Iphone 4 eller HTC Desire HD?

Permalänk
Medlem

Skaffa ingen Iphone4.. man kan inte få upp SIM Korts luckan..
Har presic hämtat ut min telefon och snart slår jag sönder den!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av SweSparky:

Skaffa ingen Iphone4.. man kan inte få upp SIM Korts luckan..
Har presic hämtat ut min telefon och snart slår jag sönder den!

Ta i lite....

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Skaffa ingen Iphone4.. man kan inte få upp SIM Korts luckan..
Har presic hämtat ut min telefon och snart slår jag sönder den!

SPS fall.

Bara för att du inte kan få upp luckan så ska ingen köpa en iphone 4...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

Skaffa ingen Iphone4.. man kan inte få upp SIM Korts luckan..
Har presic hämtat ut min telefon och snart slår jag sönder den!

Haha, jag älskar dig!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockan:

SPS fall.

Bara för att du inte kan få upp luckan så ska ingen köpa en iphone 4...

sämsta jävla skiten jag varit med om.. hur fan kan man sätta de så.. dom va först med micro SIM, och sämsta lösningen! Grattis!

Tur man har internet iaf.. dom skickar ju inte med någon manual heller hur man öppnar luckan.. man ser ett litet hål i luckan.. ska man dra ut luckan då eller trycka på en knapp som sitter på insidan?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

iPhone 4 för att:
- Den är jäkligt bra optimerad. Har haft 40+ appar öppna samtidigt i multitask, utan att uppleva det minsta lagg/stutter.
- Den är snygg och stilren.
- Det finns ett väldigt brett utbud av appar, felra gratis och flera som kostar. Du kan Jailbreaka den och få allting gratis.
- Grym upplösning.
- Den tar väldigt skarpa bilder, dock så kan det lätt bli suddigt om du inte håller iPhonen helt stilla när du fotar.

I slutändan så finns det ingen som är bättre. Allting handlar om ens egna åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

sämsta jävla skiten jag varit med om.. hur fan kan man sätta de så.. dom va först med micro SIM, och sämsta lösningen! Grattis!

Tur man har internet iaf.. dom skickar ju inte med någon manual heller hur man öppnar luckan.. man ser ett litet hål i luckan.. ska man dra ut luckan då eller trycka på en knapp som sitter på insidan?

Förlåt men lol... Man får med ett verktyg ungefär som en nål som du ska sätta in i hålet så trycks sim korts hållaren ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweSparky:

sämsta jävla skiten jag varit med om.. hur fan kan man sätta de så.. dom va först med micro SIM, och sämsta lösningen! Grattis!

Tur man har internet iaf.. dom skickar ju inte med någon manual heller hur man öppnar luckan.. man ser ett litet hål i luckan.. ska man dra ut luckan då eller trycka på en knapp som sitter på insidan?

Vadå ingen manual? Det följer med manualer plus en idiotsäker bild på hur man ska öppna luckan... kolla förpackningen igen noggrant så ska du se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

Förlåt men lol... Man får med ett verktyg ungefär som en nål som du ska sätta in i hålet så trycks sim korts hållaren ut...

Upptäckte detta sen.. jag satt och pillade med flickvännens ena piercing smycke.. haha

Skrivet av BäckE:

Vadå ingen manual? Det följer med manualer plus en idiotsäker bild på hur man ska öppna luckan... kolla förpackningen igen noggrant så ska du se

Vi lyckades lösa de sen när jag hittade verktyget..
Ber om ursäkt för språk och förkast av iPhone.. Jag va så sjukt sur när jag inte ens kunde fixa sim kortet.. vilket jag nu har löst..

Telefonen är defenetivt mer snabbare än min HTC TD2.. vilket va anledningen till att jag skaffade den.. enda nackdelen är väl iTunes på datorn.. men man lär väl sig..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Funderar också på att köpa anting iPhone4 eller HTC Desire HD. Läste följande test och det var en del intressanta saker faktiskt:

http://www.knowyourmobile.com/comparisons/599988/htc_desire_h...

Har fortfarande inte bestämt mig dock, beslutsångest of doom som vanligt när det gäller elektroniska prylar.

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre test än Mobils Apple-köpta test....

Många säger att apps är så mycket bättre på Iphone, det håller jag definitivt inte med om. Det finns numera väldigt många apps till Android och betydligt FLER som är gratis, då de flesta kostar pengar till iPhone.
Dessutom finns ju 2010 års bästa app enbart till Android, Bankdroid.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Detta är som vanlig mellan Apple mot "andra part".
Man köper inte en apple produkt för att få prestanda.
Och Apple produkterna har nästan alltid ett mycket högre pris.
Du får visserligen bättre design för detta pris, men det är ju en smaksak.
Med apple produkter betalr du i min åsikt en dyr peng för design och inte prestanda. Du betalar även för märket ganska dyrt englig mig, inte för prestanda.
Min personliga erfarenhet av apples support den enda gången jag behövde använda den var Usel.

Detta är hur jag tycker och upplever apple.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

Jag har precis beställt en Iphone 4 pga att jag inte gillar storleken på HTC hd eller galaxy S. aldrig haft någon apple produkt förut och återstår att se om ja kommer vilja ha någon mer i framtiden... När man har kännt å klämt så tycker jag dessutom att apples konkurrenter känns som plastleksaker...

Visa signatur

[ ASUS M4A77TD PRO , AMD PHENOM2 X4 965 BE 125W , Scythe Ninja 2 revB , CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600MHz CL9 , Sparkle Geforce GTX460 1GB OC, Define R3 , Corsair VX550 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av joggernaut:

Jag har precis beställt en Iphone 4 pga att jag inte gillar storleken på HTC hd eller galaxy S. aldrig haft någon apple produkt förut och återstår att se om ja kommer vilja ha någon mer i framtiden... När man har kännt å klämt så tycker jag dessutom att apples konkurrenter känns som plastleksaker...

Har du ens hållt i en iPhone 4? Passar inte i handen alls p.g.a. de raka linjerna och känns inte mindre än HTC Desire HD, skiljer dessutom väldigt lite i storlek trots den mycket större skärmen på DHD. Du kan verkligen inte ha klämt på DHD heller för den är allt annat än plastig, gjord av aluminium och mer solid smartphone får man svårt att hitta.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk

Så rent otroligt naivt att tro att man kan recensera två mobiler mot varandra...

Batteritid är det enda jag kan komma på som är över huvud taget jämförbart, och då får det vara MÅNGA olika scenarion som testas, men resten är HELT personligt. Det kanske går att räkna ut vilken som passar flest % av alla människor, men samtidigt är det så OTROLIGT många människor som inte är del av denna procentandel.

Nåt annat som är så rent otroligt är att jag sitter och skriver det här, och faktiskt känner att det behövs skrivas. Vilket otroligt låg-IQ land vi bor i. Eller är det så att folk helt enelt inte bryr sig om att skriva att de faktiskt förstår faktumet jag beskrev ovan, "Men..."?

Recensionen som länkades ovan var ju rent korkad. Den jämför två mobiler med olika operativsystem med hjälp av fem-sex områden - och korar ur det en vinnare. What? Man behöver väl knappast vara raketfysiker för att räkna ut att det helt enkelt inte går.

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Recensionen som länkades ovan var ju rent korkad. Den jämför två mobiler med olika operativsystem med hjälp av fem-sex områden - och korar ur det en vinnare. What? Man behöver väl knappast vara raketfysiker för att räkna ut att det helt enkelt inte går.

Varför skulle det inte gå? Man har jämfört på samma sätt i urminnes tider och det har gått alldeles utmärkt. PC vs Mac, Windows vs Linux, Playstation vs Xbox vs Wii o.s.v.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Varför skulle det inte gå? Man har jämfört på samma sätt i urminnes tider och det har gått alldeles utmärkt. PC vs Mac, Windows vs Linux, Playstation vs Xbox vs Wii o.s.v.

Att jämföra vissa aspekter går, ja. Kanske till och med hela föremål om det inte är så komplicerade eller personliga saker, typ en ballong. Och det går även att kora en vinnare över specifika områden, som jag ovan nämnde t.ex. Batteritid. Täckning är en annan sak som inte är personlig.
Att säga att jämförelserna du nämnde har gått "alldeles utmärkt" kan jag väl dock inte helt hålla med om... Fruktansvärt fanboy-influerat i samtliga exempel

Det jag reagerar på, och jag bryr mig inte om ifall man har gjort det sen förra tidsåldern, det är inte mer rätt för det, är att man ur detta korar en allmän vinnare. Han säger rakt ut i slutet att den ena mobilen är en bättre telefon än den andra.
Det kan för det första inte vara något annat än en personlig åsikt från författaren, vilket väl visst kan vara bra i och för sig - men inte när det avgörs genom en jämförelse av sex områden när det på en mobil finns hundratals. Och dessutom tar han inte upp tillräckligt mycket Inom varje område. Till exempel nämns det inte att det finns minst lika mänga media spelare som stödjer Apples egna streaming saker som det finns de som stödjer allmän dlna (kanske inte är sant, men det finns i alla fall många och en seriös jämförelse hade vägt in detta. Det är genom sådana här förnekningar av sanningen som influerade recensörer kan "lura" mindre insatta personer).
Lite som att lita på Wikipedia. Inte så pålitligt. Tanken med recensioner är ju trots allt att de i första hand ska hjälpa till när man ska köpa något, inte att de ska stå som grund till diskussioner.

Ett annat problem med det hela är hur det förs vidare. Hade recensören rakt ut skrivit att HD'n vann i just dessa områden, och ur just hans synpunkt, då hade det inte varit några problem.
Däremot kommer gemene man som läser denna recension inte gå och säga till sina kompisar att "jag läste en recension där en sa att han personligen tycker att en HD är bättre än en iPhone när det kommer till utseendet"
Gemene man kommer föra det vidare mycket mer sakligt och allmänt.

Är uppe i kallaste Norrland och skriver på min mobil så det tar en jäkla tid, men men

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Varför skulle det inte gå? Man har jämfört på samma sätt i urminnes tider och det har gått alldeles utmärkt. PC vs Mac, Windows vs Linux, Playstation vs Xbox vs Wii o.s.v.

Om du tror det så tycker jag du skall gå och läsa "PC eller Mac (den enda tråden)" här på sweclockers

Som the_man550 säger, allt vad dessa recensenter kan göra i många av dessa fall är att ge sin personliga åsikt. Det är inte någon absolut sanning. Alla prioterar vi saker olika, vad som är viktigt för oss själva.

Jag är långtifrån ensam att tycka DHD är för stor. Jag väljer iPhone 4 mindre men högre upplösta skärm alla dar i veckan. Du anser att säger att det finns fler gratisappar (vilket jag förövrigt är högst tveksam till) men det är i mina ögon inte enbart ett plus. Jag betalar mer än gärna en slant för bra applikationer. Att företag drar in mer pengar via Appstore gör också att flertalet fortfarande har iOS som plattform nummer ett att utveckla för, vilket syns väldigt tydligt på exempelvis spelfronten.

Jättebra att du är nöjd med din telefon och den är säkerligen bäst för dig. Men kom inte å säg att det är fakta att den är bättre än iPhone 4 för det stämmer inte. Beror helt på användaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Du anser att säger att det finns fler gratisappar (vilket jag förövrigt är högst tveksam till) men det är i mina ögon inte enbart ett plus. Jag betalar mer än gärna en slant för bra applikationer. Att företag drar in mer pengar via Appstore gör också att flertalet fortfarande har iOS som plattform nummer ett att utveckla för, vilket syns väldigt tydligt på exempelvis spelfronten.

Gratisappar till iPhone är väldigt få (ca 25%) jämfört med Android Market där mer än hälften är gratis. Mycket vanligt med reklamfinansierade appar istället för betal och det är väldigt sällan som reklamen stör, bra lösning IMO.
Bara en tidsfråga innan Android Market är ikapp och förbi, har ökat lavinartat på sistone.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Att jämföra vissa aspekter går ..... så det tar en jäkla tid, men men

Självklart är det svårt att jämföra olika telefoner iom skillnader i OS och annat, men på något vis bör man ändå försöka just för att gemeneman skall kunna skaffa sig en uppfattning utan att behöva nöta igenom åtskilliga hemsidor etc med information. Däremot är det självklart oerhört viktigt att undersökningen utförs opartiskt och noggrant samt att resultatet är formulerat på ett lämpligt sätt.
Skall man bara jämföra telefoner genom batteritid och mottagning bör förmodligen en gammal hederlig hajfena krossa både iphone och dhd.
Nu vill jag inte påstå att den undersökning som länkats till ovan är fläckfri, men försök till mer djupgående jämförelser är åtminstone välkommet hos mig.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Gratisappar till iPhone är väldigt få (ca 25%) jämfört med Android Market där mer än hälften är gratis. Mycket vanligt med reklamfinansierade appar istället för betal och 1(det är väldigt sällan som reklamen stör), bra lösning IMO.
Bara en tidsfråga innan Android Market är ikapp och förbi, 2(har ökat lavinartat på sistone.)

1)
Stör den inte är den inte lönsam, så nånting måste det vara...

2) idéerna finns ju där ofta redan från iOs, så det är väl inte så konstigt. Dock tror jag som det ser ut nu att Google definitivt kommer gå förbi Apple i kvantitet appar i sinnom tid. Kvallité är jag osäker på, mina kompisar med android säger att majoriteten appar de hittar är skräp. Apple har trots allt kvalitetskoll på alla apps innan de godkänns. Vilket kostar. Kanske inte är så konstigt att Apple är dyrare?

Känner även jag att jag gärna betalar för en app. Inte bara motiverar det till att ta bort reklam, utan även för att släppa uppdateringar och att göra ett ordentligt jobb från första början så att folk köper kommande apps. En gratisapp har oftast inget namn i användarens ögon så utvecklarens anseende är inte lika viktigt.
Det är trots allt inga pengar vi pratar om. Sju spänn nån gång i veckan (vilket de flesta väl inte ens kommer upp i) märks inte på räkningen. Speciellt när farsan betalar...

För att säga något lite mer on topic; jag och ett gäng kompisar gick och käkade Thai BBQ buffé 2 för 1 på grund av restaurangens app - som inte finns till android. Sparade 100 spänn per persion där.
Det måste tas i akt om du bor nära Borås
(TS har väl redan köpt, men ändå...)

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Skrivet av New:

Självklart är det svårt att jämföra olika telefoner iom skillnader i OS och annat, men på något vis bör man ändå försöka just för att gemeneman skall kunna skaffa sig en uppfattning utan att behöva nöta igenom åtskilliga hemsidor etc med information. Däremot är det självklart oerhört viktigt att undersökningen utförs opartiskt och noggrant samt att resultatet är formulerat på ett lämpligt sätt.
Skall man bara jämföra telefoner genom batteritid och mottagning bör förmodligen en gammal hederlig hajfena krossa både iphone och dhd.
Nu vill jag inte påstå att den undersökning som länkats till ovan är fläckfri, men försök till mer djupgående jämförelser är åtminstone välkommet hos mig.

Att gemene man inte ska behöva kolla igenom några hemsidor håller jag inte med om. En telefon är trots allt ett ganska stort köp för de flesta, och därför tycker jag att man själv borde vilja kolla igenom (för personen) viktigare aspekter och skapa sig en egen uppfattning, för ingen kan ge den åt dig. Då kan man likväl fråga på butiken vilken säljaren tycker är bäst.

Jag menar inte att KÖPAREN bara ska jämföra telefonerna med endast batteriet och täckning, utan att själva recensören inte borde kora en VINNARE på annat eftersom det i de flesta fall är personligt. Man kan ställa upp diagram över vilka funktioner som finns och kommentera dem och väga fördelar och nackdelar - men svaret på vilken som är bäst finns bara hos köparen. Det är en ekvation med variabler som köparen fyller i för att komplettera recensörens därtill beroende konstanter. Den du.

Upprepar mig nog ganska mycket nu, sorry...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Gratisappar till iPhone är väldigt få (ca 25%) jämfört med Android Market där mer än hälften är gratis. Mycket vanligt med reklamfinansierade appar istället för betal och det är väldigt sällan som reklamen stör, bra lösning IMO.

En stor anledning till det lär vara att betalmarket fortfarande inte är tillgängligt i många länder. Jag är själv utvecklare och om möjligt vill jag självklart få betalt för en produkt jag har lagt ner en massa tid på. Har svårt att se de stora utvecklarna nöja sig med en enbart reklamfinaserade appar om de har ett val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

En stor anledning till det lär vara att betalmarket fortfarande inte är tillgängligt i många länder. Jag är själv utvecklare och om möjligt vill jag självklart få betalt för en produkt jag har lagt ner en massa tid på. Har svårt att se de stora utvecklarna nöja sig med en enbart reklamfinaserade appar om de har ett val.

De som gör Angry Birds säger att de får in mer pengar på reklam än genom att sälja apparna...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Bra val Sunwave. Android kommer vara att räkna med ett bra tag framöver. Har goda framtidsutsikter.

Kör hårt

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

De som gör Angry Birds säger att de får in mer pengar på reklam än genom att sälja apparna...

Och anledningen är att folk inte kan eller vill betala på android market.

Intervju med Peter Vesterbacka från Rovio (Angry Birds utvecklarna):

Citat:

Why did you decide to make the Android version free and is that going to change any time soon?
Free is the way to go with Android. Nobody has been successful selling content on Android. We will offer a way to remove the ads by paying for the app, but we don’t expect that to be a huge revenue stream

Förövrigt säger följande i denna intervju om plattformarna från en utvecklares synvikel:

Citat:

Apple will be the number one platform for a long time from a developer perspective, they have gotten so many things right. And they know what they are doing and they call the shots. Android is growing, but it’s also growing complexity at the same time. Device fragmentation not the issue, but rather the fragmentation of the ecosystem. So many different shops, so many different models. The carriers messing with the experience again. Open but not really open, a very Google centric ecosystem. And paid content just doesn’t work on Android.

Om han har rätt återstår att se...

Länk: http://technmarketing.com/iphone/peter-vesterbacka-maker-of-a...

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Att gemene man inte ska behöva kolla igenom några hemsidor håller jag inte med om. En telefon är trots allt ett ganska stort köp för de flesta, och därför tycker jag att man själv borde vilja kolla igenom (för personen) viktigare aspekter och skapa sig en egen uppfattning, för ingen kan ge den åt dig. Då kan man likväl fråga på butiken vilken säljaren tycker är bäst.

Jag menar inte att KÖPAREN bara ska jämföra telefonerna med endast batteriet och täckning, utan att själva recensören inte borde kora en VINNARE på annat eftersom det i de flesta fall är personligt. Man kan ställa upp diagram över vilka funktioner som finns och kommentera dem och väga fördelar och nackdelar - men svaret på vilken som är bäst finns bara hos köparen. Det är en ekvation med variabler som köparen fyller i för att komplettera recensörens därtill beroende konstanter. Den du.

Upprepar mig nog ganska mycket nu, sorry...

Jag förstår mycket väl vad du menar, samt håller med om att mycket information är vilseledande, men antar att även du förstår vad jag menar. Jag tycker som sagt att det är bra om det finns undersökningar/jämförelser för att alla de människor som inte vill eller kan läsa på skall kunna få en liten inblick i teknikkaoset när de slänger ett öga i dagens metro eller dyl.
Notera även det jag tidigare skrev: "...viktigt att undersökningen utförs opartiskt och noggrant samt att resultatet är formulerat på ett lämpligt sätt..."
Det närmsta jag kan relatera till din ekvation, i dagsläget, är förmodligen Prisjakt: DHD vs iPhone4.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tocaj:

iPhone 4 för att:
- Den är jäkligt bra optimerad. Har haft 40+ appar öppna samtidigt i multitask, utan att uppleva det minsta lagg/stutter.

Jag tror jag har på alla mina appar som finns installerade på mobilen just nu utan att det ens märks.

Skrivet av Tocaj:

- Den är snygg och stilren.

Precis, just som Desire HD.

Skrivet av Tocaj:

- Det finns ett väldigt brett utbud av appar, felra gratis och flera som kostar.

Tänk, det låter precis som Desire HD.

Skrivet av Tocaj:

Du kan Jailbreaka den och få allting gratis.

Jailbreaking är ganska riskabelt - men visst, du får gärna riskera en brickad telefon och att få allt raderat... visst är minfält roliga?

Skrivet av Tocaj:

- Grym upplösning.

Desire HD har en DPI på 240.

Skrivet av Tocaj:

- Den tar väldigt skarpa bilder, dock så kan det lätt bli suddigt om du inte håller iPhonen helt stilla när du fotar.

Vänta, det låter precis som... Just det, Desire HD.

Så alltså, alla dina argument är för både iPhone 4 och Desire HD, förutom Jailbreakargumentet som är en nackdel för iPhone 4.
Vinnare enligt dig: Desire HD
Tack för din åsikt!

Skrivet av joggernaut:

Jag har precis beställt en Iphone 4 pga att jag inte gillar storleken på HTC hd eller galaxy S. aldrig haft någon apple produkt förut och återstår att se om ja kommer vilja ha någon mer i framtiden... När man har kännt å klämt så tycker jag dessutom att apples konkurrenter känns som plastleksaker...

Desire HD är bara snäppet större än iPhone 4 - det är skärmstorleken som skiljer.

Hade du faktiskt använt en Desire HD hade du knappast tyckt den var en plastleksak, främst för att jag inte ens hittar någon plast på den...
Så varför intala dig om att du valde den för att konkurrenterna var fel storlek eller plastiga? Det stämmer ju uppenbarligen inte.

Skrivet av S_Z:

Jag är långtifrån ensam att tycka DHD är för stor.

Jag skulle tro att det är för att du kollar på specsen istället för att faktiskt använda den.

Skrivet av S_Z:

Jag är långtifrån ensam att tycka DHD är för stor.

Jag skulle tro att det är för att du kollar på specsen istället för att faktiskt använda den.

Skrivet av S_Z:

Jag väljer iPhone 4 mindre men högre upplösta skärm alla dar i veckan.

Du kan inte se pixlarna på en Desire HD såvida du inte pressar ögat mot glaset, om ens då.

Skrivet av S_Z:

Att företag drar in mer pengar via Appstore gör också att flertalet fortfarande har iOS som plattform nummer ett att utveckla för, vilket syns väldigt tydligt på exempelvis spelfronten.

Jag tror Rovio drar in mer pengar från annonsintäkter i Angry Birds än från iOS-köp.

Skrivet av the_man550:

1)
Stör den inte är den inte lönsam, så nånting måste det vara...

Med tanke på att Rovio drog in en miljon dollar i månaden på Angry Birds-intäkter för flera månader sen så håller jag inte riktigt med dig där. Jag skulle tro att det är uppemot två miljoner nu, om inte mer...

Skrivet av the_man550:

2) idéerna finns ju där ofta redan från iOs, så det är väl inte så konstigt. Dock tror jag som det ser ut nu att Google definitivt kommer gå förbi Apple i kvantitet appar i sinnom tid. Kvallité är jag osäker på, mina kompisar med android säger att majoriteten appar de hittar är skräp. Apple har trots allt kvalitetskoll på alla apps innan de godkänns. Vilket kostar. Kanske inte är så konstigt att Apple är dyrare?

Var snäll och nämn program som ens kommer nära Tasker, foodroid, eller LookOut i kvalité - eller snarare, som kan ersätta dessa oumbärliga program (i alla fall det första och det sista)

Skrivet av the_man550:

För att säga något lite mer on topic; jag och ett gäng kompisar gick och käkade Thai BBQ buffé 2 för 1 på grund av restaurangens app - som inte finns till android. Sparade 100 spänn per persion där.
Det måste tas i akt om du bor nära Borås

Jag sparade just 60% på en lunch på Macho via Rabble. Kul för dig!

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fratey:

Jag skulle tro att det är för att du kollar på specsen istället för att faktiskt använda den.

Om du läser ett av mina tidigare inlägg i denna tråd så ser du att jag har erfarenhet av flertalet Andoidmobiler via jobbet, bland annat DHD. Så tror mig, det är inte pga att jag suttit och jämfört spec:ar...

Skrivet av fratey:

Jag tror Rovio drar in mer pengar från annonsintäkter i Angry Birds än från iOS-köp.
Med tanke på att Rovio drog in en miljon dollar i månaden på Angry Birds-intäkter för flera månader sen så håller jag inte riktigt med dig där. Jag skulle tro att det är uppemot två miljoner nu, om inte mer...

Hur du än vänder och vrider på det så är det självklart inte bra sett från utvecklarens synvikel om de inte kan ta betalt för sina appar vilket framgår i intervjun. Reklamfinansering kan du använda dig av även på AppStore om du så önskar men det lämpar sig inte för alla typer av applikationer, speciellt inte de mer nicshade.

Angry Birds spelas av så gott som alla... ung/gammal/tjej/kille. Det har inte någon direkt dyr utvecklingskostnad, säljs för endast 7kr på Appstore (om man köper fullversion). Men ta spel som Real Racing 2, Dead Space, Rage, Infinite Blade för att nämna några. Dessa mer påkostade applikationer skulle förmodligen inte fungera lika bra med reklamfinasiering. De har inte i närheten så stor grupp potentiella "köpare" som Angry Birds. De säljs inte heller för 7kr på Appstore...

Trots att Android numera är större än iOS så är fortfarande iOS nummer ett för många av de stora utvecklarna. Det finns ju en anleding till detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Om du läser ett av mina tidigare inlägg i denna tråd så ser du att jag har erfarenhet av flertalet Andoidmobiler via jobbet, bland annat DHD. Så tror mig, det är inte pga att jag suttit och jämfört spec:ar...

Den är bara marginellt större än en iPhone 4.

Skrivet av S_Z:

Hur du än vänder och vrider på det så är det självklart inte bra sett från utvecklarens synvikel om de inte kan ta betalt för sina appar vilket framgår i intervjun. Reklamfinansering kan du använda dig av även på AppStore om du så önskar men det lämpar sig inte för alla typer av applikationer, speciellt inte de mer nicshade.

Jag har inga problem att köpa applikationer här, så jag drabbas inte alls av problemet.

Skrivet av S_Z:

Angry Birds spelas av så gott som alla... ung/gammal/tjej/kille. Det har inte någon direkt dyr utvecklingskostnad, säljs för endast 7kr på Appstore (om man köper fullversion). Men ta spel som Real Racing 2, Dead Space, Rage, Infinite Blade för att nämna några. Dessa mer påkostade applikationer skulle förmodligen inte fungera lika bra med reklamfinasiering. De har inte i närheten så stor grupp potentiella "köpare" som Angry Birds. De säljs inte heller för 7kr på Appstore...

Varför skulle de inte fungera lika bra mer reklam i en gratisversion (följt med en betala-version för typ 30 pix)?

Skrivet av S_Z:

Trots att Android numera är större än iOS så är fortfarande iOS nummer ett för många av de stora utvecklarna. Det finns ju en anleding till detta...

Och det är för att iOS *var* nummer ett. Ditt argument kan lika gärna användas på Windows - är Windows bäst på allting för att majoriteten använder det?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.