Koppla power lampan till HDD aktivitet istället?

Permalänk
Medlem

Koppla power lampan till HDD aktivitet istället?

Hejsan, vet inte om det är rätt forumdel men om det är fel får en moderator flytta den åt mig.
Sitter med ett Define R2 och är trött på att lampan faktiskt lyser upp mitt rum, så antingen kopplar jag ut den helt, eller kopplar den till HDD aktiviteten.
För då är den ju släckt nästan hela tiden när man inte gör nåt, vore bra när man sover (och coolt när man spelar).

Dock så vet jag inte om det är så lätt som jag det verkar, att bara trycka in båda kontakterna i HDD led kontakten och vips så funkar det?

Har inga kunskapar i att löda, så inget lödande.

Hoppas på svar!

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

det är bara koppla in och köra!

Permalänk
Medlem

Byt bara plats på kontakterna på moderkortet istället, lika så att man kan köra reset knappen som powerknapp.

Jag skulle inte ens kopplat i dem dock. Min dator har inte en enda LED synlig från utsidan av chassiet

Permalänk
Medlem

Har kopplat ut min i R3an... strålkastare! Haha

Permalänk
Medlem

Jag röstar för att koppla ut den; har svårt att se det nödvändiga att ha dem ikopplade själv. Ett knep du kan göra om du ändå vill ha den ikopplad är att ta av frontpanelen och täcka LED grejen med några lager genomskinlig tejp. Detta kan tona ned LEDen lite/mycket beroende på hur många lager och vilken tejp du använder.

Permalänk
Medlem

Varför inte stänga av datorn eller sätta den i viloläge när du sover? Du slipper lyset och du spar ström.
Men visst går det flytta kontakten i chassit för att köra den på hdd-leden men den kommer ändå blinka till då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Varför inte stänga av datorn eller sätta den i viloläge när du sover? Du slipper lyset och du spar ström.
Men visst går det flytta kontakten i chassit för att köra den på hdd-leden men den kommer ändå blinka till då och då.

Kör en server på datorn så att stänga av är inget alternativ.
Dock var man ju så himla profisionell idag så jag lyckades böja sönder bakre fläktplatsen när jag skulle ta bort fläktgallret, min H50 passar inte längre.

Ett nytt chassi måste införskaffas, dock var de så skadat och fult enligt mig så det gör inget.
Skulle bytas ändå.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox