Permalänk

Vad kallas Uttaget

Tjena , Undrar vad detta uttag kallas? .Har en hd tv som jag ska koppla till datan, undrar även om någon har tipps på vad jag ska avända för kabel / kablar (vill ha ljud också ) .
Länkar en bild på uttaget.

Uttag

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Innerstan:

Tjena , Undrar vad detta uttag kallas? .Har en hd tv som jag ska koppla till datan, undrar även om någon har tipps på vad jag ska avända för kabel / kablar (vill ha ljud också ) .
Länkar en bild på uttaget.

Uttag

MVH

comport tror jag:)

Visa signatur

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Permalänk
Medlem

VGA...? eller är jag helt ute och cyklar? xD

Permalänk

Hittar ju inga intressanta kablar . Ska man ha någon slags adapter eller så ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är en VGA-port. Men en bra fråga är också vilka anslutningsmöjligheter du har på TVn i fråga. Annars blir det svårt att tipsa om vilken typ av kabel/adapter-kombination du kan komma att behöva.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Skrivet av boris_vodka:

Det är en VGA-port. Men en bra fråga är också vilka anslutningsmöjligheter du har på TVn i fråga. Annars blir det svårt att tipsa om vilken typ av kabel/adapter-kombination du kan komma att behöva.

Infon där jag köpte tvn
42" slimmad Full HD LCD-TV med Digital Crystal Clear, 50000:1 dynamisk kontrast, 2x HDMI och USB.

Digital Crystal Clear - Justerar och optimerar bilden digitalt för optimal kontrast, färg och skarphet.
Dynamic Contrast - Ökar kontrasten med utmärkt svärta och precisa färger.
20W RMS Incredible Surround - Ljudsystem som lyfter fram både djup och bredd i ljudbilden.
DVB-T - Inbyggd mottagare för markbundna sändningar. Stöd för MPEG 2 och MPEG 4. Möjlighet att ansluta din dator med VGA-kabel och använda TV:n som datorskärm.

Permalänk
Medlem

kontakten kallas D-sub också, kallas vanligen bara VGA kontakt, finns en motsvarande på TV funkar det ju bra, om inte blir det knepigt

Är ju analog signal och man kan behöva nån form av aktiv adapter till tex SCART kontakt på TV

Vad har du för TV, märke, modell osv?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Använd HDMI, fungerar med både bild och ljud, VGA är ju bara bild om du inte fixar och trixar, så använd HDMI. Det blir enklast så.
Om ditt grafikkort har HDMI vill säga.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Använd HDMI, fungerar med både bild och ljud, VGA är ju bara bild om du inte fixar och trixar, så använd HDMI. Det blir enklast så.
Om ditt grafikkort har HDMI vill säga.

Det är ju tyvärr det den inte har . Hade det på datan innan men då den gick sönder så skickade dom en ny data som inte har det..
Kan man byta grafikkort så man får hdmi kontakt??

Permalänk
Medlem

VGA kontakten på TVn kallas oftast PC-Ingång och nästan alla LCD och Plasma TV apparater har en VGA ingång, om du vill att även ljudet skall fungera till TVn så kan du troligen koppla en kabel med 3.5mm kontakter mellan datorn och TVn

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

VGA kontakten på TVn kallas oftast PC-Ingång och nästan alla LCD och Plasma TV apparater har en VGA ingång, om du vill att även ljudet skall fungera till TVn så kan du troligen koppla en kabel med 3.5mm kontakter mellan datorn och TVn

Jag provar på det.

Tack alla för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Om du har 2st RCA kontakter (röd och vit) för ljudet på TVn så kan man använda en 3.5mm>--2st RCA kabel mellan datorn och TVn Kjell & Company - 39681 - Anslutningskabel 2,5 m

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av linde:

comport tror jag:)

Du tänkter på en Dsub-9. Bilden visar en Dsub-15 som främst används som bildskärmskontakt för analoga VGA-signaler vilket redan har beskrivits ovan.