Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

AMD Phenom II X6 1055T - Krävs det BIOS-uppdatering av moderkort?

Permalänk
Medlem

AMD Phenom II X6 1055T - Krävs det BIOS-uppdatering av moderkort?

Tjenare Sweclockers! Ska köpa nytt moderkort och fick lite funderingar. Främst om biosstöd.

Moderkortet jag har kikat på är inte kompatibelt med X6 direkt ur lådan utan det krävs en bios-uppdatering. Frågan är då om jag bara behöver/kan uppdatera bios utan att faktiskt använda processorn? Eller kan jag använda processorn som ett X4 till bios gjorts? Jag tror på det första, men jag tänkte att jag kunde höra med er först innan jag gör något köp.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite av ett lotteri att svara på speciellt då vi inte har kunskap om alla modeller av mobos som finns, men en sak som underlättat är om du höll mindre hemligt vilket av dem du tittat på?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är lite av ett lotteri att svara på speciellt då vi inte har kunskap om alla modeller av mobos som finns, men en sak som underlättat är om du höll mindre hemligt vilket av dem du tittat på?!

Givetvis kan jag det! Tänkte mest rent hypotetiskt i första hand.

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 - moderkort - ATX - AMD 890GX

Funderar nästan på att kasta in ett par hundringar till så man får nåt man kan känna sig säker över.

Permalänk

Mitt M4A89GTD Pro kom bara med bios 0402 när jag köpte det i Juli, inget officiellt X6 stöd med den versionen trots att 800 chipset serien lanserades bara en månad innan Phenom II X6

Maila butiken du tänker beställa ifrån och fråga dom om har någon aning om vilken bios version det är. (Om dom skulle garantera dig att det går att starta datorn och flasha bios utan problem så skulle det va lätt att retunera om det inte funkar )

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem

Jag har Moderkortet och processorn som du funderar på, för mig funkade det direkt, men jag har uppdaterat till nyaste bios ändå

Permalänk
Medlem

Tack grabbs! Skönt att ni kunde förstå vad jag försökte få fram.