Permalänk
Medlem

Projekt: [Smooth Orange]

Hej!

Nu har jag äntligen börjat bygga på min dator som jag nu har väntat på i ca 1 år :P.
Projektet heter Smooth Orange, och jag hade också tänkt att vattenkyla dator.
Detta är också min första dator med vattenkylning så jag är ganska oerfaren när det gäller det men det
ska nog gå bra

DATA KOMPONENTER:

Asus RAMPAGE III EXTREME
OCZ Vertex 2 SSD 60GB 2.5"
A-Data 6GB (3x2GB) Extreme Vitesta 1600MHz
Intel Core i7 950, 3.06GHz
PowerColor Radeon HD6870 1GB
Corsair Obsidian 800D
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Arctic Cooling Arctic RC
Corsair HX 750W 80+

Vattenkylnings komponenter (och annat gojs):

5mm twin LED UV
Arctic Cooling MX-3
Black Water Coil 11,2 mm Black (1/2)
Black Water rak SM10/13 G1/4 - black nickel
EK WB Supreme LT - Plexi Nickel LGA775/1156/1366
EK-FC6870 - Nickel
Enermax UCMA12 Magma
Feser One 1L UV Orange
Feser Tube - 10/13 Orange UV - 2,5 m
Revoltec LysrörTwin-set UV 2x30cm
XSPC dual 5,25 Acrylic Res/Pump

Här kommer bilderna... enjoy

BTW: Kameran som jag använder SUGER dunder mkt men jag har gjort så bra jag kan

Projekt: [Smooth Orange]

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser ju ganska schysst ut. Synd att bilderna är så suddiga....

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, bara bilderna som är suddiga.

Angående Pci-e Kabeln så tycker jga är lättast att först ta bort "krympslangen" av själva "höljet eller "vikten" vad man nu vill kalla den.

Sedan är det bara att ta en tång och knäcka sönder den, dra i sär kablar från varandra.

Sen bara att köra!

Visa signatur

http://www.asschier.com/:

Prototype1:

Gigabyte X99-GAMING 5 - Intel i7 5820k @ 4ghz - Be-Quiet Dark Rock Pro 3 - Corsair LPX 32gb 2800mhz - ASUS GTX1080 Strix - Samsung 840 250gb SSD - TOSHIBA 3TB extern + 4tb extern) - Be-Quiet Pure Power L8 630W - Prototype1 (scratch build) - DELL 34" Curved 4k display + 2x 24" Dell ultrasharp

Permalänk
Medlem

Trevligt bygge, önskemål om bättre bilder när vattnet kommer, går det att ordna?

Permalänk
Medlem

fina komponenter måste jag säga men väntar med poängen!
hade du inte kunnat låna en systemkamera av någon släkting/kompis?

Visa signatur

||Intel core i5-760 @4,2ghz || Asus p7p55d le || 2x2 gb 1333mhz || 1x1tb 1x500gb || Gtx 570 || Haf 912+ || CM silent pro 700w||
Kylning EK Supreme HF Acetal Ek 240mm radiator+120mm EK dcp 2,2 combo. EK Gtx 580 Acetal-Nickel.
http://www.sweclockers.com/galleri/7238-h2o-my-white-love

Permalänk

Orange?
Inget som är ditt fel men 800D och vatten börjar bli trist, men vi får se hur det blir för dig, lycka till

Permalänk

Får ju ont i huvet av att titta på bilderna!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

misstänker att datumet inte stämmer på bilderna.... ;D

Visa signatur

AMD FX-Series FX-8370 4,3GHz Socket AM3+-Corsair Hydro iCUE H100x RGB Elite 240mm-Asus TUF Sabertooth 990FX R3.0-Corsair XMS3 Vengeance Black DDR3 1600MHz 4x4GB-Asus Radeon RX 7700 XT TUF Gaming OC Edition HDMI 3xDP 12GB-OCZ Vertex 4 250Gb-Corsair 1200AX-CoolerMaster CmStacker-Win8x64-Vantage P20600-Fire Strike 24000

Permalänk
Inaktiv

håll still kameran?
Eller är det bara jag som ser suddiga bilder?

Permalänk
Proffsmoddare

Du tar en kniv och skalar av den där klumpen längst ut på PCI-E strömmen. Den sitter där, lite som krympslang bara. Själva kablarna kan du bara sära på med fingrarna efter det. Akta så du inte har av någon kabel med kniven. Att "krimpa" om är jobbigt utan verktyg.

Ett tips med kameran är att ta i dagsljus och använda något form av stöd. Även sämre kameror levererar bättre bilder under rätt förutsättningagr.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Du tar en kniv och skalar av den där klumpen längst ut på PCI-E strömmen. Den sitter där, lite som krympslang bara. Själva kablarna kan du bara sära på med fingrarna efter det. Akta så du inte har av någon kabel med kniven. Att "krimpa" om är jobbigt utan verktyg.

Ett tips med kameran är att ta i dagsljus och använda något form av stöd. Även sämre kameror levererar bättre bilder under rätt förutsättningagr.

jag tog en avbitar tång och tryckte lite på plast klumpen så föll hela i splitter.

Du har en del kvar på bygget men det ser bra ut. Men bilderna däremot....

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av DuRac3ll:

Ser nice ut, bara bilderna som är suddiga.

Angående Pci-e Kabeln så tycker jga är lättast att först ta bort "krympslangen" av själva "höljet eller "vikten" vad man nu vill kalla den.

Sedan är det bara att ta en tång och knäcka sönder den, dra i sär kablar från varandra.

Sen bara att köra!

OK, tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon144676:

håll still kameran?
Eller är det bara jag som ser suddiga bilder?

kameran är vatten skadad... så själva slutaren är öppen alldeles för länge när man tar ett kort
Kommer förmodligen att fixa en bättre kamera inför vattenkylningen

Visa signatur
Permalänk

visste inte att i7 fanns 2003:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av ST33N:

kameran är vatten skadad... så själva slutaren är öppen alldeles för länge när man tar ett kort
Kommer förmodligen att fixa en bättre kamera inför vattenkylningen

Körde du kameran vattenkyld?

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem
Skrivet av multicore:

Körde du kameran vattenkyld?

haha, vad annars xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Orange?
Inget som är ditt fel men 800D och vatten börjar bli trist, men vi får se hur det blir för dig, lycka till

Jag vet att 800d börjar bli lite ut-shatat men kunde inte komma på ngt bättre chassi, tack

btw: vattenkylningen blir försenad till torsdag D:

Visa signatur
Permalänk

Du är ruskigt snabb på att bygga datorn och samtidigt ta kort, alltihop på under en minut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan9360:

Du är ruskigt snabb på att bygga datorn och samtidigt ta kort, alltihop på under en minut!

I'm like a ninja

Visa signatur
Permalänk

jag vet jag e också en ninja fast ninja azazam! ... lol ... men skit snygt bygge i ala fall .... gratiss för nya dator

Visa signatur

GTX 580-I7 950-ASUS sabertooth x58-corsair tx 850-corsair dominator-corsair H70

Permalänk
Medlem
Skrivet av monkeyman308:

jag vet jag e också en ninja fast ninja azazam! ... lol ... men skit snygt bygge i ala fall .... gratiss för nya dator

haha tack :), kommer bli azum med vattenkylningen som kommer i morn :D, så bilderna kommer förmodligen upp på kvällen ngn gång...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt. Du borde dock införskaffa dig en riktigt kamera eller sluta ta "wannabe systemkamera"-bilder, då dessa förstör helhetsintrycket något otroligt.. :/

Men i övrigt var det tufft! Lacka några detaljer i chassit / andra delar orangea med för extra tuffhet!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Riktigt snyggt. Du borde dock införskaffa dig en riktigt kamera eller sluta ta "wannabe systemkamera"-bilder, då dessa förstör helhetsintrycket något otroligt.. :/

Men i övrigt var det tufft! Lacka några detaljer i chassit / andra delar orangea med för extra tuffhet!

Tack :D, mm ska tänka på det :),

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt! Nästan på pricken så som jag vill ha det i mitt 800D. Älskar orange jag också

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Trevligt! Nästan på pricken så som jag vill ha det i mitt 800D. Älskar orange jag också

Haha, då är vi två ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fan va nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Fan va nice

Tack :), jag kommer också få låna en mkt bättre kamera när vattenkylningen kommer...
så det kommer bli azum

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stör mig på att det står fel datum xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Stör mig på att det står fel datum xD

ja vet :/, men kan inte ens ta bort datums-stämpel.... skiten är ju vattenskadad xD

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ÄCKLIGT SNYGGT! alltså detta galleri... är precis i min stil. Håller själv på att planera och spara ihop pengar till ett liknande projekt, fast grön/svart eller kanske grön/vitt istället.

Visa signatur

|Ace Ecco 220| Corsair TX 650W | Asus P7P55-M, intel P55 MATX | INTEL Core i5-750 @ 3.4GHz| Corshair XMS3 2x2 GB DDR3 | XFX HD 6950 2GB | WD Caviar GreenPower 650gb |
Även den starkaste måste ta i när han skiter.