"Bästa Datorpaketen 5-10k! Uppdateras 1-2 gånger i månaden!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sombrerojoel:

Tjena!

tänkt att beställa dator idag, vill helst inte överskrida 8000. har plockat ihop två olika paket med hjälp ifrån andra trådar här på forumet. vet inte vilket jag ska välja, har lite beslutsångest målet med datorn är att kunna spela WoW med högsta inställningarna på grafiken utan lagg.

http://data.fuskbugg.se/dipdip/1adator%20AMD%20vs%20intel.png

vänder mig till er som har bättre koll än mig själv på datorer, vilken borde jag köpa? kanske till och med borde ändra om lite i kundkorgen?

Intel-paketet. Inget som behöver ändras, om du inte vill köra en R3 förstås

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Intel-paketet. Inget som behöver ändras, om du inte vill köra en R3 förstås

okej, då beställer jag nog intel-paketet.
Vad menar du med R3?

btw tack så mycket för ditt svar!

Edit: antar att det är burken du menar(?) ser inte så mkt skillnad mellan r2 och r3 mer än prisskillnaden. är r3 att föredra?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sombrerojoel:

okej, då beställer jag nog intel-paketet.
Vad menar du med R3?

btw tack så mycket för ditt svar!

Edit: antar att det är burken du menar(?) ser inte så mkt skillnad mellan r2 och r3 mer än prisskillnaden. är r3 att föredra?

Japp jag menade chassit, R3 är en uppdaterad R2, en del saker som var mindre bra i R2 har fixats

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Kompletts Intel-paket

Ser att alla här "bygger" ihop sina paket på Inet. Tänkte höra vad ni tycker om Kompletts paket som jag länkar till nedan:
Komplett.se - PC i delar - Intel Core i7 950

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Japp jag menade chassit, R3 är en uppdaterad R2, en del saker som var mindre bra i R2 har fixats

bytte till r3 och beställde nyss!

Tack ska du ha!

Permalänk
Medlem

I jämförelse med ovan länkade Intel-paket från Komplett, hur står sig detta paket som jag har plockat ihop på INET?
Och är det någon som är tillräcklig kunnig för att kunna avgöra om komponenterna funkar bra med varann?

Permalänk
Medlem

@majon96 - Det kommer fungera bra. Funderar själv på just dom grejerna

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Blir kompletts christmas gamer prisvärt om man tar bort OS:et (medlem på pellesoft) och uppgraderar processorn, nätagget, minnet och grafikkortet? 349 kr frakt tillkommer.

Visa signatur

"Äcklig, petar alltid bort den med ett hårt pommes." - Sgt. Pepper

Permalänk
Medlem

Hade tänkt att inskaffa en ny dator och budgeten ligger på 5-7k ink OS och att dom bygger ihop den . Har inte så stor erfarenhet så hoppas att någon kunnig skulle kunna slänga ihop ett paket med det absolut bästa jag kan få för pengarna . Föredrar intel och nvidia Tack på förhand! Och vill kunna spela Black ops, wow , mafia 2 med högsta inställninga

Permalänk
Skrivet av spinxen:

Här har du ett fett paket för 9200 med 2st Nvidia geforce 460 OC 1gb i SLI för grym spelprestanda. Paketet involverar också win 7 64bit som är ett måste! Men vi du gå ned ca 1000kr så kan jag rekommendera att byta ut de 2st geforce 460OC korten mot 1st geforce 470 istället, så kan du ju ev köpa ett till i framtiden.

http://img130.imageshack.us/img130/2285/9200slios.jpg

Tänkte beställa datorn nu i veckan. Men såg att det var vissa av dessa komponenter som inte finns längre! Någon som kan hjälpa mig med att plocka ihop ett nytt paket? Vet inte om jag vågar mig på att bygga ihop den själv.. Så jag behöver helt enkelt en ny dator i prisklass 7000-9000 +/- ett par hundra. Datorn ska främst vara en speldator. Jag vill kunna klara av spel som Tier 1, MW2, Black Ops. Dom nya FPS-spelen helt enkelt. Någon som kan hjälpa mig?

EDIT: gärna inkl Win7!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ROUGR:

Hade tänkt att inskaffa en ny dator och budgeten ligger på 5-7k ink OS och att dom bygger ihop den . Har inte så stor erfarenhet så hoppas att någon kunnig skulle kunna slänga ihop ett paket med det absolut bästa jag kan få för pengarna . Föredrar intel och nvidia Tack på förhand! Och vill kunna spela Black ops, wow , mafia 2 med högsta inställninga

Tyvärr räcker den budgeten inte till mycket när du ska ha byggnation och OS, även om man drar det till maxgränsen.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av spinxen:

TIPS KOMPLETT BUDGETDATOR 3500 KR

Hej tänkte bara tipsa om ett riktigt budgetpaket för den som behöver komma så billigt undan som möjligt. 3500kr kostar paketet, utan dvd-läsare dock (kostar 180kr extra) eftersom det numera är så enkelt att installera os från USB minne.

http://img508.imageshack.us/img508/8720/3500f.jpg

Pallar den Black ops på "inte-sämsta-grafiken"? Sorry men jag är "n00b" på datorer

Permalänk

Hej! Söker en dator som ska orka Black Ops på så bra inställningar som möjligt. Får inte kosta mer än 5-6k (helst 5k, men om 1 tusen gör väldigt mycket skillnad på mitt spelande så är det ok.) eftersom jag vill att Inet ska bygga ihop den till mig så blir det 800kr mer och där tar det stopp.

http://oi51.tinypic.com/neewrn.jpg

Är detta det bästa jag kan få runt min summa?

Permalänk
Skrivet av ludvigfriberg:

Hej! Söker en dator som ska orka Black Ops på så bra inställningar som möjligt. Får inte kosta mer än 5-6k (helst 5k, men om 1 tusen gör väldigt mycket skillnad på mitt spelande så är det ok.) eftersom jag vill att Inet ska bygga ihop den till mig så blir det 800kr mer och där tar det stopp.

http://oi51.tinypic.com/neewrn.jpg

Är detta det bästa jag kan få runt min summa?

enligt inet så ska det grafikkortet köras med minst 450w nätagg hur mycket det gör med 50watt vet ja inte ^^

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har tänkt och köpa en ny dator och har satt ihop detta paketet men minnen fattas,
undrar vilka minnen som skulle passa bäst till detta paket eller om något behöver ändras på. 1333 MHz minnen eller 1600 är önskvärt.
Jag är tacksam för förslag och råd.

CM Storm Scout (Svart)
Corsair A70
Corsair CMPSU-650TX 650W
Gigabyte GA-P55-UD4
Intel Core i7 860 2,8GHz Socket 1156 Box
Sony Optiarc AD-5240S
Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS 16MB 500GB
XFX Radeon HD5870 X HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om det här? kom gärna med kritik, är inte så erfaren

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ROUGR:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___datorn.JPG

Moderkortet känns lite fel, relativt "dyrt" mATX med integrerad grafik och saknar saker som USB3 osv.
Fläkten på 1850 RPM kommer nog surra på en del om du inte bromsar den lite, även om det är en relativt tyst fläkt.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ROUGR:

http://data.fuskbugg.se/dipdip/___datorn.JPG

ser väl okej ut men mitt paket är bättre.

som TheDaemon påpekar så är fläkten och moderkortet lite onödiga

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Som sagt har jag ingen erfarenhet , vet inte riktigt vilket moderkort som passar till vilken processor osv

Permalänk
Medlem

Sådär, då var paketet från INET beställt. Bara hoppas allt blir bra nu

Permalänk

http://img130.imageshack.us/img130/2285/9200slios.jpg

Tänkte beställa datorn nu i veckan. Men såg att det var vissa av dessa komponenter som inte finns längre! Någon som kan hjälpa mig med att plocka ihop ett nytt paket? Vet inte om jag vågar mig på att bygga ihop den själv.. Så jag behöver helt enkelt en ny dator i prisklass 7000-9000 +/- ett par hundra. Datorn ska främst vara en speldator. Jag vill kunna klara av spel som Tier 1, MW2, Black Ops. Dom nya FPS-spelen helt enkelt. Någon som kan hjälpa mig?

EDIT: gärna inkl Win7!

Permalänk

Skulle man kunna få lite feedback på detta paketet? Vilka delar är bra, dåliga, onödiga? Datorn ska användas allround, dock främst till bildredigering (PS) och lite spelande. Den ska också vara någorlunda "framtidssäker". Tack på förhand!

edit - fel bild vald.

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sassafras:

Skulle man kunna få lite feedback på detta paketet? Vilka delar är bra, dåliga, onödiga? Datorn ska användas allround, dock främst till bildredigering (PS) och lite spelande. Den ska också vara någorlunda "framtidssäker". Tack på förhand!

http://img8.imageshack.us/img8/1663/nonameag.jpg

edit - fel bild vald.

Du bör köra Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se för triple channel.

Du har även valt en svart DVD-brännare till ett vitt chassi.
Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Du bör köra Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3 - Inet.se för triple channel.

Du har även valt en svart DVD-brännare till ett vitt chassi.
Samsung SH-S223C inkl. Nero & svart/silver/vit front - Inet.se

Tack! Det är noterat.

Något annat att tänka på? Är det någon poäng att beställa med fläkt(ar)?

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem
Permalänk

Börjar det inte bli dags för lite nya paket nu, det är ju strax dags för julhandeln.

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt mig dessa delar, vill gärna ha lite kritik. Speciellt på grafikkortet, hört att det kan vara högljutt. Även lite fundersam kring minnena, kommer att köra win 7 och jag undrar hur pass väl man klarar sig på 4 gb?

Permalänk
Medlem

Tja nu är det dags att byta ut min E6600 8800GTX.
Skulle det här vara ett bra byte eller är det värt att vänta några månader till?
Tänkte isåfall http://img222.imageshack.us/img222/4849/dator.jpg
Något som jag kan ändra på har mellan 10-12k att röra mig med.
MVH Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jonnin01:

Tja nu är det dags att byta ut min E6600 8800GTX.
Skulle det här vara ett bra byte eller är det värt att vänta några månader till?
Tänkte isåfall http://img222.imageshack.us/img222/4849/dator.jpg
Något som jag kan ändra på har mellan 10-12k att röra mig med.
MVH Johan

Sandy Bridge är snart här, efter nyår, så det kan vara värt att vänta bara lite till

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara kolla på hur min förhoppningsvis framtida dator:

står sig mot andra datorer, eller exempelvis mot denna:

btw blev rekommenderad att byta nätaggregatet mot en 750W men vet inte riktigt vilken jag ska välja.. sen ser jag att den andra datorn har en CPU-kylare, kanske jag borde ha en med?
tanken är att jag ska lägga till ett likadant grafikkort som jag valt om 1-2 år kanske..

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II | Mobo: Asus P8P67 Deluxe | Processor: Intel i7 2600k | Ram Minne: Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB | Fläkt: Noctua NH-U12P | Nätagg: Corsair 750AX | HDD: WD Caviar Black 1TB | Grafikkort: Gigabyte GeForce SOC 460 1GB