Permalänk
Medlem

Datorn startar om

Tjenare, idag när jag satte på datorn och startar något spel, t.ex wow, sc2, black ops så startar datorn om sig.. har inte haft nå problem innan utan det bara började idag :/ nå tips på vad man kan göra?

Permalänk
Medlem

verkar vara något med grafikkorten då jag är inne på webläsare och allt annat förutom spel utan problem just nu

Permalänk
Medlem

nu när jag skulle testa att starta datorn igen så luktade det bränt och den vägrade att starta helt.. skulle det kunna vara nättagget som dött eller?

Permalänk
Medlem

Kan vara flera olika anledningar, att du har mycket damm i datorn så att processorn, grafikkort osv blir för varmt. Det kan också vara så att ditt nätaggregat har gett sig, iaf fläkten. Försök lokalisera vart lukten kommer ifrån.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Viktig att ta reda på vad vilken del som luktar bränt. Fortsätter du att köra riskera du att sabba flera delar. Får du inte in huvudet i datorn så måste du ta loss nätagg och andra misstänksamma delar så att du kan avgöra vad som luktar bränt.

Använd både näsan och dina ögon.

Permalänk
Medlem

var ett par timmar sedan och har redan vädrat ut rummet.. så lite sent att försöka lokalisera men datorn är ganska ny och har knappt nå damm i sig, men hur kollar man nättagget? ^^ datorn vägrar ju somsagt att starta nu.

kan typ 0 om dator delar så att ta ut saker o sånt verkar skrämmande vet inte om jag skulle få ihop allt igen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startale:

var ett par timmar sedan och har redan vädrat ut rummet.. så lite sent att försöka lokalisera men datorn är ganska ny och har knappt nå damm i sig, men hur kollar man nättagget? ^^ datorn vägrar ju somsagt att starta nu.

kan typ 0 om dator delar så att ta ut saker o sånt verkar skrämmande vet inte om jag skulle få ihop allt igen efter

Vem har byggt ihop datorn om inte du gjort det?