Finns det någon 22"-24" skärm som lämpar sig både för spel och Photoshop?

Permalänk
Medlem

Finns det någon 22"-24" skärm som lämpar sig både för spel och Photoshop?

Jag har kollat runt på diverse forum och tester men det verkar inte finnas en skärm som passar både för spel och Photoshop.
Den ena skärmen är bra för spel pga typ av skärm och responstid men är dålig på Photoshop. Och vise versa.

Finns det någon här som har, eller kan rekommendera, en skärm som passar för båda och inte kostar skjortan (dvs håller sig runt eller helst under 5 000:-).

Visa signatur

Simna

Permalänk
Medlem

Ja, för just ja, responstid säger ju om skärmen är bra för spel eller inte. Eller vänta nu, hur är det egentligen...

Dell U2410H, Dell U2311H, BenQ BL2400, BenQ EW2400

De tycker jag du ska titta på. Dell U2410H hade varit mitt val av de skärmarna. Eller HP ZR24W.

Dell U2410 - DigitalVersus

Permalänk

Nej, det gör ju tyvärr inte det.
Du måste i princip köpa en skärm som det står 2ms på om du ska köra pang-pang-spel.

http://alturl.com/hz6sm

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Jag postar samma sak som jag skrev i en annan tråd nyss:

Är du extrem gamer? Jag tror inte låg responstid eller input lag spelar större roll för vanliga dödliga, inte i dagens skärmar. Det var säkerligen ett problem när TFT-skärmen var ny på marknaden. Jag har provat att spela FPS på åtminstone ett tiotal skärmar, men aldrig har jag tänkt att skärmen gjort mig långsammare på något sätt. Ska dock påpekas att jag verkligen inte någon extrem gamer, men jag är tävlinginriktad och försöker optimera det mesta så jag blir så bra som möjligt.

Det jag vill säga är att jag tycker du inte ska väga in "Är den bra för spel?" i beslutsprocessen. Jag tror att alla skärmar är bra nog för de allra flesta idag.

(Köp nåt annat än TN)

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackansson:

Jag postar samma sak som jag skrev i en annan tråd nyss:

Är du extrem gamer? Jag tror inte låg responstid eller input lag spelar större roll för vanliga dödliga, inte i dagens skärmar. Det var säkerligen ett problem när TFT-skärmen var ny på marknaden. Jag har provat att spela FPS på åtminstone ett tiotal skärmar, men aldrig har jag tänkt att skärmen gjort mig långsammare på något sätt. Ska dock påpekas att jag verkligen inte någon extrem gamer, men jag är tävlinginriktad och försöker optimera det mesta så jag blir så bra som möjligt.

Det jag vill säga är att jag tycker du inte ska väga in "Är den bra för spel?" i beslutsprocessen. Jag tror att alla skärmar är bra nog för de allra flesta idag.

(Köp nåt annat än TN)

Nej, jag är inte någon extrem gamer och det är inte FPS som gäller för mig (snarare strategispel och rollspel typ Oblivion), så det kan kanske kvitta om responstiden är 8 ms eller så.

Jag har tittat på Dell U2410, men blir inte klok på om den är bra eller inte. Det verkar som att antingen tycker folk att den är hur bra som helst eller tycker de att den är rena skiten. Vissa tycker t ex att den är för ljus och att det inte går att justera ner ljusheten tillräckligt, medan andra tycker att ljusheten är perfekt.

Visa signatur

Simna