Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Deviltech.net - Gaming Laptops (frågor!).

Permalänk

Deviltech.net - Gaming Laptops (frågor!).

Hej, jag har länge varit intresserade av att införskaffa mig en av Deviltechs "Hellmachines" och jag har några frågor. Jag har själv förespråkat dessa i andra trådar för sitt billiga pris, men jag skulle gärna har några konkreta svar både om datorn i sig och importen.

1. Har någon personlig erfarenhet av dessa, hur är kvalitén, går dom att lita på?
2. Vid import med postförskott, betalas priset i SEK eller EURO vid uthämtning på, säg ICA eller posten (om EURO, tillkommer någon växlingsavgift?).
3. Tillkommer någon moms? Jag vill inte köpa en till synes billig dator för att sen tvingas lägga på 20% av priset.

Det var allt för stunden.

EDIT: Tydligen så ingick 19% (moms) i priset inom EU så det verkar lugnt, någon som kan bekräfta detta? Jag söker fortfarande svar på de andra frågorna.

EDIT2: Fixade fel i rubrik.

fel i rubriken
Permalänk
Medlem

Finns ett antal tillförlitliga reviews på notbookcheck. Införskaffade mig det här monstret i veckan och väntar på leverans.
http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-HellMachine-DTX...

Svar till de andra frågorna är att moms är redan inräknat (annars hade man fått leva på soppa och bönor resten av året). Priset låser sig till den växelkurs som din bank väljer att betala ut (räkna med en sämre kurs än den som rapporteras). Utöver det har jag tyvärr inte så mycket att tillföra till denna tråd. Om du inte plannerar att köpa den snarast kan jag bidra med mer information så fort produkten anländer.

Mouseman

Permalänk
Skrivet av Mouseman:

Finns ett antal tillförlitliga reviews på notbookcheck. Införskaffade mig det här monstret i veckan och väntar på leverans.
http://www.notebookcheck.net/Review-Deviltech-HellMachine-DTX...

Svar till de andra frågorna är att moms är redan inräknat (annars hade man fått leva på soppa och bönor resten av året). Priset låser sig till den växelkurs som din bank väljer att betala ut (räkna med en sämre kurs än den som rapporteras). Utöver det har jag tyvärr inte så mycket att tillföra till denna tråd. Om du inte plannerar att köpa den snarast kan jag bidra med mer information så fort produkten anländer.

Mouseman

Tack för svaret, så vad jag förstår av ditt svar så betalar jag kontant i SEK vid uthämtning och priset blir det det blir, men inget växlingsavgift eller liknande? När kommer din dator? Vilka delar beställde du?

Permalänk
Medlem

Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen Glare Technologie
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core™ i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-Cache, 6 Cores [+779€]
TV Tuner: kein
Speicher: 6 GB - 3 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+129€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 480M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 4 GB [+799€]
Festplatte: 128 GB SATA Solid State Drive [+209€]
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+129€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Centrino Ultimate-N 6300 [+39€]

Blir lite tyskt. Jag betalade online med kort, tror inte det fanns någon postförskottsmöjlighet. Blir alltså att de reserverar dina pengar på kontot tills det att den levereras. Det vill säga att de reserverar pengarna med växlingskursen banken ger ut (om kronan dyker mot euron så påverkar det inte dig). Datorn kommer den 18de.

Permalänk
Skrivet av Mouseman:

Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen Glare Technologie
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core™ i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-Cache, 6 Cores [+779€]
TV Tuner: kein
Speicher: 6 GB - 3 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+129€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 480M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 4 GB [+799€]
Festplatte: 128 GB SATA Solid State Drive [+209€]
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+129€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Centrino Ultimate-N 6300 [+39€]

Blir lite tyskt. Jag betalade online med kort, tror inte det fanns någon postförskottsmöjlighet. Blir alltså att de reserverar dina pengar på kontot tills det att den levereras. Det vill säga att de reserverar pengarna med växlingskursen banken ger ut (om kronan dyker mot euron så påverkar det inte dig). Datorn kommer den 18de.

Oj, vad gick det saftiga paketet på?

Permalänk
Medlem

Hmm fungerar Deviltech.net för er?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Skrivet av Mouseman:

Bildschirm: 17,3" 1920 x 1080 Full-HD LED Backlight-Widescreen Glare Technologie
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
Prozessor: Intel® Core™ i7-980 Extreme - 3,33 GHz - 3,60 GHz, 12 MB L3-Cache, 6 Cores [+779€]
TV Tuner: kein
Speicher: 6 GB - 3 x 2048 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+129€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 480M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 4 GB [+799€]
Festplatte: 128 GB SATA Solid State Drive [+209€]
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 500GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+129€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Wireless Netzwerkkarte: Intel Centrino Ultimate-N 6300 [+39€]

Blir lite tyskt. Jag betalade online med kort, tror inte det fanns någon postförskottsmöjlighet. Blir alltså att de reserverar dina pengar på kontot tills det att den levereras. Det vill säga att de reserverar pengarna med växlingskursen banken ger ut (om kronan dyker mot euron så påverkar det inte dig). Datorn kommer den 18de.

Jag testade att gå igenom beställnings proceduren men det efterfrågade aldrig några konto uppgifter eller liknande, men enda betalningssättet är "wire transfer", får man någon sorts faktura eller vad? Jag brukar inte handla på kortet ofta, jag har alltid kört på postförskott.

Skrivet av ceogar:

Hmm fungerar Deviltech.net för er?

Ja det fungerar?

EDIT: Det ska vara deviltech.de!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Jag testade att gå igenom beställnings proceduren men det efterfrågade aldrig några konto uppgifter eller liknande, men enda betalningssättet är "wire transfer", får man någon sorts faktura eller vad? Jag brukar inte handla på kortet ofta, jag har alltid kört på postförskott.

Ja det fungerar?

EDIT: Det ska vara deviltech.de!

Ooooh ok ok

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Undrar vad det skulle kosta, om man byggde en bärbar själv.

Grunden skulle vara en Clevo X8100-18.4" (46.74cm) Full HD (1920x1080) TFT LCD. Sen skulle du inte behöva en i7 980X, kanske en i7 2920XM eller en i7 2820QM.

Grafikkort antingen en 480M eller 485M och om man vill fläska på 2st i SLI. Sen kanske 8GB Ram, SSD Corsair Force 120GB, 1st 500GB Seagate XT Momentus, webbkamera, BT, wifi, Win 7-64 bit Pro, ett bra ljudkort (Asus Xonar eller ett Creative) och lite annat smått o gott :p.

http://cgi.ebay.com/Clevo-X8100-System-Builder-Edition-/11054...

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel