera VPN-programmet och Bittorrent-klienten.

Sen

Välj Start > Inställningar > Nätverk & Internet > Avancerade nätverksinställningar > Nätverksåterställning

Starta om datorn

Installera ovan avinstallerade program.

Windows borde sen fråga när du öppnar programmet om den får lov att ge acess till ditt nätverk.

Fungerar det sen?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Skrivet av orginallinus:

Återställning av Windows till en tidigare version kanske menar du?

Pröva att återställa nätverket. Du kan ju börja med att avinstallera VPN-programmet och Bittorrent-klienten.

Sen

Välj Start > Inställningar > Nätverk & Internet > Avancerade nätverksinställningar > Nätverksåterställning

Starta om datorn

Installera ovan avinstallerade program.

Windows borde sen fråga när du öppnar programmet om den får lov att ge acess till ditt nätverk.

Fungerar det sen?

Det blir ingen skillnad.
Kan det vara någon inställning i torrentprogrammet som krånglar.
För den seedar så länge filer laddas ned men när den är klar så stoppar det helt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skychaser2:

Det blir ingen skillnad.
Kan det vara någon inställning i torrentprogrammet som krånglar.
För den seedar så länge filer laddas ned men när den är klar så stoppar det helt.

Det kan det ju vara, men kan inte svara på det. Använder själv Tixati : https://www.tixati.com/

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"