Sony visar NGP, nästa generations PSP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

ARM-processor, PowerVR och strömsnål skärm, tycker det låter som bra batteritid i mina öron.

Det va min högst personliga åsikt, hårdvaran är säkert rikigt bra relativt till strömmen den drar. Lång battritid går dock före grafik för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Sony Ericsson släpper ju en PSP Telefon snart, så där har du det du är ute efter! Android med utdragbart kontrollerbord istället för tangentbord

Känns nästan snopet om den inte går att ringa/smsa med den när den rent fysiskt har alla möjligheter =P

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

De har även visat upp MGS 4 och Yakuza 4, ser minst lika bra ut som det gör på PS3.

Uncharted gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=xualDIv0UrI

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem

Jag köpte aldrig ett psp, men denna ska jag banne mig ha!!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Ok, det såg faktiskt väldigt coolt ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det ser ut att vara en handhållen för riktiga gamers, tycker dock handhållet ska hålla sig till Nintendo klassiker

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Skrivet av DUNXIII:

Det va min högst personliga åsikt, hårdvaran är säkert rikigt bra relativt till strömmen den drar. Lång battritid går dock före grafik för min del.

Så om spelet är fult, så gör det inget, bara du kan spela länge !??

Visa signatur

Intel Q9550 @ 2,83 GHz | Asus Maximus II Formula | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4GB | Noctua NH-C12P | XFX Geforce GTX280 XXX | 2 x 250GB WD Caviar Blue RAID + 1 TB Hitachi Deskstar | Thermaltake 850W | LianLi PC-A17A | W7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av VretaKloster:

Så om spelet är fult, så gör det inget, bara du kan spela länge !??

Fult eller ej, skiter la i grafiken och massa krimskrams sålänge det är kul och håller iaf en halv dag för resor.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad folk gnäller på batteritiden. Som till nuvarande PSP, köp ett extra batteri så har ni dubbla tiden vilket klarar vilken långflygning som helst.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

Så jävla grymt, quad core i den grejen... mums.. OCH att köpa spelen på minneskort, har alltid undrat när den dagen kommer, nu vet jag!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt skön ut att spela på, skulle vara kul att få provpeta lite på knapparna och spakarna ;D

Permalänk
Medlem

Noooo! Nu sparkar den skiten ur min stackars enkelkärniga omap3.5x Pandora Haha skämt o sido, skall bli kul att prova något nytt, dock kommer min Pandora ha en varm plats mitt hjärta och fortsätta vara min favorit

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d2004:

Hoppas den säljer bra också så man får bra spel. älskar min psp 1

Väldigt många och stora utveklare som sitter på produktion av spel redan nu så det behöver vi nog inte oroa oss över.
Sen i och med att den är så kraftig som den är så kan dom till och med utvekla spel på ett devkit för ps3
Läste någon stanns att det var det dom fick börja göra innan devkit för "veta" var klar och redo.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Den lär vara 10gånger skönare / roligare att spela på en än vanlig androidtelefon även om de kommer ha samma grafik i framtiden. Finns ingen känsla med bara en skräm i spel .

Permalänk

Jag vill se Playstation 4!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem

Man undrar ju om inte dualcore räcker för spelande. Iaf när det kommer till spel på pc så verkar ju detta vara "tillräckligt".

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Det mest spännande med den nya PSPn måste ju ändå vara hur den presterar, efter att man tittat på prestandan på OMAP4430 med en dualcore cortex A9 klockad till 1,3GHz och SGX540 så rätt programmerat måste ju PSP2an vara ett monster

Man hoppas iallafall på att den kommer ha 1024MB stacked mDDR!

Sen undrar man vilket NAND den kommer ha, alltid kul att gämföra olika SoCs, själv har man lekt en heldel med beagleboard

Detta kommer bli ett jättespännande år, får se vad som dyker upp i Panasonic jungle Själv hoppas jag på någon av de nya OMAP brädorna den

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Priset då? Lär inte ligga på under 4000 kr.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

Ni får inte glömma att likt andra OMAP byggen som pandoran kommer PSP2an säkert att klocka ner sig när den inte behöver all prestanda så blir batteritiden bättre

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Ni får inte glömma att likt andra OMAP byggen som pandoran kommer PSP2an säkert att klocka ner sig när den inte behöver all prestanda så blir batteritiden bättre

Visste inte att det fanns moderna SoCs som inte klockar ner sig när de inte används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chenz:

Visste inte att det fanns moderna SoCs som inte klockar ner sig när de inte används.

Jag menar inte när dem inte används utann när dem inte behöver all prestanda, kan garantera att alla spel inte kommer behöva all prestanda, det sköts i tex beagleboard genom mjukvara. Ett exempel jag kan ge är när jag kör tex en genesis emulator så klockar jag ner processon via mjukvara till ett par hundra MHz eftersom inte mer behövs, vilket kraftigt sparar på batteritiden.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro den kommer ha Quad-core ARM processor. Finns väl inte ens några telefoner med två på marknaden än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag menar inte när dem inte används utann när dem inte behöver all prestanda, kan garantera att alla spel inte kommer behöva all prestanda, det sköts i tex beagleboard genom mjukvara. Ett exempel jag kan ge är när jag kör tex en genesis emulator så klockar jag ner processon via mjukvara till ett par hundra MHz eftersom inte mer behövs, vilket kraftigt sparar på batteritiden.

Men du vet väl inte hur pass krävande spelen kommer va till denna maskin eller????
Sen är det ju så att PSP ska ju hålla några år, det är ju inte så att de kan skrota den och tillverkaen nyare bättre om ett år som Iphone tex.
Spelen kommer nog va massor bättre en vad dagens spel är till smartphones.
Sen är det väl bra med fler kärnor då man kan hålla på med flera krävande operationer samtiigt utan att den måste ge med säg när man speler tunga spel tex??

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobinCC:

Men du vet väl inte hur pass krävande spelen kommer va till denna maskin eller????
Sen är det ju så att PSP ska ju hålla några år, det är ju inte så att de kan skrota den och tillverkaen nyare bättre om ett år som Iphone tex.
Spelen kommer nog va massor bättre en vad dagens spel är till smartphones.
Sen är det väl bra med fler kärnor då man kan hålla på med flera krävande operationer samtiigt utan att den måste ge med säg när man speler tunga spel tex??

Ta en titt på olika konsoller och se hur ofta dem belastas fullt, vissa delar och element som inte behöver full klock så kan maskinen vila lite.

Hur många spel de första åren till PS3 använde processorn fullt ut? När spel skrivs till en maskin så skall dem flyta på i alla lägen, vilket innebär att när ett spel är i ett mindre krävande element behövs inte full klock på processon. Vilket säker sony tänkt på för att spara på energi. Kan ju inte tro att dem tänkt man skall göra en massa annat medans man spelar, vilket redan är begrensat på PS3an. Det är ingen dator utan en spelkonsoll vilket klart skall ha multitasking men i viss mån.

Inte tror jag att något spel konsant kommer kräva alla 4 kärnor full klock.

Edit: Om du som jag hållt på en hel del med OMAP brädor skulle du veta hur mycket ström du sparar genom att periodvis sänka klockfrekvensen på processorn.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Troligen så kommer den att klara av alla PS2 spel utan problem då den har ARM x4 !
Och det fins ca 8000 spel till PS2:an

Visa signatur

:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtrex:

Har svårt att tro den kommer ha Quad-core ARM processor. Finns väl inte ens några telefoner med två på marknaden än?

http://www.motorola.com/Consumers/US-EN/Consumer-Product-and-...

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts

Permalänk
Medlem

snart kan man spela cod på telefonen! haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

De tidiga skärmarna hade en livstid på 14 000 timmar på den blåa färgen, det betyder att du måste spela i åtta timmar/dag i fem år innan de lyser hälften så starkt. Dagens skärmar har bättre livstid så jag tror nog inte det är ett problem.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oled#Disadvantages

14000 timmar är kraftigt överdrivet, men visst, om en skärm omväxlande visar blå, röd, grön och svart bild så kanske skärmens blå ljusstyrka är halverad efter 14000 timmar total drifttid.

Sony-Ericssons blåtandklocka har blå oledskärm och den är fullständigt utsliten efter två år, och det med bara någon eller några timmars drift per dag.

Skrivet av Doktor_Krall:

ARM-processor, PowerVR och strömsnål skärm, tycker det låter som bra batteritid i mina öron.

Strömsnål? Strömförbrukningen beror på visad färg medans LCD har förbrukning som beror på inställd ljusstyrka. Vitt på OLED-skärm förbrukar betydligt mer än vitt på LCD.

Wikilänken ovan:
Power consumption: While an OLED will consume around 40% of the power of an LCD displaying an image which is primarily black, for the majority of images it will consume 60–80% of the power of an LCD - however it can use over three times as much power to display an image with a white background[69] such as a document or website. This can lead to disappointing real-world battery life in mobile devices.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd
Skrivet av burken_swe@yahoo:

snart kan man spela cod på telefonen! haha

finns redan. fast det lär dröja lite innan bloack ops funkar laggfritt..

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Intressant, så kombinationen av Cell och en Nvidia grafikkrets i PS3 är alltså inte snabbare än en 4-kärnig ARM-processor med en PowerVR grafikkrets. Personligen tror jag dock snarare att Sony överdrivit PSP2's prestandan en smula.

Visa signatur

/havoc