Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

WinRAR motsvarighet på Mac?

Permalänk
Medlem

rar hjälper ju inte här. Han ska packa upp zip-filer vilket han också lyckas med, men problemet är att packa upp ett uppdelat zip-arkiv. Dessutom finns det bara commandline till OSX.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av bluppblupp:

Jag väcker denna tråd till liv igen då jag fortfarande inte har hittat något bra program för att öppna flera .zip filer samtidigt till en och samma mapp. betterzip ser ut att fungera, men det händer ingenting när jag trycker extract to. Någon som vet varför?!

Tanka korrekta releaser istället. Folk som zippar rararkiv ska stängas ute från internet och arkebuseras på allmän plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatoGandalf:

Tanka korrekta releaser istället. Folk som zippar rararkiv ska stängas ute från internet och arkebuseras på allmän plats.

Ja jag har rätt stor erfarenhet av detta och tankar bara korrekt releaser. När det gäller program så är de alltid packade på det sättet.

jag har iaf hittat ett program som kan packa upp flera .zip-filer samtidigt. Ez7z heter det och kostade 7,99 dollar. Väl värt!

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Medlem

Han kanske inte vill ha commandline

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Måste fråga, fungerar det om du har ett rar-arkiv som är uppdelat? Jag anfänder nämligen unrarx som andra också tipsar om och det funkar fint. Bara att dubbelklicka på första rar-filen så packar den upp allt. Vet dock inte hur det funkar på .zip eftersom jag aldrig zipar up ett uppdelat zip-arkiv.

Stuffit Expander fungerar bra för mig.

Visa signatur
Permalänk

Förresten, vet någon varför det tar dubbelt så lång tid att packa upp filer i OSX än i Win? Jag använder också UnrarX, men tvivlar på att det har med programmet att göra, eller vad har ni för erfarenhet?

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Förresten, vet någon varför det tar dubbelt så lång tid att packa upp filer i OSX än i Win? Jag använder också UnrarX, men tvivlar på att det har med programmet att göra, eller vad har ni för erfarenhet?

Använd StuffIt Expander istället...?

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Förresten, vet någon varför det tar dubbelt så lång tid att packa upp filer i OSX än i Win? Jag använder också UnrarX, men tvivlar på att det har med programmet att göra, eller vad har ni för erfarenhet?

Går bara aningen långsammare för mig i OSX, men det har troligen att göra med att disken i min MBP är långsammare är de diskar jag har i min stationära PC.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Bejje:

Går bara aningen långsammare för mig i OSX, men det har troligen att göra med att disken i min MBP är långsammare är de diskar jag har i min stationära PC.

Jämfört med XP så är uppackningstiden likvärdig, men i och med Win 7 lyckades MS att halvera tiden. Därför tror jag inte att det har med hårdvaran att göra. Känns det lite segt med OSX. Men ska testa med Stuffit som tidigare talare föreslog.

Visa signatur

NZXT Hush | Gigabyte GA-MA60G-S3H | Corsair CL4 2Gb | AMD X2 6000+ | XFX 8800GT 512Mb | WD Caviar 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alcoholica:

Förresten, vet någon varför det tar dubbelt så lång tid att packa upp filer i OSX än i Win? Jag använder också UnrarX, men tvivlar på att det har med programmet att göra, eller vad har ni för erfarenhet?

Om det gäller rar-filer så vill jag minnas att det beror på att rar för *nix-system är skriven i väldigt dåligt optimerad men portabel c medan Windows-versionen är betydligt bättre optimerad (har själv sett detta fenomen inte bara på OS X utan även på Linux och FreeBSD, det verkar gå åt fasliga mängder tid åt IO-wait när man packar upp större arkiv).

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy