Bästa sidan att förboka cataclysm på?

Permalänk

Webhallen lätt! Jag förbokade TBC och WOTLK där och fick dom en dag före release!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lierox:

Vill du vara säker på att kunna spela när det släpps så köp det direkt via blizzard, dom gjorde just ett statement som sa att man kommer kunna preloada Cataclysm precis som vilken patch som helst så du bara kan logga in och spela, om du beställer direkt från blizzard that is.

Vi får nog avvakta och se om det gäller europa med. Europa brukar mobbas hårt av blizzard med såna saker, så risken är att i europa blir det senare. Men vore underbart om det blev så i europa med.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

Vi får nog avvakta och se om det gäller europa med. Europa brukar mobbas hårt av blizzard med såna saker, så risken är att i europa blir det senare. Men vore underbart om det blev så i europa med.

Lite OT men det stämmer säkert som du säger, Igår satt ledar producer av d3 och pratade om att olika kommer gälla för olika regioner, Tex asien kommer få korta subscriptions medans USA som är mer vana med att köpa spela och spela kostnadsfritt kommer få det alternativet. Så jag skulle inte bli det minsta förvånad om man både kommer behöva köpa d3 och köra subscription i europa.
Jag hoppas och tror dock att vi kommer kunna köpa och preloada cataclysm även här i sverige, det statement han gjorde lät som att det kommer att gälla alla.

Permalänk
Medlem

Ja, jag såg själv blizzcon, men alltid när de inte säger europa rakt ut så brukar det kunna mena bara USA, de är väldigt hemmablinda. Men jag tror också att det gäller oss med, bara inte säker.
Priset blir ju intressant att se med, dyrare kommer det bli, bara frågan hur mycket dyrare än köpa i butik.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av RogerL:

Ja, jag såg själv blizzcon, men alltid när de inte säger europa rakt ut så brukar det kunna mena bara USA, de är väldigt hemmablinda. Men jag tror också att det gäller oss med, bara inte säker.
Priset blir ju intressant att se med, dyrare kommer det bli, bara frågan hur mycket dyrare än köpa i butik.

MEN om man kan preloada det några dagar innan release så är det ju värt det:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

MEN om man kan preloada det några dagar innan release så är det ju värt det:p

Dt mesta av spelet är redan nedladdat tror jag. Men du behöver ju skivan eller elektroniska versionen för att kunna patcha upp den sen samt aktivera cata på ditt konto. Båda sätten funkar säkert. Jag har laddat ner alla versioner utan wotlk. Den köpte jag på skiva sist för att få den vid start. Samma gjorde jag denna gången mest för att vara säker. Men båda sätten funkar säkert klanderfritt.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem

Enligt mig, så tycker jag game.se iom att man kommer med i utlottningen om 1års gratis speltid eller att få en WoW skulptur designad efter sin karaktär och med sitt namn på. Sen är ju priset bland de billigaste. (329kr~)

Visa signatur

[Fractal Design R3 Black ][ AMD Phenom II x4 965BE (Coolermaster Hyper 212 plus) ][ Asus M4N98TD EVO ][ Nvidia Gigabyte GTX460 OC version ][ 4gb Corsair RAM ][ Corsair VX 550w ][ Razer naga mus ][ Razer BlackWidow mechanical keyboard][ Corsair HS1 Headset ][ Steelseries QcK Worgen edition musmatta ][ LG TFT 22" WIDESCREEN W2261VP-PF]

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att man kan köpa det genom Blizzard Store så slipper man allt det där med beställa, riva upp paketet och stoppa i skivan... Huah, jobbigt.
Kanske kostar någon hundring extra men det är ju inte mer än kaffepengar för 14 minuter.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Webhallen - Förbokningserbjudande (Murloc gossedjur & Ingame mountsen kyckling och spectral tiger)
CDON.com - Vinn Asus gaming laptop värd 15k

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Bokat Collectors Edition via Ginza. Hoppas på det bästa.

Permalänk
Medlem

Såg att det nu går förboka i battle.net direkt. € 34.99 så får man kontot uppgraderat midnatt 7 december.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Webhallen - Förbokningserbjudande (Murloc gossedjur & Ingame mountsen kyckling och spectral tiger)
CDON.com - Vinn Asus gaming laptop värd 15k

Du lurade mig nästan där. Man har ju bara chansen att vinna prylarna hos webhallen.

Vill-ha-begär på gosedjuret ju!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Uppgraderade precis kontot på battle.net. Smidigt och enkelt för 35 euro. Lätt värt det istället för att stå i kylan och köa. Allt laddas även ner innan serverna kommer upp.

Permalänk

Jag och tjejen har varsina 2 konton.

Vi valde att uppgradera huvudkontot via battle.net för 35 euro styck.
För andrakontot förbokade vi på mediamarkt.se för 259 kr styck.

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Uppgraderade precis kontot på battle.net. Smidigt och enkelt för 35 euro. Lätt värt det istället för att stå i kylan och köa. Allt laddas även ner innan serverna kommer upp.

Allt laddas tydligen inte ned, cinematics kommer att saknas.
diskuteras på warcraft forumet, tex här.
World of Warcraft (en) Forums -> Cataclysm Cinematics: A simple answer

ps.
Man kan få wow-launchern att ladda ned cataclysm data redan nu utan att förbeställa.
Ändra bara SET accounttype "LK" i configen till "CT", så laddas ca 700Mb data ned.
Anm: Om man loggar in kommer det dock ändras tillbaka till "LK", men det nedladdade finns kvar.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serpent29:

Man kan få wow-launchern att ladda ned cataclysm data redan nu utan att förbeställa.
Ändra bara SET accounttype "LK" i configen till "CT", så laddas ca 700Mb data ned.
Anm: Om man loggar in kommer det dock ändras tillbaka till "LK", men det nedladdade finns kvar.

Varför skulle man vilja det? slippa installationen av skivan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

50 onödiga extra kronor tycker jag (jämfört med Webhallen + frakt)... Om man inte tvunget måste ha det på minuten det släpps, förstås.

Permalänk

Själv har man ju då planerat att stå och köa inne i stan med brodern. Visst, kallt är det, och lite långtråkigt, men det är ändå härligt att få se lite gamers samlas på ställen i sverige. Och känslan när man äntligen har betalat och får hålla i spelkartongen är ju för härlig.

Permalänk

Mitt tips: Randyrun.se

Jag kan bara tipsa om en sida, Randyrun.se .. Jag beställer alltid därifrån för jag tycker dom är billiga och med bra service.
Nu har jag förbeställt Cata för 237 kr, har inte sett nån som fått det billigare.

Dom levererar via e-mail så man har det innan dom som väntar på posten eller står och köar

//Sofi

Permalänk
Medlem
Skrivet av stjärnafyrkant:

Jag kan bara tipsa om en sida, Randyrun.se .. Jag beställer alltid därifrån för jag tycker dom är billiga och med bra service.
Nu har jag förbeställt Cata för 237 kr, har inte sett nån som fått det billigare.

Dom levererar via e-mail så man har det innan dom som väntar på posten eller står och köar

//Sofi

Att köpa sin Cataclysm nyckel från en guld, item och level säljare låter ju som utmärkt idé. Not.

Det råkar inte komma med en liten "Randy" installerare eller nåt som du måste köra för att få nyckeln, lol?

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Att köpa sin Cataclysm nyckel från en guld, item och level säljare låter ju som utmärkt idé. Not.

Det råkar inte komma med en liten "Randy" installerare eller nåt som du måste köra för att få nyckeln, lol?

Nej det gør det inte. Har sjælv bestællt dærifrån och nyckeln kom till min epost utan att behøva installera något.

Offgamers.com ær också en sida som det, men dær laddar dom upp en bild på cd-nyckeln under "Mitt Konto" så skriver du bara av det dærifrån, simple and fast.

Permalänk
Medlem

Dom som vill spela direkt när servers öppnar gå in på battle.net och uppgraderaa erat acc nu så börjar ni tanka idag så allt är klart tills servers öpnnar med de kostar 350 kr drygt

Permalänk
Medlem

förboka på mediamarkt sen dra ned och hämta det release dagen. Inge strul med post osv

Permalänk
Skrivet av MakubeX:

Nej det gør det inte. Har sjælv bestællt dærifrån och nyckeln kom till min epost utan att behøva installera något.

Offgamers.com ær också en sida som det, men dær laddar dom upp en bild på cd-nyckeln under "Mitt Konto" så skriver du bara av det dærifrån, simple and fast.

Samma här, det var inga problem alls.
Ja offgamers levererar också en bild, men randyrun är 100 kr billigare. (När det gäller Cata iallafall.)
Jag har redan förbokat, ville bara ge mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Brukar köpa mina nycklar på OffGamers - Game Card, Game Currency & Leveling Service Platform., tar ungefär 5 minuter att få dom (om man har handlat innan så att man inte behöver bekräfta att man är ägaren av visa-kortet), fast då får du bara nyckel, inget mer.

Skulle personligen akta mig j-gt noga för att köpa från gold seller sites. Söker man på dem så verkar det ju finnas en del klagomål historiskt, bl.a. gällande Eve Online 2008 och game time cards osv. Visst CD-keyn mm är säkert "legit" och du kommer kunna köra den ett tag framåt. Vad jag skulle vara rädd för är att om ett halvår/år så reclaimar de allt då de har scan mm på box. Allt som du då samlat på ditt konto säljs ju då av. Det verkar ju finnas en hel del varianter ... t.ex. vad jag förstår så är det ju populärt att inrikta sig att hacka folks konton som köpt "level"-tjänster (dvs att de betalt för att någon/företag skall levla gubbar på deras konto).

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Skrivet av andelor:

Skulle personligen akta mig j-gt noga för att köpa från gold seller sites. Söker man på dem så verkar det ju finnas en del klagomål historiskt, bl.a. gällande Eve Online 2008 och game time cards osv. Visst CD-keyn mm är säkert "legit" och du kommer kunna köra den ett tag framåt. Vad jag skulle vara rädd för är att om ett halvår/år så reclaimar de allt då de har scan mm på box. Allt som du då samlat på ditt konto säljs ju då av. Det verkar ju finnas en hel del varianter ... t.ex. vad jag förstår så är det ju populärt att inrikta sig att hacka folks konton som köpt "level"-tjänster (dvs att de betalt för att någon/företag skall levla gubbar på deras konto).

Hur snor de tillbaka kontot det utan att ens veta namnet på kontot? "Hello, we'd like to get back the account that uses CD-Key XXXX." "What's the account name?" "Well we don't know... but we have the cd-key." "... GTFO"

Är inte supporten dummare än tåget så...

Däremot vid power-leveling så är det mer troligt då du ger ut ditt konto och lösenord.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Du lurade mig nästan där. Man har ju bara chansen att vinna prylarna hos webhallen.

Vill-ha-begär på gosedjuret ju!

Lurade inte bara dig utan mig själv Läste inte att det var en utlottning

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Givetvis köper man via blizzard, jag har redan hela expansionen nerladdad, bara att vänta på lite patchar osv nu, så kan man lira när servrarna går upp sen

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Personligen kommer jag göra precis tvärtom. Skulle gissa att första dagarna är det intensivt tryck på spelet så det blir bara loginköer och megalagg man får uppleva då. Jag väntar hellre nåra dar extra så att mitt första intryck av cataclysm inte ska få svärtas ned av det där.

Kommer i lugn och ro istället den 7 dec att titta på allt lull-lull man får med i collector edition.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av valiant:

Personligen kommer jag göra precis tvärtom. Skulle gissa att första dagarna är det intensivt tryck på spelet så det blir bara loginköer och megalagg man får uppleva då. Jag väntar hellre nåra dar extra så att mitt första intryck av cataclysm inte ska få svärtas ned av det där.

Kommer i lugn och ro istället den 7 dec att titta på allt lull-lull man får med i collector edition.

I princip inga problem för mig eller andra jag spelade med vid release av TBC och WotLK så tror inte det ska vara några problem nu heller.