Hur stänger jag av min HTC Desire HD?

Permalänk
Medlem

Hur stänger jag av min HTC Desire HD?

Hej,

Jag undrar hur man stänger av telefonen när den i påslagen? Det enda som händer är att man stänger av skärmen, inget annat. Så jag tar alltid ur batteriet och sätter tillbaka det när jag ska ladda den som avstängd. Har precis köpt den och det står inget i mina instruktioner jag fick med.

Mvh
Mathias

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

Håll in avstängningsknappen.

Permalänk
Medlem

Herre gud... vad händer med dagens människor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathiasH:

Hej,

Jag undrar hur man stänger av telefonen när den i påslagen? Det enda som händer är att man stänger av skärmen, inget annat. Så jag tar alltid ur batteriet och sätter tillbaka det när jag ska ladda den som avstängd. Har precis köpt den och det står inget i mina instruktioner jag fick med.

Mvh
Mathias

Den stora frågan är ju hur du stänger av den när den är avstängd...

Permalänk
Medlem

Håll in låsknappen och välj sedan stäng av. TADA

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har hållit i startknappen länge men inget händer. Skärmen går bara i viloläge men telefonen stängs inte av. Jag är inte dum i huvudet så håna mig för fan inte och skriv inget om ni inte är villiga att hjälpa till!

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Medlem

YouTube - HTC Desire HD fast boot

Fungerar det inte så kan du testa med att fråga på swedroid där det finns lite fler insatta i telefoner än här.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd

Håll nere knappen sedan kommer det en meny mitt på skärmen tryck där på Stäng av

Kommer det inget så är det nog fel på din tele.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudburst:

Fast han skrev tydligt att det inte stod där, så rtfp (read the fucking post)

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av MathiasH:

Jag har hållit i startknappen länge men inget händer. Skärmen går bara i viloläge men telefonen stängs inte av. Jag är inte dum i huvudet så håna mig för fan inte och skriv inget om ni inte är villiga att hjälpa till!

Intressant, sitter med samma telefon, man håller inne startknappen och då dyker som sagt var menyn med olika alternativ upp:
Stäng av
Starta om
Flight mode

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av rocs:

Herre gud... vad händer med dagens människor?

+1

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av niddan:

Du menar de som förstår redan vid födseln hur all teknik fungerar? Trådskaparen tillhör den normala människan.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

skulle gissa att hans problem är att han vill "Stänga av" vilket desire hd inte verkar göra, utan den går snarare ner i viloläge.
och då rensas ju inte ram och olika andra läckor osv.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Frågan är varför du vill ladda den när den är avstängd? Stoppa in kabeln när den är på så laddar den också. Desire HD har ingen direkt avstängningsfunktion tror jag. Den har såkallat "fastboot" så att man inte ska behöva vänta lika länge för att slå av den.

Mycket bra funktion! Önskar det fanns på min Desire!

Permalänk
Medlem

Skitbra tills man behöver en softreset..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

skulle gissa att hans problem är att han vill "Stänga av" vilket desire hd inte verkar göra, utan den går snarare ner i viloläge.
och då rensas ju inte ram och olika andra läckor osv.

Fast den går ju utan problem att stänga av just så som bl.a. jag beskrivit. Hålla inne knappen och sedan välja stänga av. Precis som på många andra smartphones på marknaden.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

den går ju tydligen bara ner i quickboot läge då :s

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Frågan är varför du vill ladda den när den är avstängd? Stoppa in kabeln när den är på så laddar den också. Desire HD har ingen direkt avstängningsfunktion tror jag. Den har såkallat "fastboot" så att man inte ska behöva vänta lika länge för att slå av den.

Mycket bra funktion! Önskar det fanns på min Desire!

jodu ääkvist?

Tror förövrigt aeqvist har rätt.