failed to initialize wow.mfil

Permalänk
Medlem

Hade precis loggat på och börjat utforska org, tömma bags och förberede för en tung wow session. Vilket jävla straff. Hade precis byggt upp den där epic känslan och allt....

Blyg@Draenor, Warrior / Horde...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Jag kör på twisting nether lvl 15 goblin^^ började för typ någon dag sedan och har inte kört så mycket.:P

Permalänk
Medlem

glad tjejen ska bli när hon kommer hem om 5-10 minuter. Antingen blir det:

Fan också då. Alltid ska det vara nått jävla skit när man ska spela

eller så blir det

Ok men då kanske vi kan göra nått annat än att spela idag?

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

glad tjejen ska bli när hon kommer hem om 5-10 minuter. Antingen blir det:

Fan också då. Alltid ska det vara nått jävla skit när man ska spela

eller så blir det

Ok men då kanske vi kan göra nått annat än att spela idag?

Jag hade valt det där andra.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Happ, krossades ju planerna om att gå in och köra lite HC's då.
Hoppas dom får tummen ur och fixar det omgående då.

Visa signatur

If it bleeds, it can be killed!

Permalänk

82 Deathknight BE Al'akir

Men ska migga till The Maelstorm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Hade precis loggat på och börjat utforska org, tömma bags och förberede för en tung wow session. Vilket jävla straff. Hade precis byggt upp den där epic känslan och allt....

Blyg@Draenor, Warrior / Horde...

Samma, fast suttit och spelat sen jag kom hem men så jävlar typiskt!

Permalänk
Medlem

World server down + innan det så gick en del servrar ner. Säger folk

Edit: Men att telia har problem med nått är också ett faktum.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TELIA!?!?!?! FFFUUUU......

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Vet någon varför?

+när sånt här händer inte fan får man någon ''ersättning'', med tanke på att man betalar ändå skapligt mkt.

HELVTE måste ta 85 till helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

World server down + innan det så gick en del servrar ner. Säger folk

Edit: Men att telia har problem med nått är också ett faktum.

Servrarna ligger inte nere. Folk i guilden sitter och spelar, jag gråter.

Permalänk
Medlem

Ni som har problem med att ansluta till servrar och att det känns "segt"; byt DNS-servrar. Jag bytte tillbaka till Googles DNS nu och har inga problem längre

Using Google Public DNS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Servrarna ligger inte nere. Folk i guilden sitter och spelar, jag gråter.

Vissa gör det tydligen.

Det skrivs om detta i en tråd på FB också, citerar någon:

Har samma problem, men jag ändrade DNS'erna till Googles publika.
Då startar Warcraft utan problem.

Verkar som Telia har grava problem med sin DNS tjänst

Vad menar han?

Edit: Nvm, ovan var före..

Visa signatur

Permalänk

Blir så jävla lack !

Dingade 85 inom 24h och har farmat som ett ODJUR, inte sovit och nu när jag ska raida så FUNKAR DET INTE !"#!"#"!#¤!"#¤!"#

Visa signatur

Them icecreamezz smell funny :O

Permalänk
Medlem

Jävla telia!

Permalänk

Horde level 85
Goblin Hunter
Frostmane

Twicefire

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

ok. Så vad har ni gjort idag då? Själv har jag jobbat och såg fram emot lite hjärndöd archeology.
På spisen är lövbiff och kroketter som ska serveras med vitlökssmör.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

verkar detta som något telia kommer åtgärda eller ska jag behöva ringa och skälla på någon ?

och byta till Google DNS funkade inte för mig :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bytte till google DNS och nu funkar ex battle.net men kan inte connecta till WoW

Permalänk

Tror detta är en konspiration så jag inte kan få realmfirst ! Ni ska nog se att detta kommer stå på Wikileaks snart !

Visa signatur

Permalänk

Pratade med telia chatt-support nu och hon sa att man kunde testa starta om modem etc, orkar nog dock inte det, annars skulle man bara avvakta för att dom hade problem just nu.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk

tack för update min gode herre !

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har samma problem, exakt som ni.. har precis betalt cataclysm + speltid, sedan fungerar inte skiten? fy fan vad förbannad jag blir!

lösning: Fragbite - Den svenska sidan för allt om Counter-Strike och lite till

Permalänk
Avstängd

hallå,

Jag bytte DNS servrar till googles och det funkade

man kan ju bara byta tillbaks till dom vanliga dns serverna när telia har fixat detta

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Funkade att byta DNS med hjälp av länken Hav postade. Nu står jag i kö till servern. Inte sagt att jag kan ta " Enter world" och allt är ok, men det verkar så iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är det någon som har provat att starta om modemet och kollat om det fungerar då?:P

Permalänk
Medlem

Använd OpenDNS, fungerade för mig!

Edit: Eller kanske inte!

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

bytte till Googles DNS nu och det verkar funka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bytte till 8.8.8.8 och kom in på lightbringer direkt. Ingen kö.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Telia här med.

Bytte till Googles dns och det funkade.