Permalänk

pio eller umd

har en cd, 50x nått märke a-open tror jag det är, kör i pio läge och få hackar allt när jag flyttar nått från cd:n, kör jag i umd läge, 2 eller nått sånt så går cd:n ap sakta...klarar inte vissa cd-romar att köra i udm?

Permalänk
Medlem

udm???

Udma 2 lr MWDma 2, skulle tro att den körs i MWDma 2 (Multi Word) eftersom du säger att det går så slött, jag kör iofs min Plextor i Mwdma och den läser då fint. Dom cd's som inte klarar av Dma brukar inte fungera alls då du väljer dma.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarasus
udm???

Udma 2 lr MWDma 2, skulle tro att den körs i MWDma 2 (Multi Word) eftersom du säger att det går så slött, jag kör iofs min Plextor i Mwdma och den läser då fint. Dom cd's som inte klarar av Dma brukar inte fungera alls då du väljer dma.

o, jag väljer
dms om tillgängligt, då går den i ultra dma mode 2
och då går det slött som fan att läsa från cd:n

Permalänk
Medlem

Kan även vara att du har en så pass dålig cd-rom. När cd-rommen inte kan läsa ordentligt så sänker den hastigheten på skivan, det kan bero på dåliga skivor lr dålig cd-rom. Många tidiga exemplar av 50x cd-rommar var totalt värdelösa, vet inte hur det är i dagen läge men en del bekanta klagar över samma problem som du har med deras snabba cd-rommar.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K