Vista uppgradering till Windows 7.

Permalänk

Vista uppgradering till Windows 7.

Hej! jag har uppgraderat mitt windows vista home premium 64 bit till windows 7 home premium 64 bit via en uppgraderings licens, alla program och allt är kvar, så min fråga är om vista också är kvar i bakgrunden på något sätt och tar massor med plats på systemhårddisken. Och isåfall hur man kan ta bort det utan att förstöra data, (om det går). tacksam för svar /// gabbe the 222.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Medlem

Vista är inte kvar däremot är alla dina program som du hade är kvar tidigare. Jag rekommenderar ny installation för att få bort allt skit.

Permalänk

Okej, tack för ditt svar. Men eftersom att det är en uppgraderings licens så är det ända sättet att installera om allting att först installera Windows Vista och sedan inte röra det och därefter installera Windows 7. Jag har inte märkt några större saker med att Vista skulle vara kvar förutom att min systemhårddisk är väldigt mycket mer använd än det som står när jag markerar allt på den och klickar på egenskaper, jag tänkte mest om det fanns något enkelt sätt att få bort lite gammal skit från datorn, den går ju inte jätte segt.

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Få bort allt gammalt skit = Ren ominstallation = Klart.

Klart Vista inte är kvar när du uppgradet till 7. Dock kanske du har en windows.old mapp men det tror jag absolut inte.

Permalänk
Medlem

Det går att få bort allt gammalt samtidigt som man installerar Windows.

Starta datorn från Uppgraderings DVD skivan. Så länge som den ser att det finns Windows på disken när han börjar så går det att få bort allt skit. Där man väljer hårddisk/partition att installera på finns en avancerad knapp med fler val. Tex ta bort och skapa nya partitioner.

Permalänk

Okej, tack för alla svar!

Visa signatur

Bärbar: Lenovo ThinkPad Edge 530 | Intel core i7 Ivy Bridge 3612QM 2.1 GHz | Nvidia Geforce GT630M 2048 MB
Stationär: Fractal Design Define R4 | Gigabyte Radeon HD 7950 3072 MB | Intel Core i5 3570 K 3,4 GHz | Corsair Vengeance 1600 MHz 16 GB | Fractal Design Integra 750 W | Seagate Barracuda 2 TB | Intel 330 Series 120 GB | MSI Z77A-G41 ATX.