Snabbaste sättet att levla RAF?

Permalänk
Medlem

Snabbaste sättet att levla RAF?

Tjo!
Jag och min bror har börjat lvla två nya gubbar och vi tänkte utnjyttja RAF
Vi har ingen som boostar oss där vi lirar och jag är helt lost i de nya zonerna för lvlingen, lyckats ta oss till 25 nu men det gick rätt så segt...
Folk som har kört säger att dem tar 60 på en dag, har folk tips på hur man kan göra för att det ska gå fort?
Har ingen som kan dra igenom oss instancer för att alla servrar blev lost så vi valde att köra på burning steppes.
Alla tips som kan hjälpa är välkommna

Permalänk
Medlem

Komma till 60 på en dag måste du ha någon som boostar dig igenom instanser. Eller beroende på vilka klasser ni kör kanske ni kan klara det om ni är grymma på AOE grinding. I vanilla levlade jag (mage) och en kompis (warlock) rätt så fort genom AOE grinding. Gäller bara hitta bra ställen där det finns mycket mobs, små utrymmen och relativt snabb respawn.

Men som sagt, instance grinding är nog snabbaste sättet :S

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Medlem

De som går till 60 på en dag får nästan garanterat boost av en höglevlad i instanser. Jag minns att vi hade en paladintank som sprang in och drog med sig hela instansen till "ingången" där vi väntade. Tre levlar per run var inte ovanligt. Det besvärliga med att questa är att man levlar ifrån gearet så fort så sök grupper hela tiden till instanser.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

De som går till 60 på en dag får nästan garanterat boost av en höglevlad i instanser. Jag minns att vi hade en paladintank som sprang in och drog med sig hela instansen till "ingången" där vi väntade. Tre levlar per run var inte ovanligt. Det besvärliga med att questa är att man levlar ifrån gearet så fort så sök grupper hela tiden till instanser.

Tre levlar per run? DU skojar? Vad för instans?
I SM får man högst en halv level per runt oavsett sin level, och det i Cath eller Armory.
Samma sak gäller resterande instanser, Zul Farrak om man har tur kan man får iaf 3/4 i XP.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Tre levlar per run? DU skojar? Vad för instans?

Det undrar jag också, för den instansen vill jag köra

Men får man inte en gratis levlar eller nåt med RAF? Blackrock depths är den enda instans jag har varit med om som är stor nog att ge en hel level (om man kör allt), får man en extra då så...

Permalänk
Medlem

Snabbaste sättet o levla upp till 60 är genom pvp, om man vinner vill säga då...

Men varför jäkta, spela o ha kul i nya zonerna o tänk inte så mycket på att nå max lv på kortaste tid...

Permalänk
Medlem

Efter 4.0.3 så är det riktigt enkelt att levla 1-60..
Jag startade en undead warlock utan heirloom och boost.
Resultat vid 60: 22hours played +/-
Riktigt enkelt med inbyggda quest systemet + alltid stå i random dungeon kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hamzta:

Tre levlar per run? DU skojar? Vad för instans?
I SM får man högst en halv level per runt oavsett sin level, och det i Cath eller Armory.
Samma sak gäller resterande instanser, Zul Farrak om man har tur kan man får iaf 3/4 i XP.

Med Raf får man ju 3x exp och än mer med heirlooms. SM cath springer tanken (protpaladin) in och klipper till bossen och drar med sig hela instansen med till ingången där vi stod fyra st, och dingade hela tiden.

I Stratholme fick vi boost på lvl 52-53 tror jag och när den var helt "cleanad" hade vi dingat tre levlar. Jag hade en polares mage på "follow" och hans paladin gjorde rent hus. Stratholme har ju otroligt med mobs.

Visserligen kan vi varit nära ding men ändå tre ding innan vi kom ut. Sen körde vi hellfire vid lvl58 och det går riktigt snabbt med två mages och viss hjälp av lvl80 med gruppquests.

Måhända de gjort om exp, där nu men tror nästan jag har screenshots på dem kvar.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

är nån av er tank? jag och min kompis köttade instanser till 60 på 1 dag och ca 5 h

Visa signatur

gtx 460, amd 965,Asus M4N98TD EVO SLI, corsair 650w, 4gb ddr3 1600mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NidoKing:

Med Raf får man ju 3x exp och än mer med heirlooms. SM cath springer tanken (protpaladin) in och klipper till bossen och drar med sig hela instansen med till ingången där vi stod fyra st, och dingade hela tiden.

I Stratholme fick vi boost på lvl 52-53 tror jag och när den var helt "cleanad" hade vi dingat tre levlar. Jag hade en polares mage på "follow" och hans paladin gjorde rent hus. Stratholme har ju otroligt med mobs.

Visserligen kan vi varit nära ding men ändå tre ding innan vi kom ut. Sen körde vi hellfire vid lvl58 och det går riktigt snabbt med två mages och viss hjälp av lvl80 med gruppquests.

Måhända de gjort om exp, där nu men tror nästan jag har screenshots på dem kvar.

Har dragit igenom SM Armory och Cathedral ett par hundra gånger med kanske 10 karaktärer, med min Paladin och Druid (beroende på server) som booster, har aldrig fått mer än 50% XP, och det med RAF.
Detsamma gäller även ZF och BRD och lite LBRS.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Zygor????