Permalänk
Avstängd

Beställer idag!

Tjenare! Beställer idag ska hålla mig kortfattad. Tänkte mig detta paketet http://www.inet.se/kundvagn/visa/98119/2011-01-09 budgeten är redan överskriden. Så fall ni kunde gå ner priet några kronor vore det perfekt. Annars ser det bra ut?

Täbnker inte köra SLI/Crossfire men ska överklocka processorn men inatt ändrade inet sin info om processorkylare hänger med 2500k eller inte och nu verkar den göra det. Men köper till i framtiden en extern när jag får pengar.

Tack på förhand mvh.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Finns massor med trådar skapade idag med ungefär samma paket, att kolla i dem är ett tips

Permalänk
Medlem

Bra grejer för dom pengarna.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MB76:

Finns massor med trådar skapade idag med ungefär samma paket, att kolla i dem är ett tips

Sett det men alla är över min budget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av prog4u:

Bra grejer för dom pengarna.

Skönt att höra, är det rätt minnen osv? Finns 3 olika moderkort som kostar 1090kr ett MSI ett gigabyte och ett ASRock vilket bör jag ta ASRock är det enda med USB3.0 men inte hört så mycket om det endast 1 års garanti med vilket ska jag ta?

Permalänk
Medlem

Dåliga grejjer. Ett AMD-paket hade varit mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Nu när Sandy Bridge precis kommit, med en uppsjö av tester som säger att det är riktigt bra grejjor för vettiga priser, är man ju nyfiken vad det är som gör att du tycker att ett AMD-paket är bättre?
Eller är det bara Mr.Troll som är framme?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Nej, intel är kända för att hålla högre nivå än amd...

Permalänk
Medlem

Kan det vara som så att han menade att AMD är bättre med tanke på att han redan gått över sin budget?

Permalänk
Skrivet av Marwelln:

Dåliga grejer är det ju verkligen inte, men jag håller med att AMD är bättre för den budgeten om du ska spela. Då får du ju råd med ett 6970 nästan.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

intel sandy bridge var faktiskt inte så bra som jag trodde. xD

Kör själv med AMD 955 och ett 5970BE och kan bara säga att jag verkligen inte kommer att byta upp mig till sandy bridge på ett bra tag.

Visst är dom bättre men ett AMD paket är bättre och håller budgeten nere, och ja presterar ändå skitbra

Med AMD 955 , 5970 , 4GB, 750TX och en asus bräda får jag 90fps avrage @stock på dirt 2.
BlackOps ligger jag mellan 89fps avrage.
Mer än så behöver man inte..

Man sparar ju ändå drygt en tusenlapp på att hoppa över sandy bridge och satsa på ett amd system, men i detta fallet så hade jag köpt varken eller.

Allt bs om att intel håller en s.k högre nivå är skitsnack har haft amd i alla år och kommer forsätta med AMD, inte nog med att jag själv kör med ATI korten så blir prestandan snäppet bättre än vad jag skulle prestera med ett nvidia kort..

Vad Marwelln kanske menade var att det inte var värt att satsa på sandy bridge.

Men, jag håller dock inte med. Satsa på sandy bridge!

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av capolano:

intel sandy bridge var faktiskt inte så bra som jag trodde. xD

Kör själv med AMD 955 och ett 5970BE och kan bara säga att jag verkligen inte kommer att byta upp mig till sandy bridge på ett bra tag.

Visst är dom bättre men ett AMD paket är bättre och håller budgeten nere, och ja presterar ändå skitbra

Med AMD 955 , 5970 , 4GB, 750TX och en asus bräda får jag 90fps avrage @stock på dirt 2.
BlackOps ligger jag mellan 89fps avrage.
Mer än så behöver man inte..

Man sparar ju ändå drygt en tusenlapp på att hoppa över sandy bridge och satsa på ett amd system, men i detta fallet så hade jag köpt varken eller.

Allt bs om att intel håller en s.k högre nivå är skitsnack har haft amd i alla år och kommer forsätta med AMD, inte nog med att jag själv kör med ATI korten så blir prestandan snäppet bättre än vad jag skulle prestera med ett nvidia kort..

Vad Marwelln kanske menade var att det inte var värt att satsa på sandy bridge.

Men, jag håller dock inte med. Satsa på sandy bridge!

Haha förstår inte riktigt först predikar du om att AMD är så bra och du sparar 1 000kr osv sen i slutet skriver du satsa på SB hur vill du ha det?

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/kundvagn/visa/100448/2011-01-09 Blir nog detta då! Hoppas grafikkortet kommer snart. Hur är 470 OC alltså http://www.inet.se/artikel/5409075/gigabyte-geforce-gtx-470-o... är det bättre än 6870 värt att ta det istället då det finns i lager också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fawee:

Haha förstår inte riktigt först predikar du om att AMD är så bra och du sparar 1 000kr osv sen i slutet skriver du satsa på SB hur vill du ha det?

Jag säger att intelsandy bridge inte är värt att upgradera från amd.

I hans fall så köp

utryckte mig ganska fail? (kanske )

Visa signatur

Macbook Pro 13" Retina 2015 - i5 @ 2.7Ghz - Intel Iris 6100 1536MB - 8GB 1867Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Att du aldrig ger upp...

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.