Spel till begränsad hårdvara med handkontroll?

Permalänk
Medlem

Spel till begränsad hårdvara med handkontroll?

Hej!

Som rubriken säger letar jag efter spel som jag kan spela på min HTPC.

HTPCn är en Asrock Ion som består av en Intel Atom 330 på 1,6 Ghz och ett Nvidia Ion chip. Hårdvaran fungerar alldeles utmärkt som HTPC men nyare spel har den lite svårt för. Jag söker alltså spel som går att spela på min hårdvara samt att man inte behöver mus eller tangentbord. Tex bilspel, plattformsspel och ja, allt som inte kräver en mus helt enkelt. Vill ju gärna kunna sitta i soffan o spela.

HTPCn kör Windows XP.

OBS. Är inte ute efter emulatorer eftersom de jag är intresserade av redan är installerade

Permalänk
Hedersmedlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Cave_story

Fungerar utmärkt med handkontroll och borde inte kräva särskilt mycket.

Permalänk

Super Meat Boy!

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy och Audiosurf (fungerar med xbox 360 kontrollen). Jag rekommenderar verkligen indie-marknaden, finns många roliga spel där.

Visa signatur

Nanananananananananana.....nananananananananana.... BATMAN!

Permalänk
Medlem

Bra initiativ är också intresserad av spel med de kraven

Permalänk
Medlem

Super Meat Boy ser roligt ut, den tar vi sa polisen! Fortsätt komma med förslag, uppskattas väldigt mycket!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Ta och skaffa lite emulatorer och spela lite gamla tv spel. Typ nes, snes, n64 osv. Funkar riktigt bra och passar nog bäst din HTPC.
Jag har också Toca Race driver 3, Trine och Street Fighter IV som jag lirar på Tvn med handkontroll. Fast tror ifs inte din HTPC klarar dem, kanske TOCA 3 och Trine om du sänker grafiken, vet inte vad de kräver. Du kan ju se om du får Need for speed III att fungera, har inte fått det att funka i Vista. Annars är det sjukt kul 2 players. Sen alla de spel jag nämt kan du spela 2 players på om du har 2 kontroller. Vissa tv-spel kan man ju även vara fyra players på.