Permalänk

Xp eller W7

Tjena, köpte mig en ny dator o började fundera på fall jag ska ha xp eller w7...

Sen vet jag ju att XP bara stödjer 3.24 gb i ram, vilket jag har satt i 4 gb..

Datorn ska mest användas till spel och film så vill ha det som flyter på bäst (:

Vad är ert svar på detta?
Tacksam för snabba svar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sen vet både du och jag och andra att den här frågan redan är ställd samt skitsnacket om att xp bara stöder 3.24 gigabit ram, så sök lite mer;)

Permalänk
Medlem

Det är nästan lika länge sedan som XP släpptes fram tills nu(2001-2011) som mellan Windows 3.1 och XP(1992-2001). Om du vill ha en modern dator föreslår jag att du kör på W7 som de flesta andra gjort.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

GÅR det överhuvudtaget att köpa nytt win xp i dagsläget?!

Permalänk

Tveksamt.. Men har ju de på skiva..

Permalänk
Medlem

Har nästan glömt bort vad XP är för dynga.. det var det där man fick Blåskärm stup i kvarten?

Nej men skämt o sido.. finns ingen anledning att köra XP längre, Win7 är bättre på alla sätt och vis.

Och sen kan man visst ha mera minne i XP, om man kör med Win XP 64-Bit.. fast jag citerar: "Operativsystemet blev ingen succé och stöds inte längre av Microsoft."
Så skrota din XP skiva och skaffa dig en Win7 istället (:

Visa signatur

"Don't click this"Who can resist?
(At the very least you’ll get someone to hover over the link to see the URL.)

Permalänk
Avstängd

Ska du spela black ops kör på xp. Ger mer prestanda genom att bara installera det en att köpa ny hårdvara för 5k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Ska du spela black ops kör på xp. Ger mer prestanda genom att bara installera det en att köpa ny hårdvara för 5k.

Kan du lägga ner snacket om Black Ops, anledningen är att det är dels dåligt programmerat och dels bygger på DirectX9, Windows 7 är optimerat för DirectX10 och 11.

Permalänk
Hedersmedlem

Eller installera först XP och sedan på en annan hdd W7 för dualboot

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av silicon111:

Ska du spela black ops kör på xp. Ger mer prestanda genom att bara installera det en att köpa ny hårdvara för 5k.

Du var då en smart en.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av silicon111:

Ska du spela black ops kör på xp. Ger mer prestanda genom att bara installera det en att köpa ny hårdvara för 5k.

Hahaha...var du full när du skrev det där?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Hahaha...var du full när du skrev det där?

Men det är sant. Det är mycket bättre FPS att köra xp i det spelet för mig och mina bekanta. Vad vet du, har du provat själv eller? Flyter fint för dom som har w7 med, men det är nääästan så att ja kan dra en kam över alla och säga att xp fungerar mycket bättre för det spelet.

Sen är jag inte full. Gud va du verkar ta åt dig mkt, och många andra här. Ni är så barnsliga.

Permalänk
Inaktiv

XP stöder bara upp till DX9, så ska du köra nya spel rekommenderar jag absolut 7. Enda fördelen jag ser med XP är mindre kompatibilitetsproblem. Finns dock en risk att speltillverkare ganska snart struntar i xp för att de vill använda dx10/11, Battlefield 3 kommer t.ex. inte ha stöd för xp.

Permalänk

Ja, jag köpte ju Just cause 2.. Fick upp en stor ruta på skärmen att jag inte kunde använda mitt xp för va tvungen att ha w7..

Permalänk
Medlem

De allra flesta skulle inte komma på tanken att köra mjukvara eller hårdvara som är ett decennium gammal, men när det gäller Windows så går det tydligen bra...

Nej, kör på 7.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arzei:

De allra flesta skulle inte komma på tanken att köra mjukvara eller hårdvara som är ett decennium gammal, men när det gäller Windows så går det tydligen bra...

Nej, kör på 7.

Jag tror de allra flesta skulle inte komma på tanken att köra mjukvara eller hårdvara som är ett decennium gammal, men när det gäller hårdvara så går det tydligen bra...

Nej, köp ny hårdvara.

(Jag håller inte med dig. Det är vad jag tycker du borde göra, köpa ny hårdvara)

Permalänk
Avstängd

Sen tror jag de flesta inte skulle komma på tanken att köra äldre mjukvara och hårdvara en 1-3 år. Men det är ju vad jag tror. Inte som du skriver som att du vet det. Källa på det?