Windows 7 på Macbook Pro 13" (2010)

Permalänk
Medlem

Windows 7 på Macbook Pro 13" (2010)

Det är så att jag ska installera windows 7 i afton på min macbook och jag skulle behöva hjälp med vars jag ska hitta alla drivrutiner.

Jag behöver till pekplattan, grafikkort, ljudkort, alltså rubbet!

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

På din skiva med osx finns alla drivrutiner När installationen av windows 7 är klar är det bara att sätta i skivan med osx och installera.

Enkelt och bra!

Permalänk
Medlem

Men jag vill inte ha originaldrivrutinerna, dom är ju outdated så det sjunger om det.
Kanske går lätt att uppdatera dom ifall man installerar dom först?

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk

Minns jag inte helt fel så är det installation av "original-drivisar" och sen uppdatering av dessa. Inte helt säker, men jag tror att det var så.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem

Hur funkar Macbook pro att spela pa med windows 7? Skulle ni kopa det eller skulle ni ta en windows datorn. Gillar mac os x nastan mera an windows med finns for fa spel till os x sa fragar er? btw siter pa spanskt tangentbord.

Permalänk
Skrivet av vicevire:

Hur funkar Macbook pro att spela pa med windows 7? Skulle ni kopa det eller skulle ni ta en windows datorn. Gillar mac os x nastan mera an windows med finns for fa spel till os x sa fragar er? btw siter pa spanskt tangentbord.

Jag skulle nog hellre ta en MBP än en winLAPTOP. Fast spela gör man med fördel på en stationär winPC, hellre än på nån laptop, oavsett märke.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceman17:

Men jag vill inte ha originaldrivrutinerna, dom är ju outdated så det sjunger om det.
Kanske går lätt att uppdatera dom ifall man installerar dom först?

Hm isåfall får du nog leta. Jag kör iaf orginaldrivisarna(dom fungerar ju bra så liksom varför inte?).

Jag tror dom uppdateras automatiskt, kommer faktiskt inte ihåg. Apple är ju inte dom som släpper uppdateringar 13 gånger om dan precis (mer 1 gång va 13:e år).

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Installera drivrutinerna som finns på skivan. Dessa kommer sedan att uppdateras om du kör Windows Update.