Permalänk

Problem med HLDSUPDATETOOL.bin

Hejsan!

Jag tänkte dra upp en css server på en server jag har här hemma. Så jag kör wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bi... i terminalen. Sen chmod +x hldsupdatetool.bin men sen när jag ska köra filen genom ./hldsupdatetool.bin så säger den att det inte finns någon fil som heter så. Och ska jag öppna den i nautilus så vet den inte hur den ska öppna filen. Jag har sett ett par stycken youtube tutorials på detta men det verkar bara vara jag som får detta felet.

Någon som vet varför? Gör jag fel någonstans?
OS är Ubuntu 10.04LTS 64-bit.

/MVH

Permalänk
Medlem

Du står säkert i fel mapp när du försöker köra filen. Var sparar du bin-filen?

Permalänk

sparar den i home, står i home också när jag ska köra den.

Permalänk
Medlem

I och med att det står att den inte hittar filen så låter det ju ändå som någonting åt det hållet

Öppna en terminal:
wget http://storefront.steampowered.com/download/hldsupdatetool.bi...
chmod +x hldsupdatetool.bin
./hldsupdatetool.bin

NU måste det gå!

Permalänk
Medlem

Vad säger "file hldsupdatetool.bin" då? Du kanske har laddat ner webbformuläret istället för filen?
Annars kanske det saknas något bibliotek som programmet behöver.

Kör "ldd hldsupdatetool.bin" och kolla om det står "not found" på någon rad där.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Jag fick det att funka nu, dock på en annan nyinstallerad Ubuntu Server dator. Så nu funkar det iaf.

Nu har jag ett nytt problem dock, jag kör ./steam och sen ska jag köra ./steam -command update -game "Counter-Strike Source" -dir . och den säger illegal instruction, jag vet inte om man ska ändra på något av kommandot här, ska man det? Iaf så googlade jag det och jag fick bara fram att det var CPU'n som inte stödje det för att den måste ha SSE, men Intel Pentium 3 Coppermine (som sitter i den datorn) ska ha det. Vad är det jag ska göra?