Spara flashfilmer från YouTube?

Permalänk

Spara flashfilmer från YouTube?

God morgon
Ja, som rubriken lyder: Hur sparar man filmer från YouTube?

Jag vet att det varit många trådar uppe om detta förr (eller rättare sagt, om hur man sparar flashfilmer) - men jag lyckas inte på YouTube.

Jag använder Firefox. I någon annan tråd tipsade någon om att högerklicka och klicka Visa sidinfo, och sen välja fliken Media... Det funkar inte - eller det kanske det gör, men i så fall förstår jag inte hur.

Skulle vara kul om någon hade ett tips på hur man sparar ner filmerna på hårddisken - mindre trassel, roligare att ha alla favoritklipp samlade på datorn och bättre för YouTube och deras stackars (och grymt långsamma/överbelastade) servrar.

Tack på förhand

Visa signatur

burr3.se iMac G5 || Shuttle SN25P || Världens sötaste MacBook || Philips HD-Ready LCD-TV || Acer TravelMate 292LCi, skitig skoldator.

Permalänk
Medlem

Hmm har själva länken till .swf filen så gör du bara ett notepad dokument med länken i som html kod som sedan öppnas i webbläsaren och sen höger musknapp - spara som

För att få tag i .swf-länken kan man få gå in och källkoden och leta...

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Hmm har själva länken till .swf filen så gör du bara ett notepad dokument med länken i som html kod som sedan öppnas i webbläsaren och sen höger musknapp - spara som

För att få tag i .swf-länken kan man få gå in och källkoden och leta...

Tack för svaret. Ja, det var ju en variant, hade inte tänkt på det. Omständigt som fän, men det funkar nog.

Ingen annan som vet hur man gör? Hur man nästlar ur själva flashfilmen ur "YouTube-gränssnittet".

Visa signatur

burr3.se iMac G5 || Shuttle SN25P || Världens sötaste MacBook || Philips HD-Ready LCD-TV || Acer TravelMate 292LCi, skitig skoldator.

Permalänk

Vad tror du om denna lösning?

Du kan börja med att ladda ned och installera FLV Player (1.3.3)

Gå sedan till denna sida http://www.fileleecher.com klistra in länken till YouTube spara .flv filen till hårddisken.

Nu skall det bara vara att dubbelklicka på .flv filen så spelas den i FLV Player.

Hittade en annan lösning men denna har jag inte testat
http://www.hiphopmusic.com/best_of_youtube/2006/02/how_to_dow...

Testade denna och det fungerar även den, nästan lättare än att du behöver använda fileleecher länken. Är ju bra beskrivet på sidan så det bör inte vara några problem. Du får ned en .flv fil och bara att spela den i FLV Player.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Vad tror du om denna lösning?

Du kan börja med att ladda ned och installera FLV Player (1.3.3)

Gå sedan till denna sida http://www.fileleecher.com klistra in länken till YouTube spara .flv filen till hårddisken.

Nu skall det bara vara att dubbelklicka på .flv filen så spelas den i FLV Player.

Hittade en annan lösning men denna har jag inte testat
http://www.hiphopmusic.com/best_of_youtube/2006/02/how_to_dow...

Testade denna och det fungerar även den, nästan lättare än att du behöver använda fileleecher länken. Är ju bra beskrivet på sidan så det bör inte vara några problem. Du får ned en .flv fil och bara att spela den i FLV Player.

Jag har inte provat din lösning än, men tack så jättemycket för hjälpen. Blir alltid lika glad av att veta att det finns kunniga och hjälpsamma människor, som dig till exempel Det uppskattas.

Återkommer med feedback (känns som att det är något många är intresserade av). Och eventuellt en liten guide, om det visar sig att man behöver göra något annorlunda.

Tack igen!

Visa signatur

burr3.se iMac G5 || Shuttle SN25P || Världens sötaste MacBook || Philips HD-Ready LCD-TV || Acer TravelMate 292LCi, skitig skoldator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doppelganger
Jag har inte provat din lösning än, men tack så jättemycket för hjälpen. Blir alltid lika glad av att veta att det finns kunniga och hjälpsamma människor, som dig till exempel Det uppskattas.

Återkommer med feedback (känns som att det är något många är intresserade av). Och eventuellt en liten guide, om det visar sig att man behöver göra något annorlunda.

Tack igen!

En får tacka, hoppas det fungerar för dig.

Permalänk

Kanske det smidigaste sättet att tanka YouTube-filmer!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
En får tacka, hoppas det fungerar för dig.

(Återupplivning av gammal tråd, jag vet). Jag som ska tacka, FileLeecher worked like a charm! Nyligen ändrade YouTube saker så att FileLeecher inte fungerade (i alla fall inte i Firefox). Kanske funkar igen, jag vet inte.

--> Men till alla som vill spara YouTube-filmer (och vem vill inte det med tanke på deras servrar): Tillägget VideoDownloader till Firefox är underbart. En liten ikon föreställandes en diskett och filmrulle hamnar nere till höger i statusbaren. Tryck där när du är på YouTube och tanka filmen!

  • VideoDownloader hittas på Mozillas sajt. Tryck "hämta fler tillägg i Verktyg->Tillägg".

  • Eftersom YouTube-filmer är i flash behöver du FLVPlayer (google it). Det är gratis och light-weight (och tyvärr innehållsfattigt - det gör sitt jobb, no more, no less).

  • Förutom YouTube pallar VideoDownloader även att ladda hem från bl.a. Metacafe, iFilm, Google Video (fast för den senare sajten är absolut Google Video Player att föredra).

Hoppas nån har nytta av tipsen i alla fall

Visa signatur

burr3.se iMac G5 || Shuttle SN25P || Världens sötaste MacBook || Philips HD-Ready LCD-TV || Acer TravelMate 292LCi, skitig skoldator.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McMoj
Hmm har själva länken till .swf filen så gör du bara ett notepad dokument med länken i som html kod som sedan öppnas i webbläsaren och sen höger musknapp - spara som

Hur skriver man in adressen i ett notepaddokument som html-kod? Kan någon hjälpa mig med syntaxen, ge ett exempel kanske? Kan man spela dessa filmer med till exempel windows media player vlc sen, eller behöver man i alla fall FLV player?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriKri
Hur skriver man in adressen i ett notepaddokument som html-kod? Kan någon hjälpa mig med syntaxen, ge ett exempel kanske? Kan man spela dessa filmer med till exempel windows media player vlc sen, eller behöver man i alla fall FLV player?

Hej.

Så här t.ex. Spara dokukmentet till vadsomhelst.htm när du sparar se till att ha under filformat, "alla filer" valt.

<a href="http://www.blabla/bla/flashigt.swf">ladda ned</a>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Hej.

Så här t.ex. Spara dokukmentet till vadsomhelst.htm när du sparar se till att ha under filformat, "alla filer" valt.

<a href="http://www.blabla/bla/flashigt.swf">ladda ned</a>

Jag tänkte göra samma sak med en video på google videos, men tyvärr kan jag inte hitta någon adress i koden som verkar vara användbar. De adresserna jag har hittat som slutar på .swf talar inte om vilken av alla videoklippen det är frågan om, och de adresserna som gör att webläsaren (när man klistrar in dem i adressfältet) hittar till rätt video slutar inte på swf och när jag klistrade in de adresserna i ditt exempel blev swf-filen jag kunde spara bara på 56 kb.

Måste man pussla ihop adressen från det som står i koden?

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Testpilot

Här har ni en trevlig sida, bara att klista in länken så fixar den en nerladdningslänk.
http://keepvid.com/

Klistrar ni in länkar från Google videos får ni tillomed tillgång till avi-filer.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

VLC spelar dina .flv filmer utan problem också! Så har man vlc så slipper man installera extra program bara för att tanka ner från youtube.

Permalänk
Medlem

VideoDownloader till Firefox är annars att rekommendera. Går även att använda till Metacafé med flera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Här har ni en trevlig sida, bara att klista in länken så fixar den en nerladdningslänk.
http://keepvid.com/

Klistrar ni in länkar från Google videos får ni tillomed tillgång till avi-filer.

Tack för länken, superbra sida!

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kauge
VideoDownloader till Firefox är annars att rekommendera. Går även att använda till Metacafé med flera.

Det bästa alternativet.

Permalänk
Medlem

Ett annat alternativ för oss som inte kör FF är att spara adressen till klippet, gå in på sidan Keepvid, klistra in Youtube-adressen i fönstret och klicka på download, filen laddas och efter en stund så får man upp alt. Download link.
Ett gratis alt. som källan tipsade om är FLV-Player för att spela up klippet.

Läste det i en PC-tidning jag köpte idag.

Edit: Fungerade även fint med att spela FLV-filer med VLC märkte jag.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

VideoDownloader fungerar inte till Netscape!

Visa signatur

Don't worry, be happy <°)))><

Permalänk
Medlem

DESSA ÄR SJUKT BRA!

Ok! Så jag har letat o letat, och dessa är de bästa enligt mig. Dem vinner hårt.

xVideoserviceTheif - Tankade nyss alla 44 videor från YouTube - Python Programming Tutorial - 43 - Writing Lines på ca 5 min. Underbart program.

Sen kommer jag vilja tanka lite SC2 games från Huskystarcraft. Då tänker jag använda -->
Youtube Downloader HD, som låter en välja kvaliteten innan tankning... underbart!

Så;
Fler Videor => xVideoserviceTheif
En video 720/1080p => Youtube downloader HD

Varsågod,
Mvh Simon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kanel123:

Ok! Så jag har letat o letat, och dessa är de bästa enligt mig. Dem vinner hårt.

xVideoserviceTheif - Tankade nyss alla 44 videor från YouTube - Python Programming Tutorial - 43 - Writing Lines på ca 5 min. Underbart program.

Sen kommer jag vilja tanka lite SC2 games från Huskystarcraft. Då tänker jag använda -->
Youtube Downloader HD, som låter en välja kvaliteten innan tankning... underbart!

Så;
Fler Videor => xVideoserviceTheif
En video 720/1080p => Youtube downloader HD

Varsågod,
Mvh Simon

Och tråden är ju "bara" fyra år gammal...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.