InDesign CS5 exportera till PDF (RGB) - svart blir grå

Permalänk
Medlem

InDesign CS5 exportera till PDF (RGB) - svart blir grå

Jag har en fråga angående färgprofiler och InDesign CS5. När jag exporterar ut materialet till PDF så blir allt svart innehåll grått. Tanken är att det endast ska läsas på skärm (RGB). Jag förmodar att detta har med CMYK och färgprofiler att göra, någon som har något konkret tips på bästa färgprofil och inställning för att få det att se bra ut?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

det finns nått som heter transaprency blend space typ. På nån meny. Ändra till rgb där.

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delight:

det finns nått som heter transaprency blend space typ. På nån meny. Ändra till rgb där.

Tack för snabbt svar, det gör tyvärr ingen skillnad. Kan det vara någon inställning i exporten till PDF också möjligtvis?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Någonstans vill jag minnas att det finns en inställning som bestämmer huruvida "svart" är "Rich black" eller något annat. InDesign->Preferences->Appearance of Black tror jag den ligger under.

Permalänk
Medlem

Tack You, jag kikade där tidigare men det gav inte någon skillnad (men det såg ut som att det var problemet till en början). Däremot så upptäckte jag att jag använt färgen "Black" när jag egentligen skulle använt "Registration" för att få total svärta i RGB. Oops!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com