Permalänk
Medlem

Zepto processor plus minne problem

Efter en misslyckad uppdatering av diverse drivrutiner (börjar bli svårt att hitta nytt till min gamla sköna laptop) så sänktes prestandan på min processor och ram minne markant, och nu sitter man i klistret då jag har ingen aning om vad som gick fel och hur jag ska fixa det. Jag har precis formaterat om och ny installerat windows 7 på min dator (så ska inta ha kvar några av de funkiga drivrutinerna sen innan) men det gjorde tyvärr ingen större skillnad utan processorn och minne är fortfarande halvt döda. Datorn jag har är en snart fyra årig Zepto Nox A15 som funkat fin fint fram till nu, då den har gått ifrån att kunna spela Crysis till att lagga i spel som Gish eller Braid...

All hjälp plus tips uppskattas då jag verkligen inte har lust att köpa en ny laptop xD

Permalänk
Medlem

Återställnings punkt, eller det kanske inte går om man installerat om win 7?....

Permalänk
Medlem

finns inget att återställa till då det är en helt ny och clean version av win 7 på datorn... vilket gör att jag drar slutsatsen att processorn och minnet måste ha blivit skadat på nått sätt, men hoppas det finns nån bättre (och roligare) förklaring på mitt problem.

Permalänk
Medlem

Kolla www.zeptodrivers.com, alternativt testa att köra Driver Genius.