Permalänk
Medlem

Windows 7 på SSD

Tjena! Funderar på att uppgradera mig från XP Home 32-bit till Windows 7 Home 64-bit och installera det på en SSD-disk.

Just nu har jag 2 vanliga sata-diskar.
Så min fråga är, måste man formatera om sata-diskarna om man vill ha nya operativsystem på dom, eller räcker det med att bara installera på SSD-disken, där jag kommer ha operativsystemet?

Tack!

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklaaws:

Tjena! Funderar på att uppgradera mig från XP Home 32-bit till Windows 7 Home 64-bit och installera det på en SSD-disk.

Just nu har jag 2 vanliga sata-diskar.
Så min fråga är, måste man formatera om sata-diskarna om man vill ha nya operativsystem på dom, eller räcker det med att bara installera på SSD-disken, där jag kommer ha operativsystemet?

Tack!

Vad jag vet, så ska du inte behöva formatera om diskarna, dem ska använda NTFS som XP använder också så det ska inte va några problem. Dock så kan det såklart komma upp, jag vet att jag har haft lite problem med en disk som jag haft i Ubuntu som jag sedan har varit tvungen att formatera om för att den skulle funka i Windows. Dock så ska det nog inte göra ngt för dig

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd

nej.
bara att installera OS på ssd pch köra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Fan vad skönt! Då blir nog en SSD-disk nästa köp. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk
Medlem

Hur är det med partitioner? Hur använder jag det bäst på nya disken?

Visa signatur

Macbook Pro SSD 80gb 8gb RAM GeForce 9400M/9600M GT

Permalänk
Medlem

Ingen poäng att partitionera upp då hela disken är lika snabb och man knappast kommer att vilja ha delar av disken som lagringsdisk