Permalänk
Medlem

Köp av bärbar dator

Hallå hallå!
Det är så att jag tänkt passa på att köpa en bärbar dator nu när det är mellandagsrea. Mest för att kolla film på men även kunna spela på om jag vill. Och vill inte lägga ut alltför mycket pengar. Hade tänkt mig runt 6000 nånting.

Är lite sugen på denna : inWarehouse.se - HP Pavilion dv7-3145 17,3" HD+

Undrar nu om den är prisvärd, eller om det finns ännu bättre för samma pris någon annanstans kanske?

MvH TG!

Permalänk

Kanonpris just nu på en Packard Bell IPOWER GXT800 C2D 2.0 4GB/500 9800M GTS hos Dustin:

PACKARD BELL IPOWER GXT800 C2D 2.0 4GB/500 9800M 17" VHP - Spelmaskin i läckert utförande till superpris! - Specifikationer

4190:- !!!

Skynda!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Hej!

Är Packard Bell IPOWER GXT800 verkligen så prisvärd?
Vad finns det för nackdel med den?

Permalänk

Tack för snabbt svar!

Permalänk

Oj såg att 9800 GTS bara hade 64 Shaders processorer. Det drar ner prestandan, men det är fortfarande ett snabbt kort för det priset.

Ursäkta att jag raderade mitt föregående inlägg.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Skulle du rekommendera datorn till någon som inte spelade? Utan gjorde vardagssysslor med en del multitasking?
Det är skärmen som tilltalar mig mest.

Permalänk
Skrivet av JoffaJaffer:

Skulle du rekommendera datorn till någon som inte spelade? Utan gjorde vardagssysslor med en del multitasking?
Det är skärmen som tilltalar mig mest.

Vet tyvärr inget om kvaliten. Det är grafikkortet som gör denna dator till ett fynd.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Skrivet av Memento mori:

Vet tyvärr inget om kvaliten. Det är grafikkortet som gör denna dator till ett fynd.

Tack för svaret.

Någon annan som har en synpunkt?

Permalänk
Permalänk

Ja Missade den helt. Kanonpris!

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk

Minnet till graffekortet verkar inte vara dedikerat heller, bättre hårddisk samt upplösningen.
Processor?

Permalänk
Skrivet av JoffaJaffer:

Minnet till graffekortet verkar inte vara dedikerat heller, bättre hårddisk samt upplösningen.
Processor?

Troligtvis ett skrivfel. Vad jag vet har alla 9800M dedikerat minne och 256-bitars buss. En Intel Quad-Core för under 6000:- är oslagbart helt enkelt.

Köp innan den tar slut säger jag. Du kan alltid returnera den om du inte blir nöjd.

Visa signatur

Every take-off is optional. Every landing is mandatory.

Permalänk
Medlem

Den har ju utgått tyvärr. Så frågan lyder fortfarande om den jag länkat är något att ha. Om den är prisvärd det vill säga =/