Permalänk
Medlem

Legend IV "Annihilat0r"

Senaste bygget är äntligen klart!
kommer ytterligare 1 GTX 480 snart.

DATOR
Rampage III Extreme
i7 930 @ 4GHz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=1391293&ref=nf
6GB 1600MHz DHX+
intel X-25M G2 80GB
Gigabyte GTX 480 SLI
Enermax Revolution 85+ 1250W

KYLNING CPU [Temp: idle: ca38°, Load spel: ca 54°, Load Prime 95 i 2 timmar: 63°]
Rad, XSPC 360 (tak) EK XT 120 (bak)
EK HF Copper
EK-DCP 4.0
EK-Multioption RES X2 - 150

Tyckte de va så fult att se DVD brännaren och alla kablar från fläktkontrollern så de blev lite moddong där.
Har satt i lila LED i reservoaren och gröna LED under DVD brännaren.
köpte plexiglas som jag frostade på baksidan med ett sandpapper och sedan graverade "biohazard" logan på framsidan, fylldes i med en white board penna.

Väldigt nöjd med resultatet!

Legend IV "Annihilat0r"

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Grymt! Nu saknas det bara vatten på GPUerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Grymt! Nu saknas det bara vatten på GPUerna

vatten kommer så fort jag vet att mitt kommande GTX 480 är fungerande och stabilt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Säger som hirsch: Grymt! Måste bara säga att dom fläktarna i taket på raden är så förbajat snygga! Har en själv en sådan i lådan, så vackert genom rutan (: 5p! Vatten ska bli kul och se också!

Keep it up!

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Säger som hirsch: Grymt! Måste bara säga att dom fläktarna i taket på raden är så förbajat snygga! Har en själv en sådan i lådan, så vackert genom rutan (: 5p! Vatten ska bli kul och se också!

Keep it up!

stort tack! fläktarna är riktigt snygga, funderar dock på att byta ut de vita LED mot lila istället:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varsågod Det skulle nog kunna bli en cool touch, men hur blir blandningen mellan llila och orange egentligen xd Men vore kul och se iaf. du gör det

Visa signatur

GTX 260 SC | GTX 280 SLI | GTX 280 Tri SLi | GTX 590 Quad SLi | GTX 980 ti | RTX 2080 Ti Strix OC | RTX 3090 Strix OC | RTX 4090 Strix OC
The Way It's Meant to be Played|NVIDIA

ASUS MAXIMUS Z790 APEX Encore | i9-14900KS (delidded/direct-die) | 2x24GB G.Skill 8000 M-die | Corsair AX1600i | Samsung 990 PRO 4TB | Corsair 7000D Airflow | 15x Corsair ML Pros (8x ML120 Pro, 7x ML140 Pro) | Rads 360+360+420 | LG C3 48" 120Hz

Permalänk
Entusiast

Istället för "annihilator" borde du döpt den till "Christmas tree"

Permalänk

Det finns nån här på SweC med en avatar som beskriver vad jag känner(inte facepalm) men 5p gravyren iaf, riktigt snyggt lila och grönt är också ett +

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

eller till "failure"

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

eller till "failure"

ta du en titt på dina egna byggen och tänk om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Får kanske bli de nu så här mot jul då:P

Skrivet av Asheileon:

Det finns nån här på SweC med en avatar som beskriver vad jag känner(inte facepalm) men 5p gravyren iaf, riktigt snyggt lila och grönt är också ett +

tackar! lila och grönt är fint de.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av roskai:

eller till "failure"

Kommer man med ett sånt utalande så ska man antigen bara vara väldigt dryg eller ha fina byggen själv och avsluta med nått ironiskt och en smily..... du har varken eller .....

Permalänk

Riktigt karftpaket du har där. Själv tycker jag att ATX- och pci-kablarna ser lite nakna ut. Kan du inte typ dra eltape eller nåt runt själv kontakten så man slipper se alla färggranna kablar?

4 poäng till det är fixat

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Riktigt karftpaket du har där. Själv tycker jag att ATX- och pci-kablarna ser lite nakna ut. Kan du inte typ dra eltape eller nåt runt själv kontakten så man slipper se alla färggranna kablar?

4 poäng till det är fixat

Sleeve kommer senare, så de ska fixas:P

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilka fläktar är det du har där uppe? De är så grymt snygga

Permalänk
Medlem

Sjukt snyggt. Vilka är dem snygga fläktarna och var fick du tag på dina?(Me want)

5/5!:P

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av roskai:

eller till "failure"

HAHA! skönt av dig att kommentera när ditt snyggaste bygge är en metallic Lego-bit!

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av LitizH:

Vilka fläktar är det du har där uppe? De är så grymt snygga

Tackar!

Skrivet av santair:

Sjukt snyggt. Vilka är dem snygga fläktarna och var fick du tag på dina?(Me want)

Tackar! fläktarna heter XLF-F1253 från Xigmatek, pinsamt som de är att erkänna så kommer dom från Pixmania.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Fläktarna finns också hos Misco köpte flläktar där

Visa signatur

En dator med 5 år på nacken känns inte värd att skriva ut i signaturen

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

HAHA! skönt av dig att kommentera när ditt snyggaste bygge är en metallic Lego-bit!

Haha jo jag är fullt medveten om det där, mina riktiga byggen har inte kommit upp på swec ännu.
Tänkte ladda upp ett galleri ikväll om ja orkar ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Kommer man med ett sånt utalande så ska man antigen bara vara väldigt dryg eller ha fina byggen själv och avsluta med nått ironiskt och en smily..... du har varken eller .....

Det var lite ironi i det hela ;D men mitt riktiga bygge, ett fulltower i trä kommer att landa på swec snart ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

ta du en titt på dina egna byggen och tänk om.

Är medveten om att mina gallerier är ganska kassa, ja!! men man kan ändå ha en åsikt för det, gillar inte när man blandar massa olika stilar i byggen såsom olika färger, eller att blanda sjukt cleant chassi men massa onödigheter!

Men som jag svarade på tidigare kommentarer så var min kommentar inte full så seriös som den kanske verkade ;D

Permalänk
Skrivet av roskai:

Det var lite ironi i det hela ;D men mitt riktiga bygge, ett fulltower i trä kommer att landa på swec snart ;D

Trevligt jag menade inget illa, men jag hoppades på att du skulle förstå det

Permalänk
Inaktiv

Fint! Men om du lägger ner lite mer tid på kabeldragningen (stav) så skulle det bli mycket finare

Permalänk
Medlem

den hade säkert varit snygg utan alla leds och den fjantiga plexi biten ^^

Permalänk
Entusiast

"Missförstå mig rätt" angående det där med christmas tree. Bygget är det inget fel på. Finfina komponenter och allt ser trevligt ut. Dock är jag inte vän av överdriven belysning, speciellt inte när det blir flera färger. Lite dov belysning i en färg kan funka för mig...

Men det är som sagt mitt tycke och alla får ha sitt eget tycke här i vackra Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

"Missförstå mig rätt" angående det där med christmas tree. Bygget är det inget fel på. Finfina komponenter och allt ser trevligt ut. Dock är jag inte vän av överdriven belysning, speciellt inte när det blir flera färger. Lite dov belysning i en färg kan funka för mig...

Men det är som sagt mitt tycke och alla får ha sitt eget tycke här i vackra Sverige

Bilderna gör inte bygget rättvisa, belysningen är ganska dov och harmonisk, men har man en digitalkamera från Maxi som kostade 999:- för 3 årsedan så blir de inte bättre:P

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tyckte personligen det var lite för mycket olika färger och ljus. För mig hade ett ganska stilrent chassi med vit-frostigt-grönt tema med de där Anthrax-loggorna på blivit snyggt som fan.

Bonuspoäng för den snygga loggan, minuspoäng för att datorn kan jämföras med en nattklubb.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

hahahaha! fan va nice ^^

Permalänk
Inaktiv

Tycker att du ska göra nåt åt fläktkontroller kablarna...
Det finns små hål på baksidan av 5,25" platserna där man kan dra fläktkablar. Själv använder jag dessa hål