Permalänk

Gamers - Funkar denna att lira på?

Hej!

Sugen på LG 22" TFT W2220P-BF pga att jag gillar att jobba med filmer och grafik samt sitter ofta 2 framför skärmen.
Men man vill ju kunna lira på den åxå. Funkar det? Tillräckligt snabb?
Spelar mest singel player mot datorn och inte så mkt online.

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Beror på dina krav, du kommer helt klart kunna spela. Men skulle personligen rekommendera högre hz, helst över 100hz för att spel ska flyta så bra som möjligt. Dock måste du isåfall välja bort IPS.

Men för en "vanlig" spelare så tror jag du kommer bli kanonnöjd med den skärmen

Har själv stor ångest för vilken skärm man ska välja, hehe.

Permalänk
Medlem

Tror inte du märker några eftersläpningar i spel. Diskussion: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... Sitter du på en crt idag så kanske 120hz är något men då får du sämre färger och betraktningsvinklar.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Tror inte du märker några eftersläpningar i spel. Diskussion: http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater... Sitter du på en crt idag så kanske 120hz är något men då får du sämre färger och betraktningsvinklar.

120hz... finns det ngt enkel variant där som inte kostar skjortan? Kommer ändå inte köra 3D då jag tycker det är mer en effekt än IRL upplevelse.

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Beror på dina krav, du kommer helt klart kunna spela. Men skulle personligen rekommendera högre hz, helst över 100hz för att spel ska flyta så bra som möjligt. Dock måste du isåfall välja bort IPS.

Men för en "vanlig" spelare så tror jag du kommer bli kanonnöjd med den skärmen

Har själv stor ångest för vilken skärm man ska välja, hehe.

Ångest är rätt ord
Har precis bestämt mig för en helt ny dator, ingen ork kvar till skärm...
Vill egentligen inte lägga mer än 2500:-

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Dell 2209WA, utan tvekan. Den kan köras i över 60hz via DVI i native.

Finns 120hzare för runt 2500 men de är TN-paneler som överlag är sisådär.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Dell 2209WA, utan tvekan. Den kan köras i över 60hz via DVI i native.

Finns 120hzare för runt 2500 men de är TN-paneler som överlag är sisådär.

Ok, risk för att blotta mig här men... vad menas med native?

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_hitman:

Ok, risk för att blotta mig här men... vad menas med native?

Högsta möjliga upplösning som skärmen klarar. Den upplösning man bör köra skärmen i

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Högsta möjliga upplösning som skärmen klarar. Den upplösning man bör köra skärmen i

Ok, tack!

Vilken frekv. klarar dell? 75Hz?
Pallar LG:n bara 60Hz? Hittar inga uppgifter på detta

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=485774
Den har 60hz!

Men vad spelar du för sorts spel? 120hz krävs bara i spel som tillexempel cs och andra fps-spel.

Inget illa menat nu, men verkar inte som du har så stora krav, varför inte den här skärmen?
http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-led

120hz möjliggör däremot att du kan spela spel i 3d

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=485774
Den har 60hz!

Men vad spelar du för sorts spel? 120hz krävs bara i spel som tillexempel cs och andra fps-spel.

Inget illa menat nu, men verkar inte som du har så stora krav, varför inte den här skärmen?
http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-led

120hz möjliggör däremot att du kan spela spel i 3d

LGn har 60hz tror jag. Dellen har 75hz inofficiellt.

Han ska jobba med filmer och grafik och du rekommenderar en TN?

Dell 2209WA, säger jag än en gång.

Permalänk

Ingen extrem gamer som sagt. Sitter på en gammal tft Dell 17" som är 8 år (var grym då ) Men helt kass på färger! Och detta är prio på ny skärm.
Så länge LG:n och Dell presterar lika eller bättre än den i spel så är jag nöjd. Alla prioriterar vi olika...
Jagar inte fps och tycker snarare 3D är en space-ig effekt än ngt som liknar IRL. 3D är bara en kul grej som jag kan vara utan.
Gillar dock LG:n pga pris men övertala mig gärna. Kommer förmodligen köra på 60 Hz oavsett modell jag väljer?!

Mitt system:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/104032/2011-01-10

Bara beslutet om att ta LG:n eller Dell kvar. Smidigt dock att man kan köpa LG:n på Inet.

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_hitman:

Ingen extrem gamer som sagt. Sitter på en gammal tft Dell 17" som är 8 år (var grym då ) Men helt kass på färger! Och detta är prio på ny skärm.
Så länge LG:n och Dell presterar lika eller bättre än den i spel så är jag nöjd. Alla prioriterar vi olika...
Jagar inte fps och tycker snarare 3D är en space-ig effekt än ngt som liknar IRL. 3D är bara en kul grej som jag kan vara utan.
Gillar dock LG:n pga pris men övertala mig gärna. Kommer förmodligen köra på 60 Hz oavsett modell jag väljer?!

Mitt system:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/104032/2011-01-10

Bara beslutet om att ta LG:n eller Dell kvar. Smidigt dock att man kan köpa LG:n på Inet.

Kommer bli hur bra som helst, den skärmen har fått riktigt bra recensioner!

Grattis till burken, ser riktigt vackert ut

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Kommer bli hur bra som helst, den skärmen har fått riktigt bra recensioner!

Grattis till burken, ser riktigt vackert ut

Tack! Blir vatten och bröd ett tag nu bara
Tack för input i tråden!

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |

Permalänk
Medlem

Hej! Ska man köra på en LG 22" TFT W2220P-BF om man behöver en bra snabb skärm för att spela onlinespel? Jag behöver en ny skärm och ska ha den till Rift. Så det ska vara snygga färger och bra inputlag? antar jag.
Är det onödigt att köpa en 120hz om man inte ska använda 3d glasögon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulk:

Hej! Ska man köra på en LG 22" TFT W2220P-BF om man behöver en bra snabb skärm för att spela onlinespel? Jag behöver en ny skärm och ska ha den till Rift. Så det ska vara snygga färger och bra inputlag? antar jag.
Är det onödigt att köpa en 120hz om man inte ska använda 3d glasögon?

Den eller 2209WA. LGn är 2209WA fast med bättre kontrast, dock inte möjlighet att efter lite pill köra högre hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Den eller 2209WA. LGn är 2209WA fast med bättre kontrast, dock inte möjlighet att efter lite pill köra högre hz.

Okej tack. Kan någon svara på hur utvecklingen har gått framåt, alltså är det mycket bättre skärmar idag är tex när jag köpte in HP 2007v 2007/2008(kommer det bli skillnad);

Model Number 2007V
Cabinet Color Black/Silver
Panel Technology TN
Screen size (diag.) 20"
Native Resolution 1680x1050
Aspect Ratio 16:10
Response Time (typ.) 5ms
Response Time (g-g) Unknown
Display Colors (max.) 16.7 m
Brightness (typical) 300 cd/m2
Contrast Ratio (typical) 1000:1
Pixel Pitch 0.258 mm
Display Connections VGA
DVI Modes -
Component Modes -
HDCP No
Internal Scaling Unknown
Viewing Angle (H/V) 160/160
Warranty 2 years
Speakers Yes
Additional Ports No
Additional Features Wall Mount (VESA compliance)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulk:

Okej tack. Kan någon svara på hur utvecklingen har gått framåt, alltså är det mycket bättre skärmar idag är tex när jag köpte in HP 2007v 2007/2008(kommer det bli skillnad);

Specs är skräp. Kollar du på dom så har inget annat än totalt irrelevanta saker blivit bättre.

Jag började min skärmkarriär med en W2207H 08 tror jag. Gick snart över till en L245WP-BN ifrån Juni 2006, den var mycket bättre på det mesta än HPn. Nu sitter jag även på en Acer GD245HQ och L245 visar fortfarande vart skåpet ska stå. Men nu är det två TN-paneler jag jämför med, så självklart är det inte rättvist.

Det jag försöker få fram är att utvecklingen går sakta framåt. TN är TN och de bra skärmarna för några år sen är fortfarande bra. TN är aldrig bra i detta exempel

Beroende på budget så kan det vara värt en uppgradering, 120hz eller panelbyte rekommenderar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Specs är skräp. Kollar du på dom så har inget annat än totalt irrelevanta saker blivit bättre.

Jag började min skärmkarriär med en W2207H 08 tror jag. Gick snart över till en L245WP-BN ifrån Juni 2006, den var mycket bättre på det mesta än HPn. Nu sitter jag även på en Acer GD245HQ och L245 visar fortfarande vart skåpet ska stå. Men nu är det två TN-paneler jag jämför med, så självklart är det inte rättvist.

Det jag försöker få fram är att utvecklingen går sakta framåt. TN är TN och de bra skärmarna för några år sen är fortfarande bra. TN är aldrig bra i detta exempel

Beroende på budget så kan det vara värt en uppgradering, 120hz eller panelbyte rekommenderar jag.

Ja, frågan är bara vad man ska ha för något. Vad använder du respektive skärm till? Nackdelar, fördelar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mulk:

Ja, frågan är bara vad man ska ha för något. Vad använder du respektive skärm till? Nackdelar, fördelar?

Acern är 120hzare och den spelas det på. Resten görs nästan uteslutande på den andra. Måste jag välja en skärm så blir det lätt LGn. För en person som spelar jättemycket vet jag inte hur valet skulle se ut.

Fördelarna med Acern: 120 hz.

Nackdelarna: Färgerna + betraktningsvinklarna, även utseende och att den saknar pivot är en nackdel.

Kommer inte på någon direkt nackdel med LGn. Kanske vore att den blir lite varm, men jag sitter 50cm ifrån den så det är bara när man kommer nära den som det märks.

Permalänk
Medlem

Det pratas mycket om att 120=3d vilket inte alltid är anledningen till att man köper en. Många upplever det som att allt flyter på bättre eftersom bilden uppdateras dubbelt så ofta. Men sitter man på 60-75hz idag så vinner man nog mer på att få bra färger än de där extra hz:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Det pratas mycket om att 120=3d vilket inte är fallet. Många upplever det som att allt flyter på bättre eftersom bilden uppdateras dubbelt så ofta. Men sitter man på 60-75hz idag så vinner man nog mer på att få bra färger än de där extra hz:en.

Beror självklart på spelen, är man en hardcore gamer i tillexempel cs så tjänar man extremt mycket på dom där sista hz och man märker av en stor skillnad på "flytet". Är man en vanlig gamer och spelar vanliga spel som släpps så kommer man garanterat uppleva spelen som bättre ifall skärmen är mer färgrik och dylikt.

Sen går det inte blunda för 3d heller, folk som vill ta gaming till en annan nivå.

Men smakar det så kostar det

Skrivet av jocke92:

ps, Det pratas mycket om att 120=3d vilket inte är fallet.

Vad menar du? 120hz är visst 3d?

Eller jag som kanske är lite trött bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Vad menar du? 120hz är visst 3d?

Eller jag som kanske är lite trött bara

Ordet "alltid" hade visst fallit bort. Så jag ändar det.

Permalänk
Medlem

För och nackdelar.
Snacket om 120hz är bara lönt om man spelar CS på hög nivå är jävla bullshit.
Jag spelar inget sketet CS och 120hz är så löjligt underbart i alla spel där musen används.
Bara i skit som mmo är det helt annan spelupplevelse pga musrörelserna är så sjukt mjuka.
Sen är såklart alla FPS spel helt nya spel, jag tar hellre 120hz än bättre färger. Det ökar min spelupplevelse bra mycket mer än bättre färger.

Men är du den typen som mest gillar o spela spel då och då eller njuta av goa singelplayer spel i lugn och ro så är en annan panel än TN bättre val.

Tyvär väljer jag bort 120hz eftersom jag gör annat än spelar också, orkar inte ha 2 skärmar att göra mina saker på längre.
Färgskiftningarna på tn är tyvär för mycket att leva med, kvittar om man sitter rakt framför. Det blir skiftningar ändå om du inte har skärmen aslångt bak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=485774
Den har 60hz!

Men vad spelar du för sorts spel? 120hz krävs bara i spel som tillexempel cs och andra fps-spel.

Inget illa menat nu, men verkar inte som du har så stora krav, varför inte den här skärmen?
http://www.inet.se/artikel/2203071/benq-tft-21-5-g2222hdl-led

120hz möjliggör däremot att du kan spela spel i 3d

Den är riktigt skön att spela på G2222HDL kör själv med den på högsta upplösning mycket fina färger och inget eftersläpningar edit

Visa signatur

Favoritcitat:
If you are first, you are first. If you are second.....
you are nothing.

Bill Shankly Liverpool Legend.

Permalänk
Skrivet av Ockeh:

Den är riktigt skön att spela på G2222HDL kör själv med den på högsta upplösning mycket fina färger och inget eftersläpningar edit

Fått hem min LG nu och den e riktigt nice! Funkar fint i de spel jag lirar och storleken 22" är optimal för just mitt skrivbord. Goa färger från alla håll och hänger med fint.
Har en 26" på jobbet (med tanke på storleken), helt ok men huvudet far fram och tillbaka över datorskrivbordet...

Visa signatur

i7 2600k @ OC 4GHz | GTX 970 OC | ASUS Corsair A50 | ASUS 1155 P67 PRO | SSD Samsung 840 EVO 120GB | Corsair XMS3 4x4GB | Corsair HX 750 | Fractal Design R3 | Dell IPS U2515H |