Permalänk

Ikea servern / Vägg datorn (13w)

Chassi: KONCIS - Ugnsform
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50055863
26 x 20, 5,5 cm höjd.

Moderkort: Intel D945GSEJT ATOM N270 Mini-itx (singlecore) (två trådar)
Minne: 2gb Kingston
12v 60W 5A AC-DC adapter
2,5" 500gb HD

Ikea servern / Vägg datorn (13w)

Permalänk
Medlem

Vem behöver se uttagen på sverver? 4p. Fast var är all lagring? 500GB, räcker det? Tycker nästan du kunde satt in den i din stationära ist ^^ Fast det var ju ett fint bygge ändå

Permalänk

Haha, kul idé!

Permalänk

I like. innovativt.

Visa signatur

[ASA 5505 Security Plus][C2960S-24PS-L][WLC 2504][AP1142Nx3]
[6 Servrar][4 Datamaskiner][3 Fickmaskiner]

Permalänk
Medlem

dis... dis i liek...

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem

gillart

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Vem behöver se uttagen på sverver? 4p. Fast var är all lagring? 500GB, räcker det? Tycker nästan du kunde satt in den i din stationära ist ^^ Fast det var ju ett fint bygge ändå

Tyvärr fanns det inte plats för en 3,5" hårddisk, men om jag valt Ikeas större variant av ugnsformen så hade det kanske gått att klämma in 2st 2tb hårddiskar.
Kör 500gb disken som mellanlagring, grejer som ska sparas förs över till Windows burken.

Permalänk

lite små kul

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gillar det, kul idé var det också

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ganska smart måste jag säga

Permalänk

Haha klockrent med Ikea of Sweden. Made in China. Annars var det snyggt.

Permalänk
Medlem

Toppen.Mvh.....Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Goo5e:

Vem behöver se uttagen på sverver? 4p. Fast var är all lagring? 500GB, räcker det? Tycker nästan du kunde satt in den i din stationära ist ^^ Fast det var ju ett fint bygge ändå

Njae fint vet jag inte.:P Tycker mest det verkar vara en ungsform. som iguanodon så träffande beskriver produkten.;)

Skrivet av Rymdvanilj:

Haha, kul idé!

Japp kul idé dock inget jag skulle köpa!:)

Skrivet av iguanodon:

Tyvärr fanns det inte plats för en 3,5" hårddisk, men om jag valt Ikeas större variant av ugnsformen så hade det kanske gått att klämma in 2st 2tb hårddiskar.
Kör 500gb disken som mellanlagring, grejer som ska sparas förs över till Windows burken.

Ha ha...:D "Ungsformen" är dagens!:D Fick tankarna tillbaka på ett pepparkakshus.;)

Skrivet av -=FULLMOON=-:

lite små kul

Kul...

Skrivet av aluminium:

...och tufft!:) Nytänkande ska man alltid premiera.^^

Skrivet av Symptom:

Gillar det, kul idé var det också

Skrivet av Frasse92:
Skrivet av roskai:

ganska smart måste jag säga

Lite smågullig ändå.:)

Skrivet av Mr.Pumpkinman:

Haha klockrent med Ikea of Sweden. Made in China. Annars var det snyggt.

Men det som var klockrent var ju att det stod "Made in China" vs. "Ikea of Sweden...:P Vem reklamerar man till i Kina, IKEA menar jag om något går sönder.;)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

den ser mycket bättre ut än trädatorerna, lite färg hade varit snyggt .

hmm undrar om man kan bygga dator av en toastol ?

Permalänk

underbart

Permalänk

Nu håller jag på med en större variant av ungsformen, hade tänkt installera en fläkt + en 3,5" 2GB disk, samt bygga in nätadaptern i själva lådan
Tänker prova utan startknapp och köra wake on lan.
100/10 uppkoppling nästa vecka, så det är dags att uppgradera lite