Nvidia Geforce GTX 580

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Man jämför 2 produkter i samma prissegment. Hur många GPUer den har är totalt ointressant.

Precis på samma sätt som allt annat här i världen jämförs.

Låt det vara. De folk som påstår att man inte kan jämföra 5970 och 580 är samma människor som kommer kraxa högst på detta forum när Nvidia kommer med en liknade lösning (och som kommer smiska röven ur allt som då finns på marknaden).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av zhrooms:

Fy fan vad alla hakar upp sig på HD5970.. DET GÅR INTE ATT JÄMFÖRA. (Det går, men man ska inte eeeh) GTX580 smiskar röven på ATI när det gäller Singel GPU, vilket det gör.

Slänger man ihop 2st GTX480 gpuer så plötsligt blev HD5970 en bajsmacka.

GTX580 är en singelgpu, och presterar i vissa fall BÄTTRE än ett dual gpu kort aka HD5970, jag skulle ALDRIG köpa ett 5970 då det för med så jävla mycket skit såsom crossfire scaling, inte alltid använder båda gpu, windowed mode tex, och varmt, svårt att byta fläkt, stort, större risk för drivrutinsproblem.

Det finns absolut ingen vettig anledning att köpa ett HD5970 före ett GTX580 PUNKT.

Sluta nu man kan jämföra precis som man själv föredrar, inget är fel. Själv kollar jag prestanda mellan kort som kostar ungefär lika, sen om dem korten har en gpu eller 2 har ingen som helst betydelse.

Permalänk
Medlem

Ignorera blackbird. Med hans tankegångar kan vi inte jämföra grafkkkort alls. Alla vi andra i den opartiska världen kan ta informerade beslut och själva jämföra de kort vi rinner relevanta. Att man inte skulle kunna jämföra HD5970 och GTX580 för att de har olika antal GPUs måste vara det mest efterblivna jag hört.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Relik 📜

Ge upp nu, samtliga. Uppenbart tycker ni olika om vilka kort som ska jämföras, och det är givetvis upp till var och en. Att köra med samma trötta argument sida upp och sida ner ger dock inget, det blir bara irriterat och jobbigt för andra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Varför testar ni alltid Vantage i Extreme?
Visst, de flesta här skiter väl i överklockning och Vantage Performance resultat och bryr sig mer om alla spel tester.
Men det finns undantag som gärna ser ett Performance test också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Äntligen är fermi färdig. Tog bara 1 år längre än lovat. Men resultat blev bra.
Nu skall bara AMD ta loss tummen ur r(piiip)n och få ut 6970/50. Då lär priset sjunka.

Man kan nog glömma en dubbelmacka från Nvidia. Kostar för mycket att lösa kylningen och sli skalar för bra. En framtida 570 i sli i med dagens 470 sli pris är helt klart intressant.

Eller en 6970/50 i cf OM AMD får loss tummarna ....

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

Härlig läsning

Detta är då 2xx-seriens rättmätiga arvtagare. Nu vill vi bara att Cayman lägger sig 1 fps högre i testerna så att vi kan få ett ordentligt priskrig

Btw, för att få något vettigt ut av det hett diskuterade ämnet om singel vs dubbel gpu, så har jag en fråga.

Jag har precis kopplat in en CF 5770 konfig, Kommer jag märka av microstuttering i alla spel eller bara några några titlar?

Vilka titlar är isåfall kända för att "stamma"?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Skrivet av Zibbit:

Haha försök inte! har ett Radeon 9800Pro här som jag iof fortfarande är grymt nöjd med
Duger fint till Cysis

Hehe fast nu frågade jag visserligen om det var nån som INTE hade nåt bättre, du har ju iaf tydligen ett hd4870 i en annan dator. Så sorry, doesn't count haha

Visa signatur

[AMD Ryzen 5 3600] [ASUS RTX 4070 Dual] [ASUS ROG Strix B450-F Gaming] [Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB] [Corsair MP510 480GB] [Corsair RM750X V2] [Fractal Design Define C] [BenQ CQ32G1] [Logitech G513 Carbon Tactile] [Corsair Gaming Harpoon RGB] [Logitech Z533] [SteelSeries Arctis 7 2019 Edition] [Google Pixel 7a]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Man jämför 2 produkter i samma prissegment. Hur många GPUer den har är totalt ointressant.

Håller med dig men håller även med Blackbird_CaD_. 2 produkter i samma prissegment ska jämföras med varandra och även deras features. Tex Eyefinity som någon nämnde, du måste ha 2 kort från Nvidia för att köra tre skärmar, medans det räcker med ett från AMD.

Den största anledningen (tror jag iaf) till varför Blackbird pratar om äpplen och päron är pga vissa "features" som kommer gratis med CF/SLI lösningar och det är just microstuttering. Nu har jag själv aldrig haft CF/SLI och har ej heller behov av att använda det men microstuttering verkligen inget som jag skulle vilja ha med på handeln så att säga, speciellt inte i ett bygge där endast grafikdelen står för ca 5000kr.

YouTube - HD 5970 Microstuttering
YouTube - Mikroprzyci?cia Radeon HD 5970, 2x Radeon 5850, Radeon HD 5870, GeForce GTX 295 - STALKER: CS

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk

Kollade ni tempen på det överklockade resultaten? För var rätt nice ökning, men oklockat var den redan uppe i 85c.

Permalänk
Medlem

Angående reducering av strömförbrukning i drivrutinerna. Kan inte speltillverkarna lägga in detta själva genom att lägga en cap på fps?

Permalänk
Skrivet av Crym:

Skall bli intressant att se vad ATI har att säga om förseningen av 6900-korten

När kommer de att kommentera händelsen?=O Hoppas verkligen att den släpps snart!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Wow!!! Ha begäret är enormt just nu.

Stort tack för en som vanligt strålande recension!

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Catman:

Är som sagt en dubbelmacka.

jag är däremot förvånad att 1 GTX580 kommer så nära ett dual gpu som det gjorde

Sen kan fanboy skaran dra in 5970 och kalla det för ett kort men det är ett kort med TVÅ gpuer alltså inte ett singel gpu kort..

Anledningen till att det finns är för att dom har två olika sätt att konstruera sina grafikkort på. AMD och tidigare ATI väljer ett betydligt bättre sätt, med en mer effektiv mikroarkitektur som är superskalär och transistorsnål, vilket gör att man har råd att sätta två mindre GPU'er på ett kort istället för en enorm GPU som både är väldigt svår att tillverka, mindre effektiv i nVidia's fall och extremt transistorkrävande.

Kommande 6900-serien Cayman är ett sätt att visa att man tröttnat på nVidia's eviga krig och tjat om att det är en grafikprocessor som är snabbast och bäst. AMD kan om dom velat också fylla ut nuvarande RV870 med fler shaderprocessorer och TMU's/AGU's tills man når Fermi's ~3 Miljarder transistorer och ha världens snabbaste singel-GPU.

nVidia har precis lika stor möjlighet att göra ett dubbel-GPU kort dom också, precis som med GTX295 t.ex. Sätt dubbla GF100/GF110 på ett kort och visa mig hur du tänkt hålla det inom rimliga gränser för att inte smälta och flyta iväg.

Förstår inte att det spelar så stor roll. Det är väl vilket kort som presterar till vilket pris som är intressant? Sen om det sitter 10 GPU'er på spelar fortfarande ingen roll. Den tillverkare som har snabbast kort har det snabbaste grafikkortet. Enkelt.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

lol, jag hoppas att du var ironisk.

Du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.
Vore bättre att jämföra HD5970 med typ GTX470 SLI.

Ehm nu kommer jag med världens underdrift men det där uttalandet var det dummaste jag hört på länge.
Så om man tar ett dyrt lån till en fin Audi och lever på knäckebröd i 4 år så har man per automatik också råd till en Landrover Discovery vinterbil för sisådär 400k?
Principen är densamma.

Du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.
Vore bättre att jämföra HD5970 med typ GTX470 SLI.
6990 dubbelt upp från 5970? Ehh...

Du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.
Och AMDs nya kort kommer kort sagt suga, de kommer endast vara en liten justering från HD5800 serien, ungefär på samma sätt som GTX480 vs GTX580, det är t.o.m. officiellt.

Alltså seriöst du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.

Alltså seriöst du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.
Jag skulle välja t.o.m. GTX480 framför HD5970 alla dagar i veckan, även om båda korten skulle kosta lika mycket.

Ehm har du hört talas om microstuttering?
Alltså seriöst du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.

Alltså seriöst du kan ju inte jämföra dubbel GPU mot singel GPU, det är som att jämföra äpplen och päron.
Vore bättre att jämföra HD5970 med typ GTX470 SLI.

det är som att jämföra 1 fläkt mot 2 fläktar, 2 mindre kan vara effektivare än 1 stor eller båtmotorer där 2st 300hk motorer kan ta dig snabbare framåt än 1 stor 600hk, däremot är 5970 vs GTX 470 SLI en väldigt bra jämförelse också.

hmm snabb fråga, jobbar du åt Nvidia (Sweden) eller vad är det här? Vissa punkter du tar upp är sååååå ååh himla fel vissa mer korrekt och jag tänker inte gå in på detaljer,du bör göra dina egna research innan du uttalar dig som du gör. De som redan köpt ett 5970 för 1 år sedan skriver bara att de tycker att det är synd/skönt att deras dubbelmacka fortfarande konkurrerar med nvidias gigantiska kärna.

Sen tror jag inte att jag kommer bli så imponerad av 6900 serien heller, väntar nog lugnt på 7000 serien samt kepler.

Note: Jag quotade endast en fåtal av dina inlägg hum hum

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk

Jag tror fan inte att 6970 kommer slå gtx580...

och jag äger nu ett 5870, vilket betyder att jag inte är en fanboy av något av lagen. Och jag skriver högst en gång per kvartal i forumet, när det verkligen är värt det. Och nu är det värt det. För er som undra

Blir nog ett 580. Såg nyss en video av linustechtips på youtube ang. ljudnivåer i load, och gtx580 var grmy tyst i load, så även i idle.

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk
Medlem

Jag får ärligt talat ont i huvudet av all begreppsförvirring i denna tråd (och i alla andra trådar för den delen som handlar om grafikkort på Swec).

1. Singelkort = ett grafikkort för en slot. Kan ha en eller flera GPU.
2. Dubbelkort = två separata grafikkort i varsin slot för SLI eller Crossfire
2. Dubbel GPU-kort = ett singelkort med ett PCB och två GPU (5970)
3. Dubbelmacka = ett singelkort med två PCB och två GPU (GTX295)

Försök att använda rätt begrepp i rätt sammanhang så slipper vi fyrtioelva onödiga inlägg från personer som tror de har olika åsikter men egentligen pratar om samma sak.

Mera on topic så blev resultatet ganska väntat, 580 är verkligen Fermi done right. Ca 20% bättre prestanda och identisk strömförbrukning är bra även om den fortfarande kanske är i högsta laget. Det viktigaste för många är nog dock att ljudnivån gått ned. Synd att det är lite i elfte timmen bara och att priset är lite väl högt. Med ett pris under 4000kr hade AMD verkligen fått något att bita i.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk

Ingen som kan svara på till 100% om 750 räcker till SLI. Det drog som mest 676W under Vantage. SLI verkar ju alltid vara överlägsen CF. Att säga att dom fuskar bara för att dom har tessla känns ju bara dumt. det är ju bra/snygg grafik man är ute efter.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2good4you:

Kommande 6900-serien Cayman är ett sätt att visa att man tröttnat på nVidia's eviga krig och tjat om att det är en grafikprocessor som är snabbast och bäst.

Ingen säger att det är snabbare, endast mindre problem p.g.a. SLI/CF nackdeler som skalning, profiles, extra värme etc.

Flera grafikkort är helt klart framtiden men ärligt tror jag (hoppas iaf) att de byter ut SLI/CF teknik med något som skulle kunna likna fler kärnor på en CPU (annan teknik, jag vet) men dra nytta av utan problem om applikationen i fråga stödjer det.

Permalänk

Mycket snack om dubbelmacka mot singlekort. Egentligen spelar ju uppbyggnaden av kortet mindre roll då det är pris, prestanda och vardaglig funktion som är viktigast.

Vilka kort som presterar si och så i samma jäkla testprogram och spel som testas världen över och både AMD och nVidia tweakat till det yttersta i drivarna är ju mindre intressant. Eller är det bara jag som inte spelar Crysis eller kör 3DMark?

Om AMD "gamla" dubbelkort vore så förträffligt som testerna säger vore ju allt frid och fröjd. Nackdelen med AMDs kort är ju knappast att hårdvaran är dålig, det röda laget faller ju på att deras drivrutiner verkligen är skitkass, utom just på det som testas här. Innan det börjar gastas ska jag säga att jag själv sitter på ett AMD (ATI), dubbelmacka dessutom. Är ju ett trevligt kort när CF:en väl fungerar. Eller man slipper drivrutinsbuggar hela tiden.

Permalänk
Skrivet av Dance:

Jag får ärligt talat ont i huvudet av all begreppsförvirring i denna tråd (och i alla andra trådar för den delen som handlar om grafikkort på Swec).

1. Singelkort = ett grafikkort för en slot. Kan ha en eller flera GPU.
2. Dubbelkort = två separata grafikkort i varsin slot för SLI eller Crossfire
2. Dubbel GPU-kort = ett singelkort med ett PCB och två GPU (5970)
3. Dubbelmacka = ett singelkort med två PCB och två GPU (GTX295)

Försök att använda rätt begrepp i rätt sammanhang så slipper vi fyrtioelva onödiga inlägg från personer som tror de har olika åsikter men egentligen pratar om samma sak.

Spelar det nån roll. Huvudsaken är att man förstår vad man menar.
HD5970 är i princip som 2st grafikkort eftersom det har 2st GPU:s, alltså kan det kallas för en dubbelmacka.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Ptja vad sägs om att GTX470SLI är både billigare och snabbare än HD5970?

där kan jag berätta till dig att nu jämför du 2 kort vs 1 kort, STOR SKILLNAD!
Sen har inte alla "SLI-ready" moderkort, för varje post du gör tappar du bara mer och mer respekt på detta forum samt skämmer ut dig och andra riktiga nvidia fanatiker.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sennebring:

Varför testar ni alltid Vantage i Extreme?
Visst, de flesta här skiter väl i överklockning och Vantage Performance resultat och bryr sig mer om alla spel tester.
Men det finns undantag som gärna ser ett Performance test också

Även om Vantage i Performance är kul för vissa börjar det bli en smula utadaterat. I vissa deltester (speciellt SLI/CF) är det på håret att processorn flaskar grafikkortet, och då blir resultaten som bekant inte riktigt rättvisande. Ska inte sticka under stol med att det handlar om en tidsbesparing också.
Kan dock meddela att vi fick cirka 28 000 poäng med kortet överklockat, ska se om jag kan rota fram en ORB-länk imorgon.

Skrivet av KNI-861:

Håller med dig men håller även med Blackbird_CaD_. 2 produkter i samma prissegment ska jämföras med varandra och även deras features. Tex Eyefinity som någon nämnde, du måste ha 2 kort från Nvidia för att köra tre skärmar, medans det räcker med ett från AMD.

Den största anledningen (tror jag iaf) till varför Blackbird pratar om äpplen och päron är pga vissa "features" som kommer gratis med CF/SLI lösningar och det är just microstuttering. Nu har jag själv aldrig haft CF/SLI och har ej heller behov av att använda det men microstuttering verkligen inget som jag skulle vilja ha med på handeln så att säga, speciellt inte i ett bygge där endast grafikdelen står för ca 5000kr.

YouTube - HD 5970 Microstuttering
YouTube - Mikroprzyci?cia Radeon HD 5970, 2x Radeon 5850, Radeon HD 5870, GeForce GTX 295 - STALKER: CS

Det första klippet känns inte som microstuttering med den vanliga betydelsen, snarare som något annat problem. Microstuttering för mig är när FPS:en ligger på en hög nivå samtidigt som spelet smårycker och har dåligt flyt, det förekommer till och från med både SLI och CF.

Skrivet av highspeed:

Kollade ni tempen på det överklockade resultaten? För var rätt nice ökning, men oklockat var den redan uppe i 85c.

Det var mer eller mindre samma, ligger ett fläktläge precis där som kickar in rätt hårt.

Åter igen, försök hålla debatten över sandlådenivå.
Alla tycker inte likadant, och tur är väl det. Blir dock väldigt tradigt att se samma gnäll i vart och vartannat inlägg.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Vill du verkligen köpa 3 st så här dyra kort när nya lanseringar står runt hörnet och ev. pris press? Dessutom, snart stegar vi ned i nm vilket ska ske i början av nästa år, vilket bör ge ytterligare riktigt intressant kort strax!

Just nu är nog ett av de få tillfällen då det kan vara värt att vänta om man vill göra en större dyrare investering, framförallt för den mindre nm tillverkningen vi går mot om några månader.

Vilka är det som gör detta, Nvidia eller AMD? Har för mig att AMDs nästa generation grafikkort, alltså 7xxx serien i mindre tillverkningsteknik, inte kommer att komma förräns om ca ett år lagom till julhandeln. Har dock inte hört något om Nvidia, men har väldigt svårt att kunna tänka mig att de snart kan släppa en NY generation grafikkort i mindre tillverkningsteknik, när de precis fick fram ett nytt grafikkort från 4xx serien, som i sig inte är gammal. Så kan inte tänka mig att deras ingenjörer har kunnat slipa på mycket nytt med tanke på denna snabba lanseringen från 4xx serien. Fast detta är endast vad jag tror, såklart.

Någon som vet något säkert?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk

Efter detta test finns bara en sak att göra, byta upp sig.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Ingen som kan svara på till 100% om 750 räcker till SLI. Det drog som mest 676W under Vantage. SLI verkar ju alltid vara överlägsen CF. Att säga att dom fuskar bara för att dom har tessla känns ju bara dumt. det är ju bra/snygg grafik man är ute efter.

Ett 750W kvalitetsagg borde räcka fint. Men, jag tror inte att testsystemet var överklockat (rätta mig om jag har fel) så om du överklockar graffe & CPU vill du nog ha lite större marginaler.

Permalänk
Skrivet av Kristers bensin:

där kan jag berätta till dig att nu jämför du 2 kort vs 1 kort, STOR SKILLNAD!
Sen har inte alla "SLI-ready" moderkort, för varje post du gör tappar du bara mer och mer respekt på detta forum samt skämmer ut dig och andra riktiga nvidia fanatiker.

Kan bara inte låta bli att svara, jag måste ju ha rätt att försvara mig själv.

På vilket sätt är det en stor skillnad?
För att 2st kort tar mer plats i chassit? Oj vilken skillnad.

Självklart har inte alla SLI ready moderkort men de får ju skylla sig själva ifall de har köpt ett så dåligt moderkort.

Permalänk
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Spelar det nån roll. Huvudsaken är att man förstår vad man menar.
HD5970 är i princip som 2st grafikkort eftersom det har 2st GPU:s, alltså kan det kallas för en dubbelmacka.

Nu är inte du med alls här hör jag.

Permalänk
Skrivet av FlummbulleN:

Nu är inte du med alls här hör jag.

Förklara varför du tycker som du gör nästa gång.

Permalänk
Skrivet av Old KnotVillage:

Ingen som kan svara på till 100% om 750 räcker till SLI. Det drog som mest 676W under Vantage. SLI verkar ju alltid vara överlägsen CF. Att säga att dom fuskar bara för att dom har tessla känns ju bara dumt. det är ju bra/snygg grafik man är ute efter.

Räcker rent teortisk MEN lägger du 9k på grafikkort så lägg 2k nätagg. Efter som du måste ha 2x6 + 2x8 , så finnes det risk att 12v linorna inte klar full load.

Ta inga chanser !

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !