Permalänk

Laptop för 10.000:-

Behöver köpa en ny bärbar, och kollade lite på denna ASUS N53JQ-SX172V - ONOFF

Finns det någon bättre för priset 10.000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satisfaction:

Behöver köpa en ny bärbar, och kollade lite på denna ASUS N53JQ-SX172V - ONOFF

Finns det någon bättre för priset 10.000?

Jo förmodlingen.

Om jag skulle valt en dator så skulle jag valt en med lite mer balanserade komponenter d.v.s inte en I7 och ett 425gt.

MSI brukar ha lite mer år det hållet så jag råder dig att titta på en sådan ist.

Typ denna: WEBHALLEN.com - MSI GX640-086NE - Core i5-430M / 4GB / 500GB / 15.4" TFT / DVD±RW / Windows 7 HP 64bit - Black/Red

Veet att den går över budget lite men jag tror att den är ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Toshiba Satelite brukar ha fina datorer som Racka sa, mer balanserat
titta Toshibas också (= Hittar du någon fin laptop som funkar prima att spela på och liknande, tyst sval etc...
skriv det snälla söker själv en laptop runt max 10.000 kr

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Vad är det som gör den bättre, enkelt förklarat?

Permalänk
Medlem

enkelt förklarat, hmm titta benchmark på grafikkorten, 5850 mot ditt 425
CPU spelar ju roll vad i spel men skulle säga att hellre ett bättre grafikkort om du spelar mer. för det är i grafikkort en laptop tappar oftast för dom inte pallar något alls...
Men skulle nog inte säga att det är märbar skillnad i SPEL eller normal användning av en i7 eller i5... C:

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

Men processorn är väl avgörande när det gäller multitasking? För det är mest det som gäller.
Enda spelet jag egentligen kör är World of warcraft och det klarar jag av nu med ett 4350.

Permalänk
Medlem

Min röst faller utan tvekan på denna, den mest prisvärda 17"- laptopen du kan få tag på idag:

MSI GX740 - 9999 kr.

Dessutom medföljer en ryggsäck och datormus. Kan inte bli mycket bättre för det priset.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

Msi tycker jag ger mer än vad asus rog serie på laptop ger. Vem vill inte ha en GT663R?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Mikeloaf:

Min röst faller utan tvekan på denna, den mest prisvärda 17"- laptopen du kan få tag på idag:

MSI GX740 - 9999 kr.

Dessutom medföljer en ryggsäck och datormus. Kan inte bli mycket bättre för det priset.

Det lär bli en klar skillnad från min HP Pavilion dv6-2055so Entertainment Notebook PC Product Specifications HP Pavilion dv6-2055so Entertainment Notebook PC - HP technical support (Norway - English) då?

Permalänk
Medlem

Köp denna istället.. vet inte hur bra MSI är men mer prestanda får man inte för pengarna iaf MSI GT660 GTX 285 - Inet.se

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

WEBHALLEN.com - MSI GX740-238NE - Core i5-450M / 4GB / 500GB / 17" TFT / HD 5870 / Windows 7 HP 64bit - Black/Red Utan tvekan den bästa laptop för 9999kr just nu, tom 8999 om man köper vid DHW!! galet

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikeloaf:

MSI GX740 - 9999 kr.

wooooow nice dator för 10k eller laptop

Permalänk
Medlem

Oh ja, kolla prestandaskillnaden mellan grafikkorten här: Laptop Video Graphics Cards - Benchmark List
Som du ser så ligger ditt nuvarande grafikkort på 138:e plats, medan grafikkortet i MSI GX740 ligger på 12:e plats. Ganska stor skillnad

Angående processor så kan du se prestandaskillnader här: CPU Benchmarks
Här har din nuvarande processor Overall Rank: 444, medan processorn i GX740 har Overall Rank: 187.
Average CPUmark: 1179 mot 2475, alltså mer än dubbelt så bra.

Dessa siffror kanske inte säger dig så mycket, men du kommer att märka av en stor prestandaskillnad.

Vill du ha samma prestanda, men i ett mer välbyggt och kvalitativt utförande, borde du ta en titt på ASUS G73- serien. Visserligen kostar de billigare modellerna 2000-3000 kronor mer än GX740, men är väl värt byggkvaliteten i mina ögon. Står själv inför valet mellan en G73JH eller G73JW

Permalänk

Min maxbudget är på 10.000.
Så om jag skulle ställa GX740 mot GT660, vilken borde jag köpa?
Har redan tillbehör, såsom väska etc(för 15,6").

Permalänk
Permalänk
Medlem

gt600 serien är så sjukt nice designad, men tyvärr har du nog mer nytta av gx740. Skulle tro att det grafikkortet pallar lite mer. sen beror det ju lite på om du vill ha 17" eller 15"

Visa signatur
Permalänk

Jag ser det enklast med en 15"(15,6 exakt), och egentligen så klarar jag nog mig med grafiken i 660'n.
Men det är dem bästa tillgängliga just nu iallafall?

Permalänk
Medlem

Det är absolut ett bra val. Bästa valet blir väldigt individuellt. Tror dock inte att du kommer bli besviken

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kör på den om du vill ha en 15,6- tummare. Du blir inte besviken