Permalänk

H70 on Sandy Bridge

Hey! I've asked around here on SweClockers and some other forums about this but of course, no one can say for sure if the H70 will fit on a Sandy Bridge motherboard, but maybe you can, Blackbeard?

I'm thinking to buy the H70 to my current computer and wonder if I will be able to use it later when I'm going to buy Sandy Bridge, would be very happy about an answer, I think you will be one of few that can actually say for sure if it will work, or are the mounting holes different on Sandy Bridge (1155) than they are on other sockets like 1156 and 1366?

Thanks in advance!

Permalänk
Medlem

Acording to This link (some posts down) the 1155 should be compatible with 1156.
Hope that answered your question.

Visa signatur

Dator: Intel i5 3770K | ASRock Z77 Extreme4-M | 16GB Corsair Vengeance LP 1600 MHz | Geforce 670 SLI | Silverstone Temjin TJ08B-E | Custom vattenkylt

Permalänk
Medlem

EDIT
Såg inte i vilket underforum tråden var skapad i, mea culpa...

Permalänk
Skrivet av SpitZen:

Acording to This link (some posts down) the 1155 should be compatible with 1156.
Hope that answered your question.

Ye, thanks for the answer I compared some pictures of 1155 and 1156 and the mounting holes looks to be the same, hopefully it will work!

Skrivet av Cybertsen:

EDIT
Såg inte i vilket underforum tråden var skapad i, mea culpa...

^^ Jag svarar ändå, man får inte bumpa sina trådar och svaret jag fick där var bra med bilderna, det ser ut att passa, men jag vill ändå ha mer svar angående det och kanske ett svar från en på Corsair som kan svara med säkerhet att det funkar.

Permalänk
Medlem

Jag svarar väl (också) ändå...
Besvaras inte frågan bäst av Intel? Det är ju ändå de som skapat socklarna.
Intels mekaniska specifikation för LGA 1155 och 1156s sockel/kylfläns är identisk...
(Figur B-1 @ http://download.intel.com/design/processor/designex/322167.pdf)

Permalänk
Skrivet av Cybertsen:

Jag svarar väl (också) ändå...
Besvaras inte frågan bäst av Intel? Det är ju ändå de som skapat socklarna.
Intels mekaniska specifikation för LGA 1155 och 1156s sockel/kylfläns är identisk...
(Figur B-1 @ http://download.intel.com/design/processor/designex/322167.pdf)

Jo, men eftersom inte Intel finns här på forumet och det antagligen tar väldigt lång tid för dom att svara på det så frågade jag här istället. Tack för länken och svaret, då vet jag att de är lika

-----------

Thanks for the answers, I've got the answers I needed and I do not need any more help regarding this, of course you can still discuss/talk in here but no need to help me anymore