Permalänk

On by NetOnNet

NetOnNet har nu egenbrandade bärbara som kallas för On (OnByNetOnNet). NetOnNet - Kampanj - onbynetonnet 1/1

Vad tror ni om dessa? Är det någon som köpt en och har intryck om någon av dem?
Själv tycker jag att de är riktigt snygga, då de inte har någon slags logga eller annat tjafs, endast borstad Al. De verkar även prisvärda, i alla fall mittenmodellen. Skulle vara perfekt för min syster, som vill ha en liten dator men klara av relativt högupplösta filmer till sin tv.

Är det någon som kan lista ut tillverkaren och eventuella systerprodukter så skulle jag uppskatta det, för att läsa lite recensioner.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja dessa lär bara vara rebrandade och inget mer. Bara deras egna loggor osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tja dessa lär bara vara rebrandade och inget mer. Bara deras egna loggor osv.

Vet du något eller chansar du bara?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av rinosaur:

Vet du något eller chansar du bara?

Kvalificerad gissning om du läser igen.

Citat:

Tja dessa lär bara vara ....

Permalänk
Entusiast

Jag tycker det är överpris när det är ett 5430 i en laptop för över 7000 :-
Ska hon bara se film och så så räcker det med Asus K50ID - Inet.se eller om hon ska ha prestanda så är Acer Aspire 5552G-N854G - Elgiganten ett jädra bra val.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

ser ut som dom är Compal-tillverkade eller ECS... lite speciellt med den luckan på sidan...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Enda bärbara PCn som jag sett med metall-chassi. Förstår inte varför inte alla datorer tillverkas i metall. 99% av de som köper en bärbar går ju ganska mycket på designen. Tror det är därför apple går så bra, för att de i princip är ensamma med något som kan kallas design. Vill ingen utmana dem?

Visa signatur

Intel I7 2600K, 4gb ddr3, gtx 560ti + geforce 9800gt physx. Ocz modxtream 700w nätagg

Permalänk
Avstängd

För dyra för det som sitter i överpriser deluxe!

Permalänk
Medlem

Högfrekvent ljud!

Köpte denna datorn förra veckan, den med i5 processor.

När du öppnar upp en internetsida eller ett program som din webcam så får du fram ett störigt högfrekvent ljud som har paus i ca 1 sekund ibland. Annars låter det konstant. Kontaktade supporten och dom sa att det var med all sannolikhet var fel på hårdvaran så jag gick och bytte ut datorn på netonnet till en helt ny likadan.

När jag nu har installerat och gjort allt som man ska så är det fortfarande samma problem!

När man väl har hört ljudet en gång så hör man det hela tiden och det är väldigt irriterande då jag ska ha datorn till plugget då jag kommer behöva tystnad och inte ett högfrekvent ljud!

Vad tror ni detta beror på? Jag överväger att lämna tillbaka datorn för att köpa en helt annan för att ljudet är så jobbigt!

Permalänk

min jobbdator låter ungefär likadant och bara när hårddisken jobbar så jag antar att det har med det att göra. håller med om att det är sjukt störande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amamil:

Vad tror ni detta beror på? Jag överväger att lämna tillbaka datorn för att köpa en helt annan för att ljudet är så jobbigt!

90% av de nya datorerna våra kunder köper in (Lenovo x201s, T410 och W510) har samma problem. Högfrekvent ljud som antingenlåter konstant eller kommer när man gör något aktivt med datorn. Byter ruta i webbläsaren, drar upp explorer osv. Det är hårdvarurelaterat och beror säkert på bristande kvalitet i kondensatorer eller annat. Jag hade ett liknande problem privat med mitt gamla nätagg, där den började låta högfrekvent. Det var ej fläkten eftersom ljudet kvarstod när fläkten hölls fast.

Tyvärr, byt modellserie eller tillverkare om du vill undkomma problemet blir nog mitt svar.

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

klämde lite på den och måste säga att byggkvaliten är outstanding jämfört med andra PC-datorer och enligt min mening även bättre än Macbook Pro. dessutom får man en dator som inte ser ut som en MAC

Permalänk

Min polare har den med i3an och han är riktigt nöjd med den, har klämt lite på den och jag fick intrycket av att den känns att vara i god kvalíté.

Ett bra köp ifall man vill köra windows.

MVH David

Permalänk
Medlem

bra pris

Nu har dem sänkt toppmodellen med i5 till bara 5990:- och mellanmodellen till 4990:-.

Verkar ju vara sjukt prisvärt, är sugen somfan

Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

Nu har dem sänkt toppmodellen med i5 till bara 5990:- och mellanmodellen till 4990:-.

Verkar ju vara sjukt prisvärt, är sugen somfan

Man får ju även med 1års gratis antivirus från norton, även om norton kanske inte är de bästa antivirusprogrammet så får man ju faktiskt inte med någon prenumeration hos någon av de andra tillverkarna.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av senz:

Man får ju även med 1års gratis antivirus från norton, även om norton kanske inte är de bästa antivirusprogrammet så får man ju faktiskt inte med någon prenumeration hos någon av de andra tillverkarna.

Du är kvar i den gamla tiden ser jag.

Nån som har en notebook från netonet som kanske skulle vilja skriva lite om den?

Permalänk
Medlem

Kände lite på den i en lagershop och den känns verkligen gedigen, finishen är sjysst då det inte är massa märken och skit på. Något annat som var sjysst var att de inte var förinstallerat en massa småskitprogram som drar datorkraft, utan endast windows och antivirus. Precis som de ska va.

Hugger nog en i helgen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låter sjysst!

Återkom gärna med rapport:p

Permalänk
Medlem

De blir tydligen bara bättre, nu får man toppmodellen för 5990:- ink. extra högtalare, mus och dataväska.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-11---14-tum/on...

Permalänk
Medlem

det låter väldigt prisvärd, synd att man kammade hem en Lenovo här om dan.

Permalänk
Medlem

undra varför dom droppar dom.

Nåt joxx med skiten eller nytt på ingång?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

skulle gissa på att eftersom det är ett nytt varumärke måste man droppa priset om folk ska köpa dem, kostar dem lika mycket som HP för samma peng så väljer ju folk HP framför dehär nya märket eftersom folk känner igen HP.

Sedan om man droppat priset och de får gott rykte om sig så har man ju en bra start på att stärka varumärket och då handlar folk förmodligen efterföljarna också.

Permalänk
Medlem

det blir bara bättre, nu får man även med väska, mus och högtalare till mellanmodellen, varför kunde inte varit såhär förra veckan då hade det definitivt varit ett köp.

Permalänk
Medlem

Tänkte också på det, bara prylarna kostar 777kr löst.
Så själva lappen kostar bara 4213 riksdaler.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

För er info kommer värstingmodellen kosta 4990:- till helgen och mellanmodellen 3990:-

billigt or what??!

Permalänk
Medlem
Skrivet av senz:

För er info kommer värstingmodellen kosta 4990:- till helgen och mellanmodellen 3990:-

billigt or what??!

hur kan du veta detta?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är också riktigt sugen på I5 modellen. Har varit ute efter en ny laptop ett tag nu, dock så har jag varit mest sugen på en latop som har 11.6". Har letat lite men hittar inte någon som känner mig riktig sugen på.

Webhallen säljer en Lenovo: http://www.webhallen.com/hardvara/129252-lenovo_thinkpad_edge...

Är inte så haj på datorer men kan lenovon mäta sig med I5 onbynetonet?

Permalänk
Medlem

Lenovon är inte ens i närheten gällande processor och grafikkorts-prestanda.